Het wil me maar niet lukken om Debian 3.0RC1 fatsoenlijk geïnstalleerd te krijgen.
Ik ben gisteren begonnen met het booten van diskette en installeren vanaf CD-Rom. Vanmorgen heb ik dan de kernel van 2.2.20-compact naar 2.4.20-SMP geupgrade.
Dat verliep allemaal vrij vlotjes dankzij enkele fijne howto's.
Maar hier komen de problemen: nog geen enkele Linux distro heeft de juiste hoeveelheid RAM in mijn server kunnen detecteren. Ze doen het allemaal met "16MB LOWMEM AVAILABLE". Da's wel heel jammer want er zit 256MB RAM in.
Ook na de kernelupgrade (MET SMP-support!) wordt er slechts 1 CPU herkend (er zitten 2 Pentium 166's in).
Hardware:
Compaq ProLiant 1500R
2 x Pentium 166
256MB ECC EDO RAM Kingston
5 x 4.3GB UW-SCSI RAID-5
Compaq Netelligent 10/100 TX PCI UTP
Software:
Debian Linux 3.0RC1 (woody)
kernel: v2.4.20-SMP
Ik ben gisteren begonnen met het booten van diskette en installeren vanaf CD-Rom. Vanmorgen heb ik dan de kernel van 2.2.20-compact naar 2.4.20-SMP geupgrade.
Dat verliep allemaal vrij vlotjes dankzij enkele fijne howto's.
Maar hier komen de problemen: nog geen enkele Linux distro heeft de juiste hoeveelheid RAM in mijn server kunnen detecteren. Ze doen het allemaal met "16MB LOWMEM AVAILABLE". Da's wel heel jammer want er zit 256MB RAM in.
Ook na de kernelupgrade (MET SMP-support!) wordt er slechts 1 CPU herkend (er zitten 2 Pentium 166's in).
Hardware:
Compaq ProLiant 1500R
2 x Pentium 166
256MB ECC EDO RAM Kingston
5 x 4.3GB UW-SCSI RAID-5
Compaq Netelligent 10/100 TX PCI UTP
Software:
Debian Linux 3.0RC1 (woody)
kernel: v2.4.20-SMP