[MCSE] 2003/.NET

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 11:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Als je nog geen MCSE NT4 of 2000 hebt....is het dan makkelijk om zo maar in het wereldje van MCSE 2003 te stappen?

Want hier lopen meerdere jonge IT-ers tegen aan. Dit door dat de IT branche minder is deze jaren hebben verschillende IT-ers niet zomaar de luxe om van een bedrijf MCSE Cursus te krijgen. (gelukkig ik wel)
Dit doordat ze bankzitters zijn of door bezuinigingen.

Iemand hier een idee over?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik krijg op school ook de mogelijkheid om me MSCE te halen, echter haal ik ook de 2000 versie, omdat deze op dit moment en ook na de lanch van 2003 (zo gaat ie ook echt heten :) ) er niet direct veel bedrijven zullen overstappen

verder is W2k ook heel gelijk aan 2003, er zitten wat veranderingen binnen de Group management, en in de Active Directory, maar verder werkt het allemaal ongeveer het zelfde :),

je zal als je moet overstappen van 2k naar 2003 denk ik niet zoveel moeite hiermee hebben.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15

momania

iPhone 30! Bam!

Ik weet van horen zeggen van een collega die MSCE'er is, dat er een 3 daagse bijscholing is, met een klein examentje over alleen dus de wijzigingen tov 2000

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

er zal wel een upgrade examen komen, maar beide mcse trajecten zullen voorlopig naast elkaar gegeven worden. verder stelt mcse niet zoveel voor behalve bij contract besprekingen dan :)

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Microsoft geeft inderdaad upgrade exams voor mensen die al MCSE 2000 zijn. Maar om als persoon zonder enige MS certificatie het MCSE 2003 traject in te gaan is wat meer moeite vereist. MCSE NT4 kon je nog redelijk gemakkelijk halen, MCSE 2000 was al een stuk moeilijker en MCSE 2003 schijnt weer een trapje op de ladder omhoog gegaan te zijn.

Als je geen cursus krijgt, dan kun je ook een zelfstudie beginnen, zorg wel dat je thuis een Win2k netwerk hebt waarmee je alles wat in het boek staat in praktijk kan brengen. En zelfstudie is een stuk cheaper dan een volledige cursus. :)

Upgrade:
70-292 Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment for an MCSA Certified on Windows 2000

70-296 Planning, Implementing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment for an MCSE Certified on Windows 2000

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 16:37:
er zal wel een upgrade examen komen, maar beide mcse trajecten zullen voorlopig naast elkaar gegeven worden. verder stelt mcse niet zoveel voor behalve bij contract besprekingen dan :)
Sorry hoor , maar sinds wanneer stelt een opleiding op HBO+/Academisch niveua niet veel meer voor :? Leg mij dat eens uit.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:01:
[...]

Sorry hoor , maar sinds wanneer stelt een opleiding op HBO+/Academisch niveua niet veel meer voor :? Leg mij dat eens uit.
sinds wanneer is een MCSE opleiding op HBO+/Academisch niveau :? :? :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik zat er niet echt ver vandaan , een citaat : Vervolgens heeft Microsoft een aantal zorgvuldig geselecteerde ondernemingen aangewezen als Microsoft Certified Training Institute om deze opleidingen op HBO-niveau te verzorgen

Het hele verhaaltje vind je hier: http://www.nti-computercu...ding_informatica_sen.html

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 21:55:
Ik zat er niet echt ver vandaan , een citaat : Vervolgens heeft Microsoft een aantal zorgvuldig geselecteerde ondernemingen aangewezen als Microsoft Certified Training Institute om deze opleidingen op HBO-niveau te verzorgen

Het hele verhaaltje vind je hier: http://www.nti-computercu...ding_informatica_sen.html
en toch ken ik horden mcse'ers die net de middelbare school hebben afgemaakt (met moeite!) en met gemak mcse 2000 zijn geworden..

simpelweg omdat ze vakkennis hadden en niet omdat ze op HBO niveau denken...

en uiteraard kwalificeerd het NTI die opleiding als hbo, dat scoord nu eenmaal beter in de verkoop, iedereen wil toch graag een hbo opleiding doen :?

