Hallo,
Ik probeer om van me ene server de home naar een ander te kopieren waarbij rechten en owners gelijk blijven.
Allebij servers lopen op debian 3.0 en kennen de zelfde gebruikers en groupen.
ik heb daarbij de volgende manieren die ik met de search gevonden heb gedaan:
Ik werk als root hierbij op allebij machines, en de tarballen worden via ftp gekopieert.
Ook heb ik server1 zijn schijf is gemount via smb, en dan cp -apr gedaan maar ook die neem geen rechten mee, maar dat zal wel aan samba liggen denk ik.
Maar ik heb het ooit is vaker gedaan met Tar en toen lukte het wel, wat doe ik nu fout??
Alvast bedankt!!
Ik probeer om van me ene server de home naar een ander te kopieren waarbij rechten en owners gelijk blijven.
Allebij servers lopen op debian 3.0 en kennen de zelfde gebruikers en groupen.
ik heb daarbij de volgende manieren die ik met de search gevonden heb gedaan:
Ik werk als root hierbij op allebij machines, en de tarballen worden via ftp gekopieert.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| op server 1: webserver:/home# tar -zcSpf ./home.tar.gz ./ en op server 2: tar -xvSpf ./home.tar.gz en krijg het volgende: ./eppie/school/Notulen van 28 augustus 2002.doc tar: ./eppie/school/Notulen van 28 augustus 2002.doc: Cannot change ownership to uid 1000, gid 0: Operation not permitted ./eppie/school/8085sim.zip tar: ./eppie/school/8085sim.zip: Cannot change ownership to uid 1000, gid 0: Operation not permitted ./eppie/school/pdfaoa.zip |
Ook heb ik server1 zijn schijf is gemount via smb, en dan cp -apr gedaan maar ook die neem geen rechten mee, maar dat zal wel aan samba liggen denk ik.
Maar ik heb het ooit is vaker gedaan met Tar en toen lukte het wel, wat doe ik nu fout??
Alvast bedankt!!