Packard Bell Laptop van Radio Modern: Is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 13:23

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Een vriendin van mij is op zoek naar een goedkope laptop. Nu is mijn ervaring dat vooral de duurzaamheid (hoe snel ie dus kapot gaat) vooral nogal te wensen over laat bij diverse goedkopere merken. Met name de schermen en de moederborden willen nog wel eens de geest geven.

Nu mijn vraag, bij Radio Modern zag zij een laptop van Packard Bell (voor ff 1000 euro), is dat wat?. Nu ben ik zelf al niet zo'n voorstander van naar dat soort zaken gaan voor je computer hardware, en zeker niet voor je laptop. Vooral dingen als service (zeker als er iets kapot gaat) zijn bij dat soort zaken natuurlijk helemaal klote.

Weet iemand anders een zaak cq. merk waar je kwalitief toch goede goedkope laptops kan krijgen?

ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler

Verwijderd

Heb je misschien nog specs? Das namelijk wel handig :P

Verwijderd

Ik heb al een hele tijd een Packard Bell laptop. Ik ben er erg blij mee, het ding heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Alleen voor service moet je niet bij Packard Bell zijn hoor. En al helemaal niet als je garantie afgelopen is, dan willen ze zelfs niet eens vragen beantwoorden over hun product. Echt heel erg slecht....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:47:
Heb je misschien nog specs? Das namelijk wel handig :P
tja. over het algemeen zou ik voor degelijk maar goedkoop voor paradigit gaan.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ok hier spec:
- cpu: liefst amd XP
- ram: 128mb (mag meer zijn)
- modem
- tv-out
- dvd speler. evt cdrw-combo
- evt. lan

Iig geen Packard Bell dan (als ik dat zo hoor). Kan iemand nog een winkel cq. website aanbevelen (voor bv. Paradigit (merk ken ik zelf niet).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 17:48:
[...]

tja. over het algemeen zou ik voor degelijk maar goedkoop voor paradigit gaan.
Waarom quote je mij ¿ 8)7

Verwijderd

master_artech schreef op 26 maart 2003 @ 17:58:
Ok hier spec:
- cpu: liefst amd XP
- ram: 128mb (mag meer zijn)
- modem
- tv-out
- dvd speler. evt cdrw-combo
- evt. lan

Iig geen Packard Bell dan (als ik dat zo hoor). Kan iemand nog een winkel cq. website aanbevelen (voor bv. Paradigit (merk ken ik zelf niet).
Kijk eens op deze site :) Daar staan allerlei soorten laptops in alle prijsklassen. Post wel even welke je op het oog hebt, want er staat ook troep bij.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Ik heb bijna drie jaar geleden ook een Packard Hell gekocht, welliswaar een desktop (zeer brak ding), bij dezelfde zaak, service is ronduit slecht, ze weten totaal niets van computers af, hebben ze regelmatig gebeld met problemen, ook naar packard bell, maar van beiden geen respons.....als ik jou was zou ik w88 op een aanbieding bij de LIDL of Aldi, ik heb zelf een Medion 2.0 ghz P4 nu, werkt als een trein, met dvd, cdrw én tv out......warcraft 3 loopt als een zonnetje, en dvdtje nu en dan (ook onderweg) is ook lekker:)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:01:
[...]

Waarom quote je mij ¿ 8)7
ik wou denk ik ook ff zeggen dat de ts wat specs moet geven, en zelf nog iets zeggen. achteraf niet zo gelukkig uitgekomen. sorry.

• arnova

arnova

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:02:
[...]

Kijk eens op deze site :) Daar staan allerlei soorten laptops in alle prijsklassen. Post wel even welke je op het oog hebt, want er staat ook troep bij.
Tnx. Ik zit nu een beetje op die website te browsen... Zijn die gasten een beetje te vertouwen cq. goed qua service?

Weet iemand verder hoe merken als: Acer, Promedion en Satelite zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke PB heb je?
ik kan je de igo6000 series zeker aanraden (die met de apple look (tenminste, dat vind iedereen, ik vind het nog wel meevallen). Heb er zelf eentje en het ding werkt geweldig. op 1 ding na. het brakke OS. Maarja IEDEREEN levert tegenwoordig XP mee en laat ik dat net niet willen hebben. Maar gelukkig draait het ding onder win2k SP3 ook geweldig :)

batterij trekt hij met mijn cellie tot 5 uur, dus dat is verder geen probleem lijkt me.

Verwijderd

master_artech schreef op 26 March 2003 @ 18:10:
[...]

Tnx. Ik zit nu een beetje op die website te browsen... Zijn die gasten een beetje te vertouwen cq. goed qua service?

Weet iemand verder hoe merken als: Acer, Promedion en Satelite zijn?
Ik heb het zelf niet zo op Promedion. Acer is wel redelijk goed en Satelite (= Toshiba) is ook goed spul.

