Winamp playlist afspelen in iTunes => probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Ik ben sinds kort overgestapt op OSX (ik kom van een win98 bak).

Bevalt zeer goed!
Back on topic:
Ik heb allemaal mp3 cds liggen met mooie playlists die ik destijds gemaakt heb in winamp (*.m3u).

Hoe krijg ik deze playlists werkend in iTunes ? als ik de playlist namelijk in iTunes sleep werkt het niet.... en het is mij ook niet gelukt om de list te importeren !?

Wie helpt mij ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik wil wedden dat er in die .m3u hardcoded paden staan, of niet? Zo van "c:\muziek\albums\blaat\zus-en-zo.mp3" ?

Als dat zo is, gaan die playlists natuurlijk nooit werken en zul je nieuwe moeten maken. Open ze eens met een gewone editor en post eens een paar regeltjes uit zo'n file die niet werkt?

Verder denk ik dat OS X met Unix paden werkt, en het zou me dus volstrekt niet verbazen als iTunes verwacht dat de 'normale' slashes worden gebruikt om paden te scheiden (/pad/naar/mp3-file.mp3) - zoals gebruikelijk in vrijwel elk OS behalve bij alles wat uit Redmond komt.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:40
*.m3u gebruikt relatieve paden. maar wel met backslashes. wat je kan doen is openen in een texteditor en alle \'s veranderen in /'s (niet met de hand, is vast wel een optie)
of gewoon een nieuwe playlist maken
edit:
ik bedoelde dus dat winamp voorzover ik weet alleen relatief schrijft

[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 26-03-2003 17:13 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wilke
Wat een .m3u gebruikt hangt er net van af waarmee je hem maakt...het is niets meer of minder dan een simpel lijstje van files...hardcoded paden kun je er net zo makkelijk in gooien, als je dat per se zou willen (is idd meestal niet handig, maar nu misschien wel, omdat je de .m3u op de CD natuurlijk niet meer kunt veranderen - dus kopieer de oude naar HD, converteer elke \ naar /, en voeg evt. aan het begin van elke regel een stuk pad toe zodat hij op de CD zoekt).

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen, maar als et een 'mp3cd' is, zijn et naar mijn weten geen hardcoded paden die die gebruikt, lijkt me een beetje zinloos ;)

(/me is iig zo slim om helemaal geen path's te gebruiken, alleen maar lastig :P :))

• Wilke
Ehm...okee, het was dus niet direct de bedoeling dit naar GT te moven, foutje :)

Topic mag wel even terug naar NOS :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 14:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
noep

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Wilke
8)7

sowwy hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 26-03-2003 17:22 ]

• Wild pigeon
Hmm ja,

Misschien was mijn gebruik van het woord MP3 cd niet helemaal juist, het zijn eigenlijk meer mp3's op een cd gebrand plus bijbehorende playlists (zo heb ik een cd met 9 albums in aparte dir's en 9 aparte playlists in elke bijbehorende dir).

De playlist is iig niet structuur gebonden want ik kon ze op mijn win98 bak gewoon kopieren naar een willekeurige dir. en dan werkte hij nog steeds!
Het enige wat ik weet kwa structuur van de playlist is dat hij met winamp is gemaakt (ik geloof 2.7).

Maar als ik het goed begrijp zal het dus niet mogelijk zijn om deze gewoon van de cd te openen ? maar zal ik dus nieuwe cd's moeten branden met aangepaste playlist ?

• Wild pigeon
Ik heb net ff een playlist geopend met een text editor en dit kwam er uit:

#EXTM3U
#EXTINF:248,Faithless - Donny X
Faithless - Donny X.mp3
#EXTINF:355,Faithless - Not Ennuf Love
Faithless - Not ennuf love.mp3
#EXTINF:499,Faithless - We Come One
Faithless - We Come One.mp3
#EXTINF:163,Faithless - Crazy English Summer
Faithless - Crazy English Summer.mp3
#EXTINF:261,Faithless - Muhammad Ali
Faithless - Muhammad Ali.mp3
#EXTINF:225,Faithless - Machines R us
Faithless - Machines R Us.mp3
#EXTINF:319,Faithless - One Step Too Far
Faithless - One step too far.mp3
#EXTINF:403,Faithless - Tarantula
Faithless - Tarantula.mp3
#EXTINF:281,Faithless - Giving Myself Away
Faithless - Giving myself away.mp3
#EXTINF:96,Faithless - Code
Faithless - Code.mp3
#EXTINF:273,Faithless - Evergreen
Faithless - Evergreen.mp3
#EXTINF:350,Faithless - Liontamer
Faithless - Liontamer.mp3

Is er een mogelijkheid deze gewoon te openen in winamp zonder aanpassing ?
Anders zal ik dus nieuwe moeten maken (KLOTE werk!) :(

Verwijderd

ja, maar dan moeten je m3u's in dezelfde dir staan als je mp3's, zoals te zien is in dat voorbeeld van je
ik weet niet of je die mp3s ook nog in andere dirs heb gebrand op die cd?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 21:24 ]

• Wilke
Je kunt op zich de playlists gewoon op je HD opnieuw maken, en de CD's wel gewoon hetzelfde laten (als je geen zin hebt om de CD's opnieuw te branden alleen vanwege een stomme playlist die het niet doet).

Dit topic gaat nu dicht, want zo ingewikkeld is dat ook allemaal weer niet, met de info hierboven moet er prima uit te komen zijn. En vragen over Winamp graag in SA of WOS ofzo :)

Als iTune ze niet wil openen, dan zul je idd nieuwe moeten maken of ze converteren...daar kunnen we hier verder ook weinig aan doen ;(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.