Zit er copyright op de de AVH FAQ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51
hoi, ik ben bezig met een site, nu staan er in de AVH Faq wel nuttige dingen goed uitgelegd, dingen over impedantie, dB enz.

zou ik deze op mijn site mogen zetten of zit er copyright op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30
Daar zal niet zo moeilijk over gedaan worden hoor, zolang je maar credits geeft richting GoT. Het moet dus niet zo zijn/lijken dat je doet alsof je alles zelf hebt geschreven terwijl dat niet zo is :)
En uiteraard moet je de layout niet gaan overnemen enzo, maar dat snap je zelf ook wel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 26-03-2003 17:05 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Weet je dat zeker MaRc0? Ik zou het niet fijn vinden als iemand de WOS-FAQ (waar ik wel een aantal uren in heb zitten) zomaar zou overnemen? Er zit namelijk weldegelijk copyright op volgens mij (auteursrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

overal zit copyright op ;)
je kan altijd een linkje ernaar opnemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 26 maart 2003 @ 17:04:
Daar zal niet zo moeilijk over gedaan worden hoor, zolang je maar credits geeft richting GoT. Het moet dus niet zo zijn/lijken dat je doet alsof je alles zelf hebt geschreven terwijl dat niet zo is :)
En uiteraard moet je de layout niet gaan overnemen enzo, maar dat snap je zelf ook wel ;)
Ik denk dat daar wél moeilijk over gedaan wordt hoor. Er zit gewoon copyright op, dus je kan een linkje plaatsen of een aantal regeltjes quoten met netjes een bronvermelding eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Compubiter schreef op 26 March 2003 @ 17:05:
Weet je dat zeker MaRc0? Ik zou het niet fijn vinden als iemand de WOS-FAQ (waar ik wel een aantal uren in heb zitten) zomaar zou overnemen? Er zit namelijk weldegelijk copyright op volgens mij (auteursrecht).
Zolang er een link/credits wordt gegeven naar GoT is het volgens mij geen probleem hoor.
Zoals ik al zei moet de 'jatter' niet gaan doen alsof het allemaal van hem zelf is, maar zolang er credits onder staan is het toch niet zo erg :?
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 17:07:
[...]

Ik denk dat daar wél moeilijk over gedaan wordt hoor. Er zit gewoon copyright op, dus je kan een linkje plaatsen of een aantal regeltjes quoten met netjes een bronvermelding eronder.
En wat stond er in mijn post? Juist:
Zolang je maar credits geeft richting GoT.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 26-03-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:54

JT

VETAK y0

Smilies mogen toch ook worden overgenomen met credits erbij ? Daar heeft ook werk in gezeten dus het argument van Compubiter vind ik niet zo geldig. Als jij iets maakt voor school (gewoon opdrachten) en iemand vraagt of hij dat dan mag overschrijven, dan kan dat toch ook gewoon...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 26 March 2003 @ 17:08:
[...]

Zolang er een link/credits wordt gegeven naar GoT is het volgens mij geen probleem hoor.
Zoals ik al zei moet de 'jatter' niet gaan doen alsof het allemaal van hem zelf is, maar zolang er credits onder staan is het toch niet zo erg :?
Ik denk dat dat aan de maker/rechthebbende is om dat te beoordelen. Ik plaats op mijn eigen site ook wel eens wat informatie. Dat is dus voor degenen die die site bezoeken. Men zal aan mij toestemming moeten vragen voor hergebruik. Het simpelweg c/pen met bronvermelding vind ik niet voldoende....
Ik kan mij voorstellen dat GoT op dezelfde manier werkt :)

De rechthebbende bepaalt! voor die smilies is gewoon een aparte regeling bedacht O+ mag zelfs onder geen enkele voorwaarde ergens anders gebruikt worden....

[ Voor 12% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-03-2003 17:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je de AVH Faq als bron gebruikt, en zelf een FAQ voor je site schrijft mogen ze volgens mij niet eens moeilijk doen. Als ik een boek over PHP koop mag ik op basis daarvan een tutorial op m'n eigen site zetten als ik zou willen. Ze hebben immers geen copyright over de informatie die erin staat.

