[tip] Unlock met minder gepriegel

Pagina: 1
Acties:

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Unlocken met silververf kan met hele enge dunne kwastjes, of een naald, maar geen van alle is erg fijn, schiet uit en je kan opnieuw beginnen omdat je schoon moet maken. dat hoeft natuurlijk niet, als je het slim aan pakt.

Men neme 1 set bruggen:
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock1.png

Een stukje plakband waar je kleine driehoekjes van knipt (driekhoekjes zijn veeeel makkelijker te knippen dan hele smalle strookjes):
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock2.png Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock3.png

Driehoekjes plak je tussen de bruggen, plakband kun je makkelijk corrigeren, in tegenstelling tot silververf :) :
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock4.png

Plak de omgeving ook af:
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock5.png

Sluit de bruggen volgense de methode Bob Ross*
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock6.png

Verwijder plakband nadat de verf licht is aangedroogt (vloeit niet meer, maar nog niet hard!)
Afbeeldingslocatie: http://hummelink.xs4all.nl/download/unlock7.png

Ik heb zo een tijd terug mijn thunderbird unlocked, maar na vullen van de gaten kan het ook met de organische cpus op deze manier. Als extra bescherming heb ik na volledige droging weer een stukje tape over de bruggen en verf geplakt.

Doe ermee wat je wil zou ik zeggen :)

* Bob Ross was een schilder die op TV in een half uur met behulp van 1 en 2 inch kwasten landschappen met details veel kleiner dan de kwast schilderde

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Waarom driehoekjes? Zoals ik het zie raken de 2 delen elkaar bijna. Waarom niet gewoon rechte stukjes, das makkelijker om te knippen en minder kans op kortsluiting.

Ook ben je niet bepaald de eerste met dit idee, bij de meeste unlock guides staat erbij dat je het ff af moet plakken met plakband..

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:02
t staat in zn posting thorry... 3 hoekjes zijn veeel makkelijker te knippen dan smalle strookjes..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

en dus 4 verbinding maken, elk tussen 2 punten, en je amd (xp) is unlockt?

Verwijderd

wdekreij schreef op 26 March 2003 @ 17:21:
Ja :), maar wel eerst de gaten tussen de contacten vullen met lijm ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 17:33 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wil ook nog wel eens een poging wagen ermee, maar me cooler zit met schroeven vast op me mobo, dus zon gedoe. En met die chieftec kast moet ik weer alles uit elkaar halen. :(

• Ronald
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:11:
Waarom driehoekjes? Zoals ik het zie raken de 2 delen elkaar bijna. Waarom niet gewoon rechte stukjes, das makkelijker om te knippen en minder kans op kortsluiting.
Jij hebt nog niet vaak rechte strookjes plakband van een halve milimeter geknipt neem ik aan.
Verder is het een illustratie om het idee te verduidelijken, natuurlijk moet je voldoende afstand houden :X
Ook ben je niet bepaald de eerste met dit idee, bij de meeste unlock guides staat erbij dat je het ff af moet plakken met plakband..
ja?
overklockers.com doet het per brug, ben je een paar uur bezig, de andere links in de FAQ gingen er nog minder op in.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 26-03-2003 18:13 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
wdekreij schreef op 26 maart 2003 @ 17:21:
Er zijn er geloof ook die 5 bruggen hebben, hangt dus af van welke proc je heb (thunderbirds hebber er 4)
Hoeveel bruggen gesloten moeten doet natuurlijk niet af aan de illustratie, die is gewoon om te visualiseren hoe ik het aan pak.

Verwijderd

Ik heb dit ook al eerder gezien :)

Zelf knip ik helemaal niks, das nog veel makkelijker ;) Gewoon afplakken per brug..niks moeilijk doen met plankband en schaar.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Of je koopt een Tbred :+

I love watercooling

Verwijderd

Of nog beter, je pakt lekker je soldeerbout...

