Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] Koffermod in Auto

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een koffermod gemaakt (moet alleen nog afgewerkt worrden) en ik heb een auto gekocht.

Nou wil ik me koffermod in de auto bouwen. Stroom is geen probleem want ik heb een 12V -> 220V converter van 300W gekocht.

Hij zal eigenlijk alleen maar voor mp3 gebruikt worden in de auto.
De koffer ga ik in de kofferbak monteren.

specs van de koffermod:
- 700 Mhz Celeron
- 196 MB SDRAM
- 20 GB HDD
- DVD-ROM
- TNT2 16 MB VGA kaartje

mijn vraag is eigenlijk:
- Weet iemand een (niet al te duur) display wat ik kan gaan gebruiken.
- Wat is een goede mp3 player waarvan de toetsen in te stellen zijn?
(Ik heb een mini toetsenbordje die alleen bestaat uit een numpad).

Ik heb al verschillende topics via de search bekeken, maar overal gaat het meer over het issue stroom. Ik zit meer in over bediening en display.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
display zou je kunnen maken met een lcd schermpje op je lpt poort en de bediening kan je ook maken via je lpt poort of com poort weet ik effe niet meer zeker zal effe voor je opzoeken.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27

Nakebod

Nope.

Maikel_PumaCatz schreef op 26 maart 2003 @ 17:05:
- TNT2 16 MB VGA kaartje

mijn vraag is eigenlijk:
- Weet iemand een (niet al te duur) display wat ik kan gaan gebruiken.
Als die TNT svideo out heeft, zou het gloof ik wel kunnen:
Kijkshop heeft verschillende tft/lcd schermpjes
Kosten rond de 170 euro geloof ik.

Zal ff zien of ik em zo snel kan vinden.
Dit zou em moeten zijn
De Marquant MTS-2

[ Voor 19% gewijzigd door Nakebod op 26-03-2003 17:12 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DeZwarteKip
  • Niet online
Ik heb dus een soort toetsenbordje maar dat bestaat alleen uit het rechtergedeelte van een normaal toetsenbord als het ware. alleen de nummers en de INS, DEL, ENTER, +, -, / en * toetsen zitten erop.

Maar het lijkt mij dat er wel een mp3 player is waarvan in te stellen is dat je met die toetsen alles kan bedienen?!

Er zit geen S-video out op de TNT2, maar ik kan wel een kaartje regelen met S-video out dus mocht je daar iets voor vinden hoor ik het graag.

[ Voor 19% gewijzigd door DeZwarteKip op 26-03-2003 17:13 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maikel_PumaCatz schreef op 26 March 2003 @ 17:05:
Nou wil ik me koffermod in de auto bouwen. Stroom is geen probleem want ik heb een 12V -> 220V converter van 300W gekocht.
nou, das lekker. Waar ga jij die converter plaatsen? hou rekening dat je
a) een sterkere alternator mag steken
b) een grotere batterij
c) een dikke kabel
d) een geforceerde koeling voor de converter

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 26-03-2003 17:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DeZwarteKip
  • Niet online
Chevy454 schreef op 26 maart 2003 @ 17:15:
[...]

nou, das lekker. Waar ga jij die converter plaatsen? hou rekening dat je
a) een sterkere alternator mag steken
b) een grotere batterij
c) een dikke kabel
d) een geforceerde koeling voor de converter
Gevorceerde koeling zit erin, net als:
-peak power surge capable
-high grade thermal protection
-overload protection
-battery low shutdown
-extra dikke kabels

• DeZwarteKip
  • Niet online
Ter verduidelijking, dit is dus mijn inverter voor de stroom:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/coolmaikel/12v220vinv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/coolmaikel/12v220vinv2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/coolmaikel/12v220vinv3.jpg

Verwijderd

Hoort dit niet toevallig in casemodding en electronica?

• DeZwarteKip
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:34:
Hoort dit niet toevallig in casemodding en electronica?
nou ik ga mijn auto ermee modden, maar niet de koffermod zelf meer hoor :)
dus ik dacht zelf van niet. Maar correct me if I'm wrong.