Ik ken het bedrijf verder niet, maar ik keek er veel toen ik zelf ook overwoog een laptop te kopen.

Verwijderd

Waarvoor gaat je vriendin die laptop trouwens gebruiken? Het is natuurlijk onzin als ze een Radeon 9000 erin heeft terwijl ze alleen maar een beetje internet en tekstverwerkt. En gaat ze ermee werken op plekken (bijv. trein, bus, enz.) waar geen stroom is? Anders is een laptop met een lange accuduur ook wel makkelijk. Of een eventuele tweede accu.

• arnova

arnova

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:59:
Waarvoor gaat je vriendin die laptop trouwens gebruiken? Het is natuurlijk onzin als ze een Radeon 9000 erin heeft terwijl ze alleen maar een beetje internet en tekstverwerkt. En gaat ze ermee werken op plekken (bijv. trein, bus, enz.) waar geen stroom is? Anders is een laptop met een lange accuduur ook wel makkelijk. Of een eventuele tweede accu.
Ze wil hem vooral gewoon thuis gebruiken omdat ze geen ruimte wil vrij maken voor een gewone PC. Trein e.d. is niet aan de orde, ze heeft een auto :-), dus accu zal haar een worst wezen. Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor surfen en (!) DVD, vandaar ook dat er een DVD-speler en een TV-out op moet zitten...

Verwijderd

master_artech schreef op 26 maart 2003 @ 21:00:
[...]

Ze wil hem vooral gewoon thuis gebruiken omdat ze geen ruimte wil vrij maken voor een gewone PC. Trein e.d. is niet aan de orde, ze heeft een auto :-), dus accu zal haar een worst wezen. Ze zal hem voornamelijk gebruiken voor surfen en (!) DVD, vandaar ook dat er een DVD-speler en een TV-out op moet zitten...
DVD spelers zitten vaak standaard in laptops. Maar zo te horen moet er grafisch ook een en ander goed zijn. Dan kom je voor goeie kwaliteit (met tv-out) wel op een Radeon 9000 64 mb of Gf4 Go 420/440/4200 .... Maar dan ben je niet voor 1200 Euro klaar. Dan moet je denken aan zo'n 2000 Euro. In dat geval adviseer je ik je de Dell Inspiron's op http://www.dell.nl/. Deze hebben een uitstekende service, je kunt zelf je systeem samenstellen naar eigen hand en de Dell Inspiron's zijn degelijk en sterk. Wel zijn ze wat aan de zwaardere kant, maar je zegt zelf dat ie voor in de huiskamer is. Dat is dus geen punt.
Je kunt ook kijken bij V&A als je niet zo veel geld uit wil geven en met een tweedehands ook tevreden bent.

• arnova

arnova

Topicstarter
Ik zit nu te kijken naar de volgende modellen (pcsnel.nl):
Toshiba Satellite 1410-304 €1189,-
Toshiba Satellite PRO 2100c €1129,-
Acer TravelMate 422DLC €1170,-

Kan iemand mij verder nog iets aanbevelen cq. informatie geven over deze modellen (ervaringen etc.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:00:
[...]

DVD spelers zitten vaak standaard in laptops. Maar zo te horen moet er grafisch ook een en ander goed zijn. Dan kom je voor goeie kwaliteit (met tv-out) wel op een Radeon 9000 64 mb of Gf4 Go 420/440/4200 .... Maar dan ben je niet voor 1200 Euro klaar. Dan moet je denken aan zo'n 2000 Euro.
de ts had het ook over misschien paradigit. dan zou het deze zijn:
Paradigit Voyager 9142D
- 15" TFT scherm
- Intel Celeron 1.8 GHz Processor
- 40 GB Harddisk 4200rpm
- 256 MB DDR Geheugen
- 8 x DVD Speler + software
- 10/100 netwerkkaart
- 4x USB 2.0 + Firewire
- TV-uitgang (S-VHS)
- GeForce4 Go 420 64 MB
- MS Windows XP Home
- Antivirus software
- Met gratis luxe notebooktas

1475,-
http://www.paradigit.nl/p...rator.php?system=10004456

iemand ervaringen met deze laptop? paradigit deugt wel, maar hoe zou deze lappie zijn?

• arnova

arnova

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 11:58:
[...]

de ts had het ook over misschien paradigit. dan zou het deze zijn:

[...]

http://www.paradigit.nl/p...rator.php?system=10004456

iemand ervaringen met deze laptop? paradigit deugt wel, maar hoe zou deze lappie zijn?
Dit valt toch net buiten het budget, denk ik. Maximum is zo'n 1200 euro (incl. btw).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

master_artech schreef op 26 March 2003 @ 21:00:
[...]