Of klopt dit niet :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
dual-zip schreef op 26 March 2003 @ 17:10:
Als je de AVH Faq als bron gebruikt, en zelf een FAQ voor je site schrijft mogen ze volgens mij niet eens moeilijk doen. Als ik een boek over PHP koop mag ik op basis daarvan een tutorial op m'n eigen site zetten als ik zou willen. Ze hebben immers geen copyright over de informatie die erin staat.

Of klopt dit niet :?
Jahoor dat klopt, mits het echt herschreven is en het dus niet blijft bij alleen wat synoniemen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Alfredt schreef op 26 March 2003 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat dat aan de maker/rechthebbende is om dat te beoordelen. Ik plaats op mijn eigen site ook wel eens wat informatie. Dat is dus voor degenen die die site bezoeken. Men zal aan mij toestemming moeten vragen voor hergebruik. Het simpelweg c/pen met bronvermelding vind ik niet voldoende....
Ik kan mij voorstellen dat GoT op dezelfde manier werkt :)

De rechthebbende bepaalt! voor die smilies is gewoon een aparte regeling bedacht O+ mag zelfs onder geen enkele voorwaarde ergens anders gebruikt worden....
Je zegt het zelf eigenlijk al, als het gevraagd wordt (wat nu ook wordt gedaan) mag het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zullen we even met z'n allen wachten totdat er iemand langskomt die het wel zeker weet, want ik zie hier alleen maar een hoop gegis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
MaRc0 schreef op 26 March 2003 @ 17:12:
[...]

Je zegt het zelf eigenlijk al, als het gevraagd wordt (wat nu ook wordt gedaan) mag het best :)
Nee niet als het gevraagd wordt, als er toestemming gegeven wordt.... dan mag het, en niet eerder :)

/edit
voor de goede orde ik spreek hier dus over in zijn algemeenheid. Ik weet niet hoe de policy op GoT hierover is. Maar auteursrechterlijk gezien heb ik iig gelijk :D

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 26-03-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

overtypen beetje in je eigenstijl >:) en het is van jou :) NIET copy pasten maar echt over typen 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Het beperkt quoten met een bronvermelding is an sich niet zo'n probleem. Kijk maar naar de nieuwsberichten op tweakers.net.

Maarrrrr het integraal overnemen is iets waar je in ieder geval vooraf met de huidige crew van het forum waar je de betreffende FAQ kan vinden overleg over moet hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door zeef op 26-03-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
kun je mij dan ook vertellen wie De AVH FAQ geschreven heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 18:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

JWO schreef op 26 maart 2003 @ 18:44:
kun je mij dan ook vertellen wie De AVH FAQ geschreven heeft ?
Het originele bericht (als sticky dan toch) werd gepost door Arjen ergens in 2000 Audio, Video & HiFi forum - FAQ

Maar ik denk dat je best eens mailt met de hga van avh ( kaj@tweakers.net) , of een van de mods van avh (JvS,Jag,Lampje,ShittyOldMan)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hmm, nou ja.

Ik kwam op een site een faq tegen die erg op de faq van CME leek.
http://www.iksnaphetniet....hread.php?FID=23&TID=3352 om precies te zijn.

Hij is door een (voormalig?) tweaker gemaakt/gecopierd, maar ik zag zo snel geen verwijzingen staan naar T.net (behalve het profile van de maker :X)

Nou ja, ik wilde dus Kaj gaan mailen daar over, maar hier melden is makkelijker, zal vast wel gelezen worden. (liever lui dan mijn mailaccount weer eens openen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Resistor schreef op 26 maart 2003 @ 20:25:
Hmm, nou ja.

Hij is door een (voormalig?) tweaker gemaakt/gecopierd, maar ik zag zo snel geen verwijzingen staan naar T.net (behalve het profile van de maker :X)

Nou ja, ik wilde dus Kaj gaan mailen daar over, maar hier melden is makkelijker, zal vast wel gelezen worden. (liever lui dan mijn mailaccount weer eens openen)

het is hem letterlijk zo te zien en gewoon gecopypaste zonder HTML mee te nemen oid :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nogal lame om het werk van een ander over te nemen, zonder de persoon die er veel werk in gestoken heeft om toestemming te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 20:38:
Ik vind het nogal lame om het werk van een ander over te nemen, zonder de persoon die er veel werk in gestoken heeft om toestemming te vragen!
dat ben ik toch ook niet van plan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JWO schreef op 26 March 2003 @ 20:48:
[...]

nee jij vraagt het tenminste nog voordat je het wilt doen, ik neem aan dat Sepans reageerde op die CME FAQ copy&paste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWO schreef op 26 maart 2003 @ 20:48:
[...]