Verwijderd

>> CME :)

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Gebruik de KeyControl plug-in voor Winamp 2.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• DeZwarteKip
  • Niet online
The_Dud3 schreef op 27 maart 2003 @ 11:56:
Gebruik de KeyControl plug-in voor Winamp 2.
Super proggie voor dit soort doeleinde! Thanks for the tip!

Ik ga er zeker gebruik van maken. Nu alleen nog een redelijk display zien te scoren...

Verwijderd

allemaal leuk en wel, maar is je kostprijs intussen niet waaaaay over die van een portable mp3 player of mp3autoradio :?
Ik zou ook maar oppassen als je een uurtje of zo je koffermodspeler laat spelen zonder je motor te laten draaien. Broem broem br.. puf puf....klik klik ?!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2003 08:16 ]

Verwijderd

Ik zag een stukje terug langskomen dat het je al errug veel geld heeft gekost, klopt dit niet ?? Ik bedoel: voor 400 euro heb je een hele degelijke autoradio van Kenwood MET mp3 support, en je eigen jpg'tje in je display. Wat wil je nog meer ?

En ik wil trouwens toch wel eens weten na hoeveel tijd je de HDD moet vervangen :D :D

Verwijderd

het gaat niet om de nut, maar aan de lol van het maken

Verwijderd

Door Vers-Tappen - Friday 28 March 2003 12:41

het gaat niet om de nut, maar aan de lol van het maken

ja idd, het gaat om de lol van het modden en niet om het nut :)
en harde schijven kunnen wel een stootje hebben hoor, ik geloof zelfs 1.5 G als ie in bedrijf is, zat voor de gemiddelde drempel :Y)

en probeer eens te UTen op een MP3 autoradio ;)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
hmmm.. nee dat wordt lastig :)
maar t lijkt me ook niet verstandig omdat op dit systeem te doen (tenzij je niet aan t sture bent :+ :P) (punksmurf moraalridder :P)

maar ontopic
ik heb al in diverse fora (oa ook got) behoorlijk negatieve dingen gehoord over marquant... je hebt ook zanon, die zijn wel iets duurder maar ook beter naar het schijnt (www.zanon.nl, staan echter geen prijzen :/ met googlen vind je wel winkels de ze verkopen)
ik krijg vlg week trws mijn zanon car dvd + lcd dus dan kan ik je vertellen hoe goed (of slecht) die beeldkwaliteit is. (edit: die lcd heeft video of svideo in)

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 28-03-2003 13:10 ]

met een hamer past alles

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-11 18:21

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik wil beginnen een OS (of een soort shell rond Windows) te maken voor dit soort systemen. Ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken.. zijn er nog mensen die me daarbij willen helpen. (Dacht dat dit wel mooi in dit topic past).

Verwijderd

PsychoG schreef op 28 maart 2003 @ 13:44:
Ik wil beginnen een OS (of een soort shell rond Windows) te maken voor dit soort systemen. Ik kan daar wel wat hulp bij gebruiken.. zijn er nog mensen die me daarbij willen helpen. (Dacht dat dit wel mooi in dit topic past).
/me zou wel willen helpen
maar dan wel iets anders dan het proggen :P, want ik kan enkel met (v)basic werken.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 17:54:
[...]

* Looki zou wel willen helpen
maar dan wel iets anders dan het proggen :P, want ik kan enkel met (v)basic werken.
Je hebt hier al een programma voor.. ik zou alleen niet meer weten welke dit is..
Je zou dit mischien en de faq van VB kunnen vinden. maar dat zou je zelf ff na moeten kijken.. ik moet nu weg.. :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Er zijn al verschillende mp3 OS'en die met plugins werken, denk aan MPXPLAY oid. Gebruik de search en je zult er een hoop vinden....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• DeZwarteKip
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 08:32:
Ik zag een stukje terug langskomen dat het je al errug veel geld heeft gekost, klopt dit niet ?? Ik bedoel: voor 400 euro heb je een hele degelijke autoradio van Kenwood MET mp3 support, en je eigen jpg'tje in je display. Wat wil je nog meer ?

En ik wil trouwens toch wel eens weten na hoeveel tijd je de HDD moet vervangen :D :D
De kosten vallen voor mij wel mee hoor :) het duurste was nog die inverter.
De koffermod is gebouwd uit onderdelen die ik nog had liggen.