Daar heb je niet veel voor nodig. Zoek 2dehands een laptop van 500Mhz of sneller met geïntegreerde DVD speler (dan weet je zeker dat DVD goed draait, en iedere DivX draait er ook op). Zorg dat je een laptop met bij voorkeur een Ati videochip te pakken krijgt, daar zit over het algemeen ook een goede tv-out bij (wel opletten DAT er een tvout opzit! en een 8MB Rage chip is voldoende). Een dikke Radeon of wat dan ook voor de tv-out kopen is bullshit, er zijn razendsnelle GF4 kaarten met een ronduit ranzige tv-out en oudere Matrox kaarten met trage 3D maar een geweldige tv-out.

Wat je misschien wel wil weten is of een tv-out van een laptop overscan ondersteund. Dat wil je wel, want zonder overscan krijg je rondom je beeld op je tv een zwarte omranding (die behoorlijk groot kan zijn). Dat is niet prettig voor DVD's, je gebruikt dan ook niet je volledige beeld. De enige manier om daar achter te komen (aangezien dit zelfs per driver voor een vidkaart kan verschillen) is volgens mij toch dit aan de winkel/verkoper vragen.

Een 2dehands laptop met 500Mhz proc (let op dat je een Celeron of Pentium 3 krijgt, een K6 presteert stukken minder), een DVD speler en bij voorkeur dode accu (scheelt flink in prijs) moet voor zo'n 500 Euro makkelijk te vinden zijn.

Als merk zou ik een Toshiba, IBM of Dell aanraden. Dat zijn over het algemeen behoorlijk solide laptops.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 28-03-2003 16:19 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33
Die acers zijn wel ok. Ik heb er zelf ook een (427LC, dus de P4 ipv celeron) en dat ding is gruwelijk snel. Ook de videokaart is goed (zonder probs C&C-generals draaien, wel op 800*600)
Als ik jou was zou ik voor de Acer gaan..

- hardware always changes.. -

• arnova

arnova

Topicstarter
Jester schreef op 29 March 2003 @ 12:17:
Die acers zijn wel ok. Ik heb er zelf ook een (427LC, dus de P4 ipv celeron) en dat ding is gruwelijk snel. Ook de videokaart is goed (zonder probs C&C-generals draaien, wel op 800*600)
Als ik jou was zou ik voor de Acer gaan..
Ik zag dat die Acer waar ik naar zat te kijken een Savage4 videokaart heeft (zal wel S3 zijn denk). Vraag is: is dat wat? Aangezien die Savage4 voor de desktop allang uitgerangeerd is..

Verwijderd

Bij funprice http://www.funrpice.nl

acer Aspire 1302XC, AMD Athlon XP 1600+, 14.1TFT, 256MB RAM, 20GB HDD, DVD, CDWriter, LiIon batterij, 56K modem, Lan, WIN XP HOME

voor 999 !!! lijkt me ideaal voor je

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

onder het motto: hoe lichter, hoe beter...heb ik de Asus M2400E gekocht...

qua specs niet de beste, maar qua draagbaarheid, uiterlijk, accuduur en degelijkheid een toppertje...

specs:

P4-1,8 mobile
640Mb DDR
40 gig IBM Travelstar 5400rpm (8Mb cache)
14" scherm
sis onboard videokaartje (maar fifa2003 draait als een zonnetje :))

1,9 kilo
accu gaat in de praktijk 3-4 uur mee
totale kosten: 1400 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Mooody op 29-03-2003 14:21 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• arnova

arnova

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2003 @ 13:45:
Bij funprice http://www.funrpice.nl

acer Aspire 1302XC, AMD Athlon XP 1600+, 14.1TFT, 256MB RAM, 20GB HDD, DVD, CDWriter, LiIon batterij, 56K modem, Lan, WIN XP HOME

voor 999 !!! lijkt me ideaal voor je
Maar daar zit toch geen TV-out op of wel ?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

master_artech schreef op 29 March 2003 @ 14:30:
[...]

Maar daar zit toch geen TV-out op of wel ?
ik heb ook geen tv-out, maar ik mis 'm ook niet...

iedereen heeft tegenwoordig een dvd-speler en je kan toch geen tig films op je 20gig laptop schijfje zetten...

een brander is genoeg....film op cd...cd in dvd speler...kloar :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:46

Mentalist

[avdD]

master_artech schreef op 29 March 2003 @ 12:50:
[...]

Ik zag dat die Acer waar ik naar zat te kijken een Savage4 videokaart heeft (zal wel S3 zijn denk). Vraag is: is dat wat? Aangezien die Savage4 voor de desktop allang uitgerangeerd is..
Savage 4 is voor games idd niet meer de beste, en daarom ook verdwenen voor de desktop (al kun je er nog best een potje Q3 op doen).

Maar ergens hierboven zei je dat er toch alleen maar op gesurft zou worden en DVD gekeken. Surfen kan met iedere videokaart met 4MB of meer geheugen al uitstekend, en die Savage 4 kan goed met DVD overweg.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1