Toon posts:

Speedtouch pro 510 en etech router (V2). Hoe in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit bij iemand werkende krijgen, maar krijg het niet voor elkaar in samenwerking met deze modem.
De provider is wanadoo, en het gaat om een adsl verbinding. Thuis heb ik het wel draaien, maar dan met een oude alcatel modem en met de oude etech router ( de grijze), en met xs4all.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet instellen. K heb google al doorzocht, maar ken nix vinden wat voor nut kan wezen bij mijn probleem.

Verwijderd

Topicstarter
als de informatie niet duidelijk genoeg is, zou ik het graag ffies willen weten. dan ken ik de info nog even verder aanvullen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
speedtouch 510 is al een router als ik me niet vergis. extra router is dus niet nodig.

Enne, je kunt ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv je topic omhoog te schoppen ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
sorry meneer me moderator, was te proberen he :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit moet ik even uitzoeken voor een maatje van me en het moet aangelegd worden bij een klant, dus ik heb de modem ook niet gezien. Weet alleen dat het een nieuwe versie modem is die ze hebben gekregen bij het adsl pakket. Ik heb ook nog nooit met dat nieuwe ding gewerkt, en ik weet ook niet welke modem ze er nou precies standaard bijkrijgen tegenwoordig.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb zelf een speedtouch 510 maar dat is geen router (maar 1 uitgang). Er zijn 2 verises van geloof ik. Ik heb ook een e-tech router (grijs) en krijg hem ook niet helemaal goed. Ik gebruik nu maar even mijn oude speedtouch 330 :7

Negeer mij maar :|

Moet je niet 2 keer je topic omhoogschoppen he :/

[ Voor 40% gewijzigd door NvE op 27-03-2003 00:39 ]

Ja doe maar.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
De speedtouch thompson is wel een router. Dat hij maar een uitgang heeft, heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat het geen router is. Je kunt er gewoon een switch aan hangen ( met een cross cable als ik me neit vergis). Dan krijgen alle pctjes een iptje van de router/modem, en kunnen ze allemaal het inet op. volgensmij is het zelfs goedkoper om de 1 port versie te kopen (duzz zonder switch erin) en dan zelf een switch te kopen.

Je kunt gewoon kiezen als je adsl besteld wat voor modem je erbij wilt. ligt er een beetje aan bij welke provider je zit, maar meestal is et iets van 330 (usb) 510 (ethernet zonder switch) en dan nog die met switch waar ik het versie nummer niet van ken.

handige links :

alle modems op een rij
handleiding 510 (nagenoeg het zelfde als de multipc modems isdn of pots)

Verwijderd

Topicstarter
Maar, dan moet er dus een switch tussen ik eruit ben dat het een router is al. Maar, hoe werkt dat precies, met instellingen op de pc enz? lijkt me dat switch met router verbonden moet worden met een cross-cabel. Maar verder?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou helemaal niemand die me kan helpen?
Of moet ik maar even nieuw topic plaatsen met dit nieuwe probleem wat zich nu voordoet?

Verwijderd

gewoon ff een hubje kopen waarom wil je in godsnaam 2 routers achterelkaar plaatsen? ik heb zelf ook de 510i met 1 poort en een switch erachter werkt echt heel goed, zit soms met 12pc's op internet en er is dan ook zwaar netwerk verkeer (ivm lan party's) werkt uitstekend koop een hub of een switch die e-tech routers kun je ook als bridge configgen maar das best wel lastig en je bent je Upnp functie van je thomson kwijt als je dat doet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 12:07:
Is er nou helemaal niemand die me kan helpen?
Of moet ik maar even nieuw topic plaatsen met dit nieuwe probleem wat zich nu voordoet?
Welk nieuwe porbleem?

code:
1
Router --cross--> Switch --straight--> PC

router heeft dhcp dus op client pc hoef je niks in te stellen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Mogelijkheid 1 :

JE 510 modem in pptp modus zetten (via config file op de cd) en je etech router bij je provider laten inbellen via het modem.

Mogelijkheid 2:

Je Etech router verkopen en je 510 modem in nat configuratie zetten. En dan je switch eraan.

Mogelijkheid 3:

DHCP SPoof in het modem zetten (ook via configfile) en de wan poort van je router op dhcp zetten

Mogelijkheid 4:

SIPSpoof in het modem zetten (ook via configfile te vinden op tweakers en op google newsgroups) en dan je router aanpassen zoals daarbij beschreven

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
raymonvdm schreef op 29 March 2003 @ 13:40:
Mogelijkheid 1 :

JE 510 modem in pptp modus zetten (via config file op de cd) en je etech router bij je provider laten inbellen via het modem.

Mogelijkheid 2:

Je Etech router verkopen en je 510 modem in nat configuratie zetten. En dan je switch eraan.

Mogelijkheid 3:

DHCP SPoof in het modem zetten (ook via configfile) en de wan poort van je router op dhcp zetten

Mogelijkheid 4:

SIPSpoof in het modem zetten (ook via configfile te vinden op tweakers en op google newsgroups) en dan je router aanpassen zoals daarbij beschreven
Die huis tuin en keuken routertjes pikken het niet als ze op hun WAN port een ip adres krijgen uit een prive range. moet echt een geldig internet ip zijn. is opzich wel logisch, maar in dit geval werkt het dus niet. Weet niet of dat de configgen is, maar standaard werkt het dus niet.

Als ik je dus goed begrijp werkt optie 1 dus niet :) ipspoof werkt dan wel omdat die het internet ip door geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door QBiT op 29-03-2003 15:26 ]

Verwijderd

Ik heb een 510 speedtouch modem en ook een e-tech router V2. Je kunt gewoon de e-tech router resetten (factory settings) en de speedtouch aan de WAN poort hangen. De e-tech router krijgt bij mij gewoon ip-ades 10.0.0.150 van de modem toegewezen.
Pagina: 1