Dat van muziek draaien als de motor uit staat daar zit wat in, maar dan zet ik me cheap-cheap radio'tje wel aan :) De mp3-koffer gaat dus alleen aan als de motor loopt :)

Verwijderd

Grappig idee, misschien doe ik dit zelf ook nog wel. Heb nog een systeempje over.

Maarre die spanningsconverter, die snap ik niet helemaal. Waarom laat je de gewone voeding niet achterwege en sluit je hem met een spanningsbeveiliging niet direct op 12v aan? De 5v die je erbij nodig hebt is makkelijk met een spanningsregelaar te realiseren uit de 12v.

Zo bespaar je een hoop geld, stroom en warmte van die converter en door het ontbreken van zowel je pc voeding als de converter ook nog eens een bak ruimte.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-11 22:30

chaser

Verwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 20:48:
Grappig idee, misschien doe ik dit zelf ook nog wel. Heb nog een systeempje over.

Maarre die spanningsconverter, die snap ik niet helemaal. Waarom laat je de gewone voeding niet achterwege en sluit je hem met een spanningsbeveiliging niet direct op 12v aan? De 5v die je erbij nodig hebt is makkelijk met een spanningsregelaar te realiseren uit de 12v.

Zo bespaar je een hoop geld, stroom en warmte van die converter en door het ontbreken van zowel je pc voeding als de converter ook nog eens een bak ruimte.
is dat een beetje makkelijk te maken dan?
ben niet zo goed met electronica en wil ook een computer in mijn auto inbouwen

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

chaser schreef op 28 maart 2003 @ 21:26:
[...]

is dat een beetje makkelijk te maken dan?
ben niet zo goed met electronica en wil ook een computer in mijn auto inbouwen
De 12v wel, dat is een kwestie van een goede overspanningsbeveiliging ertussen.
De 5v wordt iets lastiger omdat je een betrekkelijk hoog vermogen spanningsregelaar nodig hebt. Meer vermogen = meer warmte maar een koelblokje doet wonderen.

• Punksmurf
alleen de -12 en -5 worden dan vrij lastig imho :)
ook is er nog een 3.3 gloov ik en mss nog meer

[ Voor 33% gewijzigd door Punksmurf op 29-03-2003 14:17 ]

met een hamer past alles

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:25

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Bij de bart smit kun je lcd schermpjes kopen ie bedoelt zijn voor playstations.

Daar zit ook gelijk een tv-in op.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:12
het zou helemaal stoer zijn als je een touchscreen erin kan zetten :p... ik heb ze op kassa-systemen wel eens gezien. dat is wel erg stoer, en je hebt geen keyboard/muis meer nodig

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Wat die voeding betreft... dat is al vaker langsgekomen hier, en vrij lastig bevonden... Het is wel mogelijk, er schijnt zelfs al een werkende versie rond te slingeren. Ff search gebruiken dus!

• Punksmurf
heb ik m nog ni mee gevonden maar k ga nog beter zoeke :P

ennuh, voor ts op je lcd, check bart banaan zijn project hier: [rml][ CM] De basis voor mijn car-systeem[/rml]

met een hamer past alles

• DeZwarteKip
  • Niet online
Ik zag op de zwarte markt ook niet al te duur lcd schermpjes, maar t blijft zwarte markt dus ik denk er nog ff over na :)
Ik zag ook een inkoopactie op laupro met lcd schermpjes, dus wie weet....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op www.pollin.de , computerzubehor, Hardware, Monitore,

staat een 8.5 " LCD scherm, INCL ISA kaart (dus compleet zoals ik kan zien), voor maar 14.95 EUR :9~
IA op laupro voor deze toko is atm animocheck.....

640x480, dus moet best te doen zijn, en lekker compact!
8,5" LC-Display und ISA-Grafikkarte im Komplett-Paket. Ideal zum Bau von Monitoren, für Präsentationszwecke, zur Auflage auf Overhead-Projektoren usw. Die Datenblätter zu Display und Grafikkarte können unter www.pollin.de heruntergeladen werden.
Technische Daten Display:
- 8,5" Bilddiagonale
- Auflösung 640x480 Pixel
640x480, 256 kleuren. VGA kaartje is 512kb, ISA.. Maar goed, voor MP3tjes (*nix/dos-based) perfect imho

Ik zie alleen ff niets over eventuele backlight, die zit er geloof ik niet bij...