• _Hades_
  • Laatst online: 15:09
Ik heb bij mijn athlon gewoon helemaal eroverheen geschilderd, en dan met een naald het zilver weggekrast tussen de bruggen. Werkt nog sneller dan jouw methode 8)

Verwijderd

_Hades_ schreef op 26 March 2003 @ 19:40:
Ik heb bij mijn athlon gewoon helemaal eroverheen geschilderd, en dan met een naald het zilver weggekrast tussen de bruggen. Werkt nog sneller dan jouw methode 8)
Ik heb zelfs te hard gekrast op mijn palomino; ik kwam een koperlaag tegen :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 19:41:
[...]

Ik heb zelfs te hard gekrast op mijn palomino; ik kwam een koperlaag tegen :X
en doet ie het nog :+

Verwijderd

RonaldH schreef op 26 March 2003 @ 18:12:
[...]

Jij hebt nog niet vaak rechte strookjes plakband van een halve milimeter geknipt neem ik aan.
Verder is het een illustratie om het idee te verduidelijken, natuurlijk moet je voldoende afstand houden :X
[...]

ja?
overklockers.com doet het per brug, ben je een paar uur bezig, de andere links in de FAQ gingen er nog minder op in.
Ik heb al heel vaak Palomino's geunlocked met wat plakband ter bescherming tegen fout unlocken, en zo moeilijk is het nou ook weer niet om rechthoekige strookjes te knippen.

Overclockers.com doet het per brug en dat is wel zo veilig, zo heb ik het ook de eerste keer gedaan en dat was 10 min werk. Gewoon plakken verven plakken verven enz.

Verwijderd

Jaja; tis met die proc waarmee ik nu werk :D

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je toch geen driehoekjes wilt maar wel dunne strookjes kan het ook anders.

Men neme een stukje plakband en een hobbymesje.

Plak het stukje plakband op je bureau ( of iets vlaks ), en snijdt met je hobbymesje dunne strookjes. Als je het niet TE vast op je bureau of wat dan ook plakt pak je het er zo weer af met het mesje.
En dan heb je mooie GEEN driekhoekige stukjes plakband ^^.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:18
t!mP schreef op 26 March 2003 @ 20:52:
Als je toch geen driehoekjes wilt maar wel dunne strookjes kan het ook anders.

Men neme een stukje plakband en een hobbymesje.

Plak het stukje plakband op je bureau ( of iets vlaks ), en snijdt met je hobbymesje dunne strookjes. Als je het niet TE vast op je bureau of wat dan ook plakt pak je het er zo weer af met het mesje.
En dan heb je mooie GEEN driekhoekige stukjes plakband ^^.
Dit, of je zorgt gewoon dat je geen bibberhanden hebt en knipt gewoon in 1 keer een recht stukje af... Hier ook gedaan, gewoon per brug geunlocked, was een half uurtje bezig inclusief opvullen. Dat laatste ging nog het moeilijkst trouwens, lijm bleef te weinig aan het oppervlak en teveel aan zichzelf zitten 8)7

Zie niet in waarin dit nu zo gek veel verschilt van de "normale" methodes eigenlijk, afgezien van het alles in 1 keer doen en driehoekige stukjes plakband gebruiken... Tja, zo zal iedereen wel z'n eigen werkwijze hebben :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
je zegt dat je dat laatst met je thunderbird hebt gedaan.. ik dacht die niet ge-unlocked hoefden te worden?

Verwijderd

Als je nou 2 van die afbreek mesjes neemt (aleen de mesjes, dus niet de houders) en je plakt deze met een plakbandje aan elkaar, dan zit er tussen die 2 mesjes een opening van ong 1/2mm en dat past precies tussen de bruggen. Daarna idd. het plakband ff op een snijmat ofzo plakken en dan snijden met de 2 mesjes (scotch plakband is vond ik wel een vereiste). Bij mij werke dit perfect...

