Toon posts:

[dual proc] windows opnieuw?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op me werk een oudere server staan waar ik van de week een 2e p2 450mhz voor heb gekocht. Moet windows 2000 server nu echt opnieuw worden ge-installeerd of kan ik op een andere manier ook die proc laten herkennen?

Verwijderd

in device manager een andere driver voor je systeem installeren, zal nu iets van single proc zijn

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Windows 2000 moet die 2e processor automatisch meteen herkennen, dat kun je dan ff sjekken in Taakbeheer/Task manager :)

edit:
driver :? Kan ook :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/acpimp.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Vinnie op 26-03-2003 16:18 ]

C:\>_

Verwijderd

Kijk bij knowledgebase op de MS site; het staat er keurig uitgelegd...wel eventjes zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik ga aan de slag :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
het staat inderdaad keurig uitgelegt, kheb toch wel eens meegemaakt dat het NIET werkte, dus het is een klein beetje een gokje.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik kan je aanraden om gewoon een herinstall te doen, is veel veiliger. Het kan wel, je moet de uniproc HAL naar een multiproc HAL omzetten, maar even een herinstall is wel veel netter en voorkomt denk ik meer problemen.

specs

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
gladiool schreef op 26 March 2003 @ 18:53:
ik kan je aanraden om gewoon een herinstall te doen, is veel veiliger. Het kan wel, je moet de uniproc HAL naar een multiproc HAL omzetten, maar even een herinstall is wel veel netter en voorkomt denk ik meer problemen.
mmm ja ok onder NT4 had je dat soort problemen inderdaad, met windows 2000 eigenlijk niet meer,

het zou gewoon netjes moeten werken ook zonder een reinstall en dan zonder het inleveren van stabieliteit

A wise man's life is based around fuck you

• Vinnie
  • Niet online
In principe wel jah, maar ik heb zelf al eens b.v. eens geswitched tussen standaard pc en ACPI pc.
Alle hardware wordt opnieuw gedetecteerd en wordt dus ook opnieuw in de hardwarelijst gedumpt. Krijg je dus dubbele 'devices' in de geinstallede devices. Wel hidden maartoch...

reinstall is wel netter ja :)

C:\>_

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Ik ga mee in de gedachtengang van "Gladiool".
Het verdient m.i. aanbeveling om toch een herinstallatie uit te voeren.

Ik ken de problemen bij NT 4 en weet dat het soms stomweg verstandiger is om een server "even" opnieuw in te richten.

Het is en blijft een Microsoftproduct....

We have just one world, but we live in different ones...

• Zwelgje
Nulnulnix schreef op 26 maart 2003 @ 19:05:
Ik ga mee in de gedachtengang van "Gladiool".
Het verdient m.i. aanbeveling om toch een herinstallatie uit te voeren.

Ik ken de problemen bij NT 4 en weet dat het soms stomweg verstandiger is om een server "even" opnieuw in te richten.

Het is en blijft een Microsoftproduct....
ga jij maar even een productiemachine opnieuw installeren :/ ik denk het niet!, joost mag weten wat ie allemaal op die machine heeft draaien, mischien is er wel niet eens een herinstallatie optie :?

en nt4 is van 1996 windows 2000 van 2000... dat heet vooruitgang, de problemen van nt4 zijn niet meer de problemen van windows 2000..

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

zwelgje schreef op 26 March 2003 @ 18:56:
[...]

mmm ja ok onder NT4 had je dat soort problemen inderdaad, met windows 2000 eigenlijk niet meer,

het zou gewoon netjes moeten werken ook zonder een reinstall en dan zonder het inleveren van stabieliteit
In principe heb je gelijk (zoals gewoonlijk!), maar bij dit soort upgrades doe ik toch liever een herinstallatie...
Maar he zegt het zelf al: het ZOU gewoon netjes moeten werken...
Dat zou inderdaad, maar hoeveel GoT-ters hebben al problemen bij vervanging van hun grafische kaart???

We have just one world, but we live in different ones...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb de upgrade van Uniprocessor HAL naar multiprocessor HAL 2 maal uitgevoerd, en nooit problemen gehad. Die machines draaien nu nog.

• Zwelgje
Nulnulnix schreef op 26 March 2003 @ 19:12:
[...]

In principe heb je gelijk (zoals gewoonlijk!), maar bij dit soort upgrades doe ik toch liever een herinstallatie...
Maar he zegt het zelf al: het ZOU gewoon netjes moeten werken...
Dat zou inderdaad, maar hoeveel GoT-ters hebben al problemen bij vervanging van hun grafische kaart???
mmm ja ok, maar goed een grafische kaart vervangen zou ook geen probleem moeten zijn,
maar wat doen de meeste Got'ers? die halen de oude kaart eruit en zetten de nieuwe erin... FOUT!!, eerst installeer je met je huidige kaart erin een standaard VGA driver en daarna haal je de kaart eruit er vervang je hem voor de nieuwe..

das de correcte methode, als je het op die manier doet is er niks aan de hand, zo doe ik het ook altijd

elevator: bedankt voor de bijval, ik dacht al waar blijven de hulptroepen (om even in oorlogstermen te blijven) :D

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 26-03-2003 19:15 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ook mee eens hoor, het ZOU altijd moeten werken, maarja, windows he, dus vandaar dat als het KAN, ik het op safe zou spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 26-03-2003 21:11 ]

specs

Pagina: 1