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 30-03-2003 14:51 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
DJSmiley schreef op 30 maart 2003 @ 14:47:

staat een 8.5 " LCD scherm, INCL ISA kaart (dus compleet zoals ik kan zien), voor maar 14.95 EUR :9~

[...]

640x480, 256 kleuren. VGA kaartje is 512kb, ISA.. Maar goed, voor MP3tjes (*nix/dos-based) perfect imho

Ik zie alleen ff niets over eventuele backlight, die zit er geloof ik niet bij...
- Transparent, d.h. ohne Hintergrundbeleuchtung und ohne Reflektor
Vertaling: Transparant: dus zonder achtergrondverlichting en zonder reflector.

Verwijderd

Ik zou een klein touchscreen lcdtje kopen en zelf een interfaceje maken :D (zie www.dashpc.com :9~ )

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:19
Poltergeist schreef op 30 March 2003 @ 16:32:
[...]

- Transparent, d.h. ohne Hintergrundbeleuchtung und ohne Reflektor
Vertaling: Transparant: dus zonder achtergrondverlichting en zonder reflector.
Geen backlight dus? kan je die er niet zelf bij in bouwen ofzo??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Allemaal goed en wel, maar ik weet dat een auto nog redelijk wat schokt en davert, vind je niet zelf dat die harde schijf daarin wel eens zou kunnen crashen na een paar ritjes? Het is alleszins niet gezond. De converter zou misschien nog gaan, ik heb in school een PC op zonneenergie laten werken en dat was met ongeveer dezelfde converter. De batterijen waren wel enorm zwaar en dat is wel nodig.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

DJSmiley schreef op 30 maart 2003 @ 14:47:

[...]

Dat de videokaart 256 kleuren ondersteund wil nog niet zeggen dat het display dit ook kan !

• DeZwarteKip
  • Niet online
hhmm interessant schermpje voor die prijs.
Maar op de zwarte markt zag ik (bij een pc zaak, dus geen iligale troep) een schermpje zoals ze die ook bij kijkshop verkopen, van Marquant voor 125 euro.
Bij kijkshop zijn ze 179 euro dus dat scheelt nog best wel. Misschien dat ik aankomend weekend wel weer ff ga kijken :)

• Freek
  • Laatst online: 09-11 13:22
DJSmiley schreef op 30 March 2003 @ 14:47:

[...]

K'heb er een besteld :Y)

Mocht het niets zijn, kan ik me er voor dat geld geen bult aan vallen :)

edit:

Eens ff bij conrad kijken of ik wat van die lcd-folie kan vinden en mischien wel die backlight gevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Freek op 31-03-2003 18:43 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is zeer zeker een heel interessant schermpje :).

Heeft dus gewoon een vga aansluiting, als ik dat duits goed begrijp? Want ik wil die meegeleverde videokaart niet gebruiken (als ik em bestel tenminste ;) )

Verwijderd

Notehoutelade schreef op 31 March 2003 @ 21:54:
Dat is zeer zeker een heel interessant schermpje :).

Heeft dus gewoon een vga aansluiting, als ik dat duits goed begrijp? Want ik wil die meegeleverde videokaart niet gebruiken (als ik em bestel tenminste ;) )
Nee hij heeft niet gewoon een vga aansluiting....de controller van het schermpje zit op die isa kaart..heb je dus geen isa sloten meer kan je het beste niet kopen...of wel natuurlijjk maar dan moet je wel een oplossing gaan zoeken om het kaartje in je pci te krijgen. Daar heb je isa --> pci bridge kaarten voor maar die zijn geloof ik best aan de prijzige kant... Maar aangezien bart_banaan er toch ook een heeft besteld zal hij wel wat in elkaar gaan fixen omdat ding op pci aan de praat te krijgen ;)

Btw geen backlight? Boeiuh...gewoon een projektor van maken zodat je je films op een scherm van 2 a 3 meer doorsnede kan kijken *D En dan zit er dus een 500W halogeen lamp in B) (zo'n schijnwerper waarmee je de hele straat kan verlichten :P)

Maar nu ff ontopic, (aangezien je op GoT het niet meer over IA's e.d. mag hebben!)...

