Als client COM+ gebruiken, alleen als Administrator?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu op een windows2000 server een DLL in COM+ gezet. Als ik met me NTbak de dll gebruik in me applicatie werkt dat prima. Dit werkt echter alleen als ik als Administrator ben ingelogt op de client.. Als ik inlog als gewone user,, dan geeft mijn programma de foutmelding "Object Required". Terwijl de COM+ dll wel goed geregistreerd is (mbv Application Proxy msipakket). Als ik hem namelijk unregistreer met "MSIEXEC.exe /x clientreg.msi " en dan probeer te starten krijg ik een andere foutmelding:
Run-time error '429'
ActiveX component can't create object

Als ik de server uitzet, krijg ik helemaal geen melding dan blijft mijn applicatie naar de server zoeken ofzo..
En als ik dus administrator ben, heb ik hier geen last van.

Mijn applicatie is overigens gemaakt in VB6.0 maar volgens mij doet dat er niet zo veel toe.
Iemand een idee?

[ Voor 52% gewijzigd door robbertb op 26-03-2003 15:42 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Rechten verkeerd ingesteld?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• robbertb
  • Niet online
LordLarry schreef op 26 March 2003 @ 15:52:
Rechten verkeerd ingesteld?
Welke rechten? voor zover ik weet heb ik alles open gegooit... en neem niet aan dat je een user bedoelt met administrator rechten.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, rechten op je COM+ Applicatie, Object, Interface, Method enz...

• robbertb
  • Niet online
LordLarry schreef op 26 maart 2003 @ 16:53:
Nee, rechten op je COM+ Applicatie, Object, Interface, Method enz...
Er valt alleen niet zoveel in te stellen.. heb in Component services voor zover ik weet alles wat mogelijk vrijgegeven

Verwijderd

Als je als normale user inlogt kan je dan op de server komen (file share bekijken oid) ?

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 18:00:
Als je als normale user inlogt kan je dan op de server komen (file share bekijken oid) ?
Jahoor geen probleem.. maar je hebt toch geen file sharing nodig ervoor?
Maar dan log ik via netwerk op de server in als administrator omdat ie verder geen accounts heeft..

[ Voor 27% gewijzigd door robbertb op 27-03-2003 00:17 ]

• robbertb
  • Niet online
Iemand nog een idee? Het lijkt er dus op dat ik niet genoeg rechten heb. Maar het moet toch wel mogelijk zijn om COM+ te gebruiken als user zijnde.. Het registreren van COM+ dll ging eerst ook al niet goed, kreeg toen de meldingn dat ik de rechten niet had om voor alle gebruikers het register te bewerken. Maar dit registreren als administrator en dan uitlogge e dan als gebruiker inloggen werkt ookt niet.. Ook niet als ik als gebruiker uitvoer:
MSIEXEC.exe /i clientreg.msi ALLUSERS=""

Hij installeert dan wel.. maar mn programma kan dan nog steeds de dll op de com+ server niet gebruiken

[ Voor 145% gewijzigd door robbertb op 27-03-2003 10:26 ]

Verwijderd

Op het moment dat je met je com+ client connect bij je server moet de gebruiker wel bekend zijn (vandaar dat ik vroeg of je via filesharing als normal user op de server kon komen). of je moet het guest account enablen maar of dat nou zo'n mooie oplossing is.....

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 10:25:
Op het moment dat je met je com+ client connect bij je server moet de gebruiker wel bekend zijn (vandaar dat ik vroeg of je via filesharing als normal user op de server kon komen). of je moet het guest account enablen maar of dat nou zo'n mooie oplossing is.....
Hm het werkt nu inderdaad wel, maargoed zolang het een test opstelling is, is het niet zo erg dat guest aanstaat.

Trouwens is de communicatie via dcom/mts of toch COM+? ik las ergens dat als je geen win2k/xp draait, dat dan een ouder protocol gedraait wordt wat het systeem wel heeft, omdat com+ toch backwards compatible is.
Ik heb als server win2k, en als client winnt 4.0 sp6.. wat gebruik ik dan?

[ Voor 24% gewijzigd door robbertb op 27-03-2003 11:50 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Welke protocol? Wil je dat echt weten? Als je win2k gebruikt als server kan je kiezen of je DCOM of COM+ wilt. Daar heeft de client niets mee te maken en het protocol ook niet.

Verwijderd

De client gebruikt wat jij 'm aanbied, maak je 'n package aan met mts zal ie de mts server gebruiken, export je iets van 'n com+ server pakt ie com+.

• robbertb
  • Niet online
HEt heeft gewerkt alleen nu krijg ik het niet voor elkaar een nieuw pakket te installeren.. heb veel geklooit met rechten maar krijg steeds de foutmelding:

You do not have permission to perform the requested action. If security is enabled on the System application of the target computer make sure you are included in the appropriate roles.

Terwijl ik gewoon administrator ben en volges mij alle rechten voor iedereen heb opengezet

[ Voor 13% gewijzigd door robbertb op 01-04-2003 13:12 ]

• robbertb
  • Niet online
Niemand ?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Niet erg netjes zo snel al te schoppen. We hebben je verteld hoe het moet en het heeft gewerkt. Het lijkt me dat je bij jezelf te raden moet gaan wat, waarom en hoe...

Pagina: 1