Nee schat, ik bedoelde de andere voorbeelden die genoemd worden :+

Jij bent iig zo netjes te vragen hoe het zit en of het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is dit voor die nieuwe site van je?

Ik vind jouw site een goed initiatief, wat misschien wel een leuk aspect aan dit is; dat het een verzamelpunt wordt van veel informatie. Er komen dalijk zelfbouwprojecten etc. op te staan he?

Misschien is het wel fijn dat er zo'n site is, inclusief de FAQ, of deels, of gemodificeerd oid. Mits er toestemming is natuurlijk ;)

Wanneer er dan een topic geopend wordt, wat gesloten hoort te zijn, kan er misschien een link naar de site van JWO geplaatst worden?

Allemaal erg idealistisch ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
* G33rt tikt ItSnows een icq message in de hoop dat die het weet :P

overigens: waarom zou er copyright op zitten? het wordt toch niet verkocht ofzo? hm, misschien zeef ook wakker maken? :+
m-m schreef op 26 maart 2003 @ 20:27:

[...]

het is hem letterlijk zo te zien en gewoon gecopypaste zonder HTML mee te nemen oid :X :X
de plaatjes van airflow linkjes zelfs nog naar crewwebspace :X
(en de sig van die gast linkt 2x naar t.net)

misschien moet iemand van de crew hem eens een mailtje droppen, dit vind ik ERG vergaand. Met een stukje copy-paste zou ik nog akkoord gaan als ik t geschreven had, maar deze gozer quote even een hele faq :r. Moeten we nu medelijden hebben met Kaj.?

[ Voor 59% gewijzigd door G33rt op 26-03-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Copyright gaat niet om het feit of het verkocht wordt of zo. Je 'bezit' het als maker/rechthebbende gewoon en daarom kun je als maker/rechthebbende ook bepalen wat er mee mag en wat niet. Als ik voor mijn site een hele tutorial gratis aanbied is dat mijn zaak, dan mag een ander het nog niet zomaar op zijn site zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Resistor schreef op 26 March 2003 @ 20:25:
Hmm, nou ja.

**on it **

done :)

Nogmaals, je mag best een stukje quoten, als het maar met een duidelijke bronvermelding is. Kijk naar een paar nieuwsposts op de frontpage en dan zie je hoe het ongeveer werkt. Wil je meer, neem dan vooraf contact met ons op. Samen kunnen we dan kijken hoe en/of wat mogelijk is.

[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 26-03-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
saviour schreef op 26 March 2003 @ 20:59:
Is dit voor die nieuwe site van je?

Ik vind jouw site een goed initiatief, wat misschien wel een leuk aspect aan dit is; dat het een verzamelpunt wordt van veel informatie. Er komen dalijk zelfbouwprojecten etc. op te staan he?

Misschien is het wel fijn dat er zo'n site is, inclusief de FAQ, of deels, of gemodificeerd oid. Mits er toestemming is natuurlijk ;)

Wanneer er dan een topic geopend wordt, wat gesloten hoort te zijn, kan er misschien een link naar de site van JWO geplaatst worden?

Allemaal erg idealistisch ja ;)
tsja zover is het nog niet :P eerst die T/S parameters maar eens fatsoenlijk vertalen ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja idd :P

Ik bedoelde ook meer dat op den duur, als meer mensen meewerken aan dit project, het een mooie verzameling van info voor AVH kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag heeft die FAQ gemaakt en een paar anderen hebben eraan meegeschreven (ik heb de 5.1 delen nog getikt), ik zal het even opgooien, maar met credits en vooraf even vragen lijkt het me geen echt uitzonderlijk probleem :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het beter is om dit verder per mail / icq te regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, mij kan je bereiken op jvs@tweakers.net :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.