Topicstarter, als je nog een ISA aansluiting op dat mobo hebt, dan zou ik toch voor dat schermpje van hierboven... Er zit iig controler en al bij. Dus je hoeft alleen isa kaart in je mobo te steken....kabeltje in de isa kaart..kabeltje in schermpje...bijgeleverde drivers installeren...en klaar!

En over die backlight.... Dat kost ook nog niet zoveel zo'n setje...moet je es bij conrad kijken of ze dat daar hebben... Je bent iig goedkoper uit als dat marquant setje...dat weet ik wel!

oh jah...@ Guru Evi, de auto mag dan wel wat schokken, maar een hd kan best wel wat hebben...vroeg in de tijd van de 286, 386, 486 etc... moest je de hd lokken met een command, voordat je de pc mocht verplaatsen...zo is het tegenwoordig gelukkig niet meer...hd's zijn tegenwoordig een behoorlijk stuk schokbestendiger...En topicstarter, misschien kan je je hd misschien nog in wat schuim in pakken...Dan vangt het schuim de klappen op en zal je denk ik nooit een keer hebben dat je hd overslaat ;)

suc6 ermee

• Freek
Heeft bart_banaan er een besteld dan? Ik dacht alleen ik :)

Maar met alleen backlight ben je er niet want er moet ook nog reflecterend folie achter, nu kijk je er zo door heen. Als je hem op een overhead projector legt kun je hem als beamer gebruiken :)

Verwijderd

49 euro heb je een 100 watt 12v-->220 v
voor de gemiddelde minipc wel te doen
veiliger dan een zelfgemaakt schema denk ik, want wat ik heb gelezen is het 12V (13.8) uit de auto niet echt schone stroom

# dit was een late reactie op een eerder stukje... ;) ben wat laat, maargoed

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 22:43 ]

• DeZwarteKip
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:18:
[...]
.....Topicstarter, als je nog een ISA aansluiting op dat mobo hebt, dan zou ik toch voor dat schermpje van hierboven... Er zit iig controler en al bij. Dus je hoeft alleen isa kaart in je mobo te steken....kabeltje in de isa kaart..kabeltje in schermpje...bijgeleverde drivers installeren...en klaar!

En over die backlight.... Dat kost ook nog niet zoveel zo'n setje...moet je es bij conrad kijken of ze dat daar hebben... Je bent iig goedkoper uit als dat marquant setje...dat weet ik wel!

oh jah...@ Guru Evi, de auto mag dan wel wat schokken, maar een hd kan best wel wat hebben...vroeg in de tijd van de 286, 386, 486 etc... moest je de hd lokken met een command, voordat je de pc mocht verplaatsen...zo is het tegenwoordig gelukkig niet meer...hd's zijn tegenwoordig een behoorlijk stuk schokbestendiger...En topicstarter, misschien kan je je hd misschien nog in wat schuim in pakken...Dan vangt het schuim de klappen op en zal je denk ik nooit een keer hebben dat je hd overslaat ;)

suc6 ermee
Ik heb vandaag 2 schuimrubbermatten van me werk meegenomen (waar mobo's in verpakt zitten) dus dat ga ik idd nog even doen die hdd in schuimrubber leggen.

Wat betreft die ISA sloten, ik heb alleen PCI op me mobo'tje zitten. Dus ik denk dat het toch dat marquant schermpje van 125 euro wordt.

Nu ik toch bezig ben, iemand een idee waar ik die inverter (12V => 220V, 300W, 79 euro) het beste kan plaatsen??
Bij de passasiersplek zit een zekeringenkasjtje, zou ik em daarop kunnen aansluiten? De draad van 12V naar inverter is maar beperkt in lengte (misschien ruim een meter) en ik heb mij laten vertellen dat je dat zo moet laten ook, dus zou mooi zijn als ie daar kon?!

vanaf de accu kan je iig niet kwa lengte in de auto komen.

