Toon posts:

[Notebook] Voyager P4 drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een vriend van me wat drivers hebben voor zijn laptop, dat is een voyager notebook P4.

Het gaat hier met name om de onboard kaart drivers, de video / modem en beeldscherm worden niet goed herkend. Ik heb al op de site van paradigit zelf gekeken, maar die hebben geen drivers erop staan. Die heb ik dus wel nodig.

Ik heb nog wel iets gelezen van een ati 16MB, dus dat zal wel om de videokaart gaan, maar aangezien ik niet weet welk moederbord erin zit kan ik daar ook vrij weinig mee...

Weet iemand toevallig om welke moederborden het hier gaat, en weet waar ik die drivers kan downloaden? Alvast bedankt!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 09:32

oCe

aka Dookie.

da's een paradigit laptop, kijk even op de site van paradigit(.nl).

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op de site van paradigit zelf gekeken, maar die hebben geen drivers erop staan. Die heb ik dus wel nodig.

da's een paradigit laptop, kijk even op de site van paradigit(.nl).
Dat weet ik, en dat heb ik dus al gedaan :)

• oCe

oCe

aka Dookie.

hehe ok, daar had ik even overheen gekeken :P

tja, dan zou je bij een filiaal langs moeten gaan denk ik.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En heb je al eens gezocht op de site van Paradigit? Daar kan je namelijk meerdere Voyager modellen mee vinden. Ik weet niet precies welk model je hebt?

En wanneer heb je hem precies gekocht? Als 'ie niet meer te koop is heb je vrij weinig kans dat je hem nog kan vinden op de paradigit site. Dan wordt het dus bellen met de helpdesk.

[ Voor 38% gewijzigd door Laurent op 26-03-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat achterop 8170

Ik heb wel op de site gekeken, en ik vermoed dat het om een 9141 gaat. Dat zou beteken de sis grafische kaart, maar die krijg ik niet geinstalleerd. Als iemand een site weet waar deze drivers opstaan dan graag!

http://www.paradigit.nl/pdf/10003667v.htm

• oCe

oCe

aka Dookie.

neem gewoon contact op met Paradigit, dan krijg je zeker wel een url waar je ze kan downloaden of je kan vast wel een driver-cd ophalen daar; heb daar goede ervaringen mee. Al valt 't me een beetje van ze tegen dat in dit geval de drivers niet op de site staan. Sowieso, de driver cd zit er standaard bij, dus die moet je hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door oCe op 26-03-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze vroegen om het serienummer, maar dat heb ik niet, ik kan inderdaad wel even langs een parawinkel gaan om een driver cd op te halen, maar zouden ze die gewoon van ieder typenummer hebben? En krijg je die gewoon mee?

Ik heb liever dat ze even de links naar de drivers op de site zetten! :(

• oCe

oCe

aka Dookie.

als je de laptop meeneemt kunnen ze zien welk type het is, dan krijg je zeker wel de drivers mee bij Paradigit. Wat ik wel apart vind is dat je geen serienummer hebt, op mijn Paradigit laptop staat duidelijk een grote witte stikker, met het serienummer erop. Van de aankoopbon, dus die moet je hebben, die zitten er altijd op.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Dan zal ik daar nog eens naar gaan kijken (ik heb de laptop nu niet hier).

Maar zelfs zonder serienummer en wel een typenummer moeten ze toch gewoon weten wat er in zit?! Het gaat waarschijnlijk om een sis 650D, maar de install daarvan heb ik al gedaan, en die werkt niet.

Ik snap ook niet helemaal het probleem van drivers op je site zetten, niet iedereen wil xp home, en als iemand er xp pro op wil installeren dan moet dat gewoon kunnen vind ik. Daar moet je als bedrijf je site zo voor inrichten dat de drivers er gewoon op staan en dat je die kan downloaden! Alle grote a-merk computerleveranciers doen dan ook, en paradigit wil zich juist ook zakelijk richten, dan verwacht je ook dat de support op de site goed is...

Verwijderd

Het gaat om een voyager 9140, deze is uitgerust met:
CPU Intel Pentium 4 Willamette / Northwood series microprocessors, OLGA
package
Cache Memory 256 KB on-die (integrated with CPU)
ROM BIOS 256 KB Flash EEPROM
System 2 x 144 pin DIMM socket for expansion, support PC-133, VCM
SDRAM, up to 1024 MB
RAM
Video 16MB DDR SDRAM, integrated with ATI Mobility M6-D
Panel 14.1-inch TFT XGA LCD, resolution up to 1024×768
Video controller ATI Mobility M6-D, AGP 4x
Display
Video ports VGA port, S-video connector
Keyboard Standard keys, numeric keypad, 12 function keys, a special Fn
(Function) key and Windows keys
Pointing device PS/2-compatible touchpad with 2 buttons and scroll button
Floppy disk drive
(external)
3.5-inch, 1.44 MB, USB (optional)
Hard disk drive 2.5-inch, 9.5mm high, IDE, Ultra DMA 33/66/100 supported
Storage
device
CD/DVD/
CD-RW/Combo
drive
24x CD-ROM
8x DVD-ROM (optional)
8x4x24x CD-RW (optional)
8x8x4x24x Combo (optional)
Audio controller Integrated into north bridge, AC’97 Audio
Audio port Two audio ports for Mic-in / Line-out
PC Card Type II x 1, PCMCIA 2.1 compliant, CardBus support
I/O ports ECP/EPP parallel port, two USB ports, FIR/SIR port,
IEEE 1394 port
Modem 56 Kbps V.90 MDC internal Fax Modem
LAN Fast Ethernet, 10/100 Mbps auto-negotiation
AC adapter Universal AC adapter, 100∼240 V, 50∼60 Hz Power
Battery 9-cell 2000mAH Li-ION battery
Dimension (W×D×H) 12.3×10.4×1.4/1.6 inch (313×263×36/41 mm)
Weight 6.5 lb (2.95 kg)
Temperature Operating: 10C (50F) to 35C (95F)
Storage: 0C (32F) to 60C (140F)
Environment
Humidity Operating: 10% to 90% non-condensing
Storage: 5% to 90% non-condensing

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 18:58:
Hmm... Dan zal ik daar nog eens naar gaan kijken (ik heb de laptop nu niet hier).

Maar zelfs zonder serienummer en wel een typenummer moeten ze toch gewoon weten wat er in zit?! Het gaat waarschijnlijk om een sis 650D, maar de install daarvan heb ik al gedaan, en die werkt niet.

Ik snap ook niet helemaal het probleem van drivers op je site zetten, niet iedereen wil xp home, en als iemand er xp pro op wil installeren dan moet dat gewoon kunnen vind ik. Daar moet je als bedrijf je site zo voor inrichten dat de drivers er gewoon op staan en dat je die kan downloaden! Alle grote a-merk computerleveranciers doen dan ook, en paradigit wil zich juist ook zakelijk richten, dan verwacht je ook dat de support op de site goed is...
...daarvoor krijg je juist ook een driver cd meegeleverd met je systeem! Nogmaals, 'tis jammer dat het niet op de website staat; maar ga dan gewoon langs Paradigit en haal de drivers daar op als je de cd zelf niet meer kan vinden!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

De voyagers van Paradigit gebruiken de barebones van Mitac, dus als je naar hun site gaat kun je met je modelnummer de drivers vinden voor je onboard hardware.

Hier:
http://mitac.mic.com.tw/product/showcase2003/index_web.htm

of hier:
http://mitac.com/micweb/products/main.htm

s6

Oerbrood!

Pagina: 1