Toon posts:

Optische uitgang + line in gebruiken eventueel 2 geluidskaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een moederboard met een onboard geluidskaart met een optische uitgang aangesloten op me philips recever voor dolby dts etc... dit werkt perfect alleen nu werkt me linein niet ook niet als de (dolby dts functie niet aan staat, dus gewoon dat je mp3's kan afspelen op je pc enzo)
ik heb een tvkaart die een lineout heeft en die moet dus op me linein maar die werkt dus niet....
nu ben ik aan het proberen met een 2e geluidskaart de linein te gebruiken... die geluidskaart krijgt wel het geluid binnen (opnemen) maar hoe krijg ik dat geluid nou op me onboard geluidskaart? het moet eventueel mogelijk zijn met een programma maar ik zou no niet weten welken...

weet iemand de beste oplossing?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik snap echt niet wat je wilt, wat wil je met de line-in van je onboard gaan doen dan? Geluid opnemen van een externe bron?
BTW: geef ff precies aan wat voor kaarten je hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door TheLemon op 26-03-2003 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een onboard geluidskaart 5.1 die op een msi KT4 zit: C-Media 8738MX 6-channel audio + SPDIF out. en die heb ik op spdif uit gezet en via glasvezel aan me versterker gehangen... die het codeerd naar 5.1 dts etc.. maar als ik nu op die onboard een line in aansluit krijg ik geen geluid... ik krijg dat voor geen mogelijkheid aan de gang... daarom heb ik een 2e geluidskaart eringehangen de soundblaster audigy1 waarvan ik de linein gebruik alleen nu is dus mijn probleem hoe ik dat geluid weer aan me onboard geluidskaartje doorgeeft... het zou mogelijk moeten zijn met een programmatje maar welke...
of is er een betere oplossing?

• TheLemon

TheLemon

Ok, maar wat wil je dan precies met die line-in gaan doen? Wat bedoel je met je krijgt geen geluid. Dan nog de vraag waarom je dat geluid wat op die Audigy binnenkomt weer in die onboard wil krijgen? Wat wil je ermee? Als je ff het hele verhaal opschrijft, dan kunnen we een oplossing bedenken. In ieder geval om geluid op je onboard kaart binnen te krijgen moet je het via één van de ingangen doen, line-in, aux in, whatever, dus je moet sowieso een ingang aan de praat zien te krijgen, werkt het wel als je die optical out ff helemaal niet gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
als ik die optice helemaal uit zet en het analog aan stuur dan werkt de linein wel...
ik wil gewoon dat mijn linein altijd werkt tenzij ik een dvd kijk natuurlijk..
ik denk dat de linein van de onboard wordt gedisabled en je kan die niet enablen daarom gebruik ik een 2e kaart waarvan de linein niet gedisabled staat...
alleen nu is dus mijn probleem dat: het geluid dat ik via me audigy binnenkrijg niet uitgestuurd wordt op me onboard kaart... en daar zou volgesmij dus met een programma moeten kunnen...

ik denk dat het iets met een wave tabel temaken heeft en dat je die van de 2e kaart de linein op die wave tabel downmixt ofzoiets...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Even samenvatten.
Als je jouw on-board geluidskaart analoog signaal laat afgeven,
kan je zonder problemen de line-in daarvan gebruiken.
Echter als je hem via de optische signaal laat geven,
schakelt je kaart de line in helemaal uit.

Wat je kan doen is die Soundblaster audigy1 met zijn sp/dif - uit
aansluiten op je on-board digitale cd ingang (sp/dif-in)
en dan de (analoge) line in van je audigy gebruiken.
Zover ik weet heeft die Audigy een digitale uitgang (niet optisch)
en werkt wel goed samen met zijn (analoge) line ingang.
Verder heeft jouw on-board geluidskaart waarschijnlijk ook een digitale ingang,
wordt vaak voor cd-audio gebruikt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
tjah dat kan ik proberen jah... maar dit ga ik als laatste optie uitproberen denk ik...
want dan moet ik me pc weer opengooien
mjah iniedergeval vast bedankt

• TheLemon

TheLemon

Ja Wavetables hebben hier helemaal niks mee te maken, dat is een tabel waar samples voor MIDI in staan. Als je ook een Audigy hebt, waarom gebruik je dan niet gewoon alleen die Audigy, ik mag hopen dat die wel gewoon alle in- en outputs kan gebruiken.
Softwarematig is het in ieder geval niet te doen, je zult altijd een kabeltje moeten leggen analoog, of digitaal zoals hierboven beschreven.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan zullen we dat tog moeten proberen... in iedergeval bedankt
en anders schrijf ik zelf wel een programma want volgesmij is het wel mogelijk mjah

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu zo'n kabeltje gemaakt alleen ik krijg nu nog geen geluid... volgesmij worden alle ingangen geblockeerd van de geluidskaart als je spdiv(optiche) uit gebruikt.....

ik denk dat de enigste oplossing tog een programma is.... weet iemand een programma hoe je van een niet active geluidskaart de ingeluiden naar de active geluidskaart kan downmixen?? dan is mijn probleem opgelost... alvast bedankt
Pagina: 1