Ik vond trouwens nog wat kabels in me auto naar de kofferbak lopen onder de bekleding door, en daar zal ik morgen wat PICS van schieten want ik weet niet wat t zijn. (t lijkt op voeding :? ) dat zou heel :9 zijn want dan kan die inverter daar misschien op.

Verwijderd

thacow schreef op 31 March 2003 @ 22:31:
Heeft bart_banaan er een besteld dan? Ik dacht alleen ik :)

Maar met alleen backlight ben je er niet want er moet ook nog reflecterend folie achter, nu kijk je er zo door heen. Als je hem op een overhead projector legt kun je hem als beamer gebruiken :)
Hehe, dat is juist wat ik moet hebben ;) Je krijgt geen beamer :P Je krijgt een projektor ;) Je koopt een overheadprojector sloopt die uit mekaar, pakt die 2 lenzen eruit en de lamp als die sterk genoeg is (anders koop ik wel 500W halogeen schijnwerper B) ) en dan zet je die dingen weer in de goede volgorde achter mekaar, maakt er een mooi kistje voor..klaar is kees...kan je films op 2m doorsnede of groter kijken...maar aangezien de resolutie van 640x480 schat ik zo'n 2 metertjes wil je scherp beeld en mooi beeld hebben :)

• Freek
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 01:24:
[...]

Hehe, dat is juist wat ik moet hebben ;) Je krijgt geen beamer :P Je krijgt een projektor ;) Je koopt een overheadprojector sloopt die uit mekaar, pakt die 2 lenzen eruit en de lamp als die sterk genoeg is (anders koop ik wel 500W halogeen schijnwerper B) ) en dan zet je die dingen weer in de goede volgorde achter mekaar, maakt er een mooi kistje voor..klaar is kees...kan je films op 2m doorsnede of groter kijken...maar aangezien de resolutie van 640x480 schat ik zo'n 2 metertjes wil je scherp beeld en mooi beeld hebben :)
Lijdt dat schermpje niks onder die hitte eigenlijk :?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:18:
[...]

Nee hij heeft niet gewoon een vga aansluiting....de controller van het schermpje zit op die isa kaart..heb je dus geen isa sloten meer kan je het beste niet kopen...of wel natuurlijjk maar dan moet je wel een oplossing gaan zoeken om het kaartje in je pci te krijgen. Daar heb je isa --> pci bridge kaarten voor maar die zijn geloof ik best aan de prijzige kant... Maar aangezien bart_banaan er toch ook een heeft besteld zal hij wel wat in elkaar gaan fixen omdat ding op pci aan de praat te krijgen ;)

suc6 ermee
Jammer he :(, dan kan ik er niets mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:39:
49 euro heb je een 100 watt 12v-->220 v
voor de gemiddelde minipc wel te doen
veiliger dan een zelfgemaakt schema denk ik, want wat ik heb gelezen is het 12V (13.8) uit de auto niet echt schone stroom

# dit was een late reactie op een eerder stukje... ;) ben wat laat, maargoed
Yep maar het is toch leuker om het zelf te doen toch? Het niet schoon zijn van "stroom" uit een accu is kolder, enkel het voltage is wat aan de hoge kant. Het gaat mij vooral om het rendement wat je eruit haalt.

13,8 -> 230 -> 12 = niet echt een rendabele manier om een pc aan de praat te krijgen.

Ik was waarschijnlijk degene op wie je reageerde dus hier mijn plan. Ik wil het toch gaan proberen met de 12 (13,8) die van de accu zelf komt. Hier een afvlakker en spanningsbeveiliging opzetten en voor het punt waar deze komen een lijntje aftappen van de accuspanning om deze met een stepdown spanningsregelaar naar 5v te krijgen. Ik weet nog niet wanneer ik aan dit plan toekom en de auto waar het in zal komen moet ook nog gekocht worden. (mijn huidige auto doe ik kado aan mijn vriendin als ze haar rijbewijs heeft.)