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 21:01:
[...]

sind je er door kunt komen door simpelweg trandumper te gebruiken. cramsession uit je kop stampen en veel braindumps lezen.

Dit noemt men in de ICT wereld dan ook wel een papieren MCSE'er omdat ie de ballen verstand er van heb maar grof geld verdiend.(tot ie door de mand valt)

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:12
Uhm, heb het er tijdens de les net nog over gehad (toevallig).

MCSA is MBO+ niveau en dat is dus MCSE-/- design-modules.

De design-modules zijn weer op HBO-niveau, wat de opleiding waarschijnlijk dus kwalificeert op HBO.

Relax. nothing is under control.

Verwijderd

ummm als je de examens op een (technische) hbo opleiding vergelijkt met de examens van microsoft, dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat msce examens een eitje zijn...
Dit betekent echter niet dat de stof makkelijk is, alleen ik vind dat het papiertje veel te gemakkelijk te halen is...

overigens van de mcp site:
MCSAs on Windows 2000 and MCSEs on Windows 2000 will not be required to pass Windows Server 2003 exams to retain their certifications.
ik kan niks vinden over een eventuele upgrade...

• Deevay
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:37:

[...]

k heb zelf ook op de site zitten kijken, en voor MCSA-mensen is er 70-292 als versneld examen. Dit wordt echter nog uitgewerkt/ontwikkeld en is derhalve nog niet beschikbaar.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 13:37:
Lees de draad eens :| [rml]rAcEr in "[ MCSE] 2003/.NET"[/rml]

• Deevay
My mistake. I apologise for being blind.

Verwijderd

mooi... 296 halen en waarschijnlijk nog 1tje (hopelijk niet meer) en dan ook weer 2003 gecertificeerd :)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 08:38
info over mcse 2003 en mcsa 2003:
http://www.microsoft.com/...ighlights/windows2003.asp

De waarde van die papieren zijn niet zoveel in mijn ogen. het zegt alleen dat je een paar boeken kan lezen over een onderwerp en er multiple choice vragen over kan beantwoorden. de examens hebben maar weinig raakvlak met de praktijk.

Welk niveau die papieren vragen is mij volslagen onduidelijk. Ik heb zelf MBO maar heb wel mcse nt4 en 2000 + ccna gehaald veel sneller dan mijn "hbo/academische niveau" collega's

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:39

Eijkb

Zo.

Ben nu bezig met de MCS* W2000 zelfstudie en het is idd geen moeilijke stof. Wel veel. Vooral veel overbodige onzin zoals precieze beschrijvingen waar opties te vinden zijn welke dan ook nog eens terugkomen in de oefenvragen. Maar vooruit, als de baas vraagt ofdat ik daar trek in heb, dan heb ik daar toch trek in. Des te fijner als niet al mijn vrije tijd erin gaat zitten omdat het een studie is op hoog niveau. En veel verdienen doe je niet als MSC*-er hoor. Ik denk dat ervaring meer telt (En laat ik die nu een jaartje of 6 hebben).

.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Semt-x_ schreef op 28 March 2003 @ 15:15:

De waarde van die papieren zijn niet zoveel in mijn ogen. het zegt alleen dat je een paar boeken kan lezen over een onderwerp en er multiple choice vragen over kan beantwoorden. de examens hebben maar weinig raakvlak met de praktijk.
Is dat niet het principe van alle mogelijke examens ??
Bovendien vraag ik me dan af vanuit welk perspectief het examen geen raakvlak heeft met de praktijk.
Ik denk dat de pratijk zo divers is, en je via het geleerde zelf een invulling kan geven, naar gelang de behoeftes van een bedrijf.

1 - 2 - 3

Verwijderd

de theorie vult absoluut de praktijk aan... maar dat betekent nog steeds niet dat het niveau van het examen hoog is...
Pagina: 1