Verwijderd

thacow schreef op 26 March 2003 @ 21:48:
je zegt dat je dat laatst met je thunderbird hebt gedaan.. ik dacht die niet ge-unlocked hoefden te worden?
Thunderbird wel, Thoroughbred niet... Groot verschil

Verwijderd

RonaldH schreef op 26 March 2003 @ 17:00:

* Bob Ross was een schilder die op TV in een half uur met behulp van 1 en 2 inch kwasten landschappen met details veel kleiner dan de kwast schilderde
das die bob marley look a like, die al een lange tijd overleden is ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

FragFrog schreef op 26 March 2003 @ 21:45:
[...]
Dit, of je zorgt gewoon dat je geen bibberhanden hebt en knipt gewoon in 1 keer een recht stukje af... Hier ook gedaan, gewoon per brug geunlocked, was een half uurtje bezig inclusief opvullen. Dat laatste ging nog het moeilijkst trouwens, lijm bleef te weinig aan het oppervlak en teveel aan zichzelf zitten 8)7

Zie niet in waarin dit nu zo gek veel verschilt van de "normale" methodes eigenlijk, afgezien van het alles in 1 keer doen en driehoekige stukjes plakband gebruiken... Tja, zo zal iedereen wel z'n eigen werkwijze hebben :)
Sja ik zal er ook geen topic over gaan openen :P... maarja ik denk laat ik die arme mensen eens helpe ;). Nu et toch tersprake kwam :X

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 19:40:
Of nog beter, je pakt lekker je soldeerbout...
En dat doe je dus niet :( ik heb dat ook gedaan en die lieve ouwe 1800+ palomino voor z'n leven van een unlock beroofd. Het houd gewoon amper. Ook koperdraadjes erover leggen werkt niet. Zilvertroep was gewoon het beste. Ik had het alleen er niet af moeten vegen onder cleanen processor :+ maar toen had ik een excuus een nieuwe processor te kopen, een tbred a. En toen een CB, en toen een HB..... Het koper van de processor was helemaal zichtbaar dus ik kon ook niet meer zilvertroep doen daardoor omdat het aarde maakte.

Niet met je soldeerbout spelen! :) of het moet een oefenprocessor zijn :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
RonaldH schreef op 26 maart 2003 @ 17:00:
Unlocken met silververf kan met hele enge dunne kwastjes, of een naald, maar geen van alle is erg fijn, schiet uit en je kan opnieuw beginnen omdat je schoon moet maken. dat hoeft natuurlijk niet, als je het slim aan pakt.

Men neme 1 set bruggen:
[afbeelding]

Een stukje plakband waar je kleine driehoekjes van knipt (driekhoekjes zijn veeeel makkelijker te knippen dan hele smalle strookjes):
[afbeelding] [afbeelding]

Driehoekjes plak je tussen de bruggen, plakband kun je makkelijk corrigeren, in tegenstelling tot silververf :) :
[afbeelding]

Plak de omgeving ook af:
[afbeelding]

Sluit de bruggen volgense de methode Bob Ross*
[afbeelding]

Verwijder plakband nadat de verf licht is aangedroogt (vloeit niet meer, maar nog niet hard!)
[afbeelding]

Ik heb zo een tijd terug mijn thunderbird unlocked, maar na vullen van de gaten kan het ook met de organische cpus op deze manier. Als extra bescherming heb ik na volledige droging weer een stukje tape over de bruggen en verf geplakt.

Doe ermee wat je wil zou ik zeggen :)

haha zo had ik het ook gedaan ongeveer,maar goed dat je het post,niet iedereen komt op dat idee

die bob ros ken ik ook :o wat die allemaal met zijn kwast uithaalt >:) :+

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

pierre-oord schreef op 27 maart 2003 @ 14:36:
[...]

En dat doe je dus niet :( ik heb dat ook gedaan en die lieve ouwe 1800+ palomino voor z'n leven van een unlock beroofd. Het houd gewoon amper. Ook koperdraadjes erover leggen werkt niet. Zilvertroep was gewoon het beste. Ik had het alleen er niet af moeten vegen onder cleanen processor :+ maar toen had ik een excuus een nieuwe processor te kopen, een tbred a. En toen een CB, en toen een HB..... Het koper van de processor was helemaal zichtbaar dus ik kon ook niet meer zilvertroep doen daardoor omdat het aarde maakte.

Niet met je soldeerbout spelen! :) of het moet een oefenprocessor zijn :P
Ha dat was ook meer als geintje bedoeld. Laat het solderen over aan de experts mensen!
Ik had dan ook de beschikking over microscoop en SMD soldeerbout. En zelfs hiermee ben ik nog meer dan een half uur aan het pielen geweest. Maar als het dan eindelijk lukt heb je ook een 100% stabiele unlock.
Pagina: 1