Ik denk zelf dat dit best een kans van slagen heeft en doordat je het rendement wat hoger ligt dan met een omvormer stel ik me ook voor dat ik er wat meer plezier aan beleef naast dat door het ontbreken van pcvoeding en omvormer het natuurlijk enorm scheelt qua ruimte. Mocht het lukken plaats ik hier wel een schema van het geheel maar vergeet niet dat ik het met een heel ander systeem ga proberen! Amd k6 2 op bijpassend bordje.

Verwijderd

en dan een GPS muis eraan LOL

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
Maikel_PumaCatz schreef op 26 March 2003 @ 17:05:
Ik ben zelf ook wel geïntresseerd in zo'n converter. Twee vraagjes:

- Hoe sluit je zo'n ding aan in je auto?? direct op accu, via "sigaretten-contact" of nog weer iets anders?

- Je kan dus, zoals ik hier zie, er dan een gewone 220 volt stekker in duwen?

Ik wil dus een N64 op DVD speler in auto aansluiten, het enige probleem is de voeding ervan.. van de adapter zelf word ik niet zoveel wijzer, misschien dat je dit met een beetje modding enzo ook wel anders zou kunnen doen.. Het is namelijk zo dat er 7 en 12 volt (d8 ik zo ff snel te zeggen) de N64 ingaan, nadat er dus 220 de adapter in is gegaan. Misschien zou ik dus de adapter achter wegen kunnen laten en gewoon 7 en 12 volt aftappen. is dit voordeliger of niet??

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Kwa rendement zit het bij de meeste Converters tegenwoordig wel goed (rond de 90% minimaal).

Het zelf aftappen kan ook maar er komt heel wat elektonica bij kijken. En dan is het natuurlijk de vraag wil ik zelf bouwen en kans op vonken regens of de fabrikant de schuld toewijzen bij problemen.

Ook bij gebruik van een inverter kun je makkelijk andere apparaten inpluggen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

nog een proggie voor de controlle en aansturing van een lcd (tekst only) 1*8 tot 4*40
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
werkt goed en ziet er goed uit. zoek functie op album,artiest of titel, volume controlle en meer.
suc6

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:55
DJSmiley schreef op 30 March 2003 @ 14:47:

[...]

Ok ter verduidelijking de videokaart is kleuren maar het scherm zelf is zwart wit ofwel Grayscale
hebt geen fuck aan deze schermpjes
en wat wil je er op draaien :S dvd gaat niet want met een frambuffer van 512kb kan jij echt niet dvd met +-23 frames draaien

blijft dus over dat je net zo goed een laptop in de auto kan gooien
of een 9 inch crt monitor inbouwt maar dan moet je middenconsole wel groot en diep genoeg zijn

die marquant tft zijn leuk maar de kwaliteit is slecht en lastig van opzij te bekijken

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zelf een mp3-computer in m'n auto geprutst. Ik gebruik zo'n 128x240 LCD op de lpt-poort. Ik heb zelf een muziek-speel programma gemaakt, dat draait bovenop winamp. Dat programma verzorgt ook de (hele simpele) output naar het LCD. Ik heb onder het dashboard een muis bungelen. Daarmee kan je op dit moment alleen nog maar klikken om het volgende nummer te krijgen. Ik ga het zo maken dat een rechtsklik de zoekfunctie activeert, en dat je dan met 't scrollwieltje kan navigeren. Als je belangstelling hebt moet je maar even mailen oid.

Ik hoop over een week of wat m'n fotorolletje vol te hebben ;) dan kan ik gaan scannen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mezelf gequote... |:(
edit:
Ik heb een 75Watt stroom-converter, daarachter een 235Watt voeding met een VIA EPIA erop en een 40GB Laptop-schijf. De versterker is 4x100Watt + 1x250Watt voor de sub. Met de motor uit kan ik best een uur of meer muziek draaien op acceptabel volume. De auto start daarna gewoon normaal.

[ Voor 56% gewijzigd door Varienaja op 13-04-2003 09:29 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• soepkip
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Da_Drake schreef op 13 April 2003 @ 03:47:
[...]

Ok ter verduidelijking de videokaart is kleuren maar het scherm zelf is zwart wit ofwel Grayscale
hebt geen fuck aan deze schermpjes
en wat wil je er op draaien :S dvd gaat niet want met een frambuffer van 512kb kan jij echt niet dvd met +-23 frames draaien

blijft dus over dat je net zo goed een laptop in de auto kan gooien
of een 9 inch crt monitor inbouwt maar dan moet je middenconsole wel groot en diep genoeg zijn

die marquant tft zijn leuk maar de kwaliteit is slecht en lastig van opzij te bekijken
Dat het schermpje Grayscale is heb ik niet kunnen vinden, waar staat dat dan ?.
zowieso lijkt het controller kaartje me vrij interessant want wat ik over die seik,o controller kaartjes kan vinden is dat ze meerdere display's ondersteunen.
ik dacht dat die controllers zelf al zeer prijzig waren.
Ik heb er voor de zekerheid ook maar eenje besteld, die backlight fix ik er wel op, ik heb hier nog 2 oude compaq laptops liggen met even grote monochrome lcd schermen waar ik de backlight uit kan gebruiken.

Beste film ooit

• soepkip

soepkip

Ik heb hier al vaker geleze over die omvormers en het zelf bouwen van een voeding (welke vrij lastig is voor de -5 en de -12 volt) een iemand had een procase model die 12 volt innam (trafo ervoor). wat blijkt bij http://www.dedicated.nl/ is dat voedinkje lost te bestellen, heb ik dan ook maar gedaan

zie producten/behuizingen/procase
omschrijving:
Procase CP26PWR - Power Convertor Board, 12V naar 5v, 12v, -5v, -12v, 3.3v - 52 watt (T.b.v. Via mainboards) incl. kabel
alleen wel 42,00 pleuro's, maar wel goedkoper (en kleiner) dan alle andere oplossingen die ik heb gezien.
nu heb ik wel 2 maxim 787 over. iemand interesse ?

Beste film ooit

Verwijderd

Ik heb de afgelopen weken ook een MP3 speler gefixt. Bij mij is het ook een koffer geworden allen mijn uitgangs punt was zo klein mogenlijk, nu vond ik een mooi koffertje op mijn stage: 350x270x56 mm (L*b*h) Het was alleen wel moeilijk om de voeding zo plat mogenlijk te krijgen. het is uiteindelijk wel gelukt, en nu ben ik erg benuiwd hoe lang hij het vol houd.

Als mamaplank zit er een micro ATX plankje in van Eagle tech met onboad proc. er paste nog net een 10 gig Hdd'tje in.

Dit Is allamaal erg goed te doen als je een beetje elektronica schema's kan lezen, om je display op je parallele poort aan te sluiten, en om de bediening voor winamp te maken.

Ik heb toevallig bij mijn stage zo'n ding gevonden
Afbeeldingslocatie: http://img01.zdnet.co.jp/7/1100/7071/02073100/www.zdnet.co.jp/products/elecom/tkluh.jpg

en die heb ik omgebouwd als bediening voor mijn winamp. :Y)

Als progje gebruik ik COM-port Winamp Control v142 hier meej is het mogenlijk om 15 knopjes te progen.. met 1 com poort. bij de meeste zijn dit er maar 4 of zo..

als display zit er zo'n 20*2 Blue LCD'tje van Crystalfontz in. alleen nu nog iets zien te vinden als de zon er op staat want er staan een dikke 400 nr's op anders weet ik niet bij welke track ik zit.. 8)7

• soepkip

soepkip

Ik gebruik mijn revo als aansturing , simpele bediening via de touchscreen en verdere invoer natuurlijk via het toetsenbord. Het handeige hiervan is ook dat je reve heel makkelijk uit de cradle kan worden genomen en meegenomen kan worden (of verstopt in de auto) tegen mogelijk proletarisch winkelen.

Ook heb ik me mobo in een ultraplatte doos (gemaakt van een wijnkist, makkelijk te bewerken hout) gepropt welke mooi verstopt zit onde de passagiersstoel, ziet er mischien niet zo mooi uit die doos, maar je ziet hem absoluut niet zitten, en hij zit niet in de weg (ik heb de kofferbak hard nodig voor het vervoeren van alcohol houdende vloeistoffen)

[ Voor 38% gewijzigd door soepkip op 24-04-2003 18:45 ]

Beste film ooit

Pagina: 1