[CRT]Iiyama VM Pro413 probs?

Pagina: 1
Acties:

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hey ik nou een paar maand een Iiyama Vision Master Pro 413 beeldschermpje en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben op een aantal puntjes na..
Als ik m'n monitor aanzet is het beeld aan de linker en rechterkant ongeveer een 3a4 milimeter in elkaar gedrukt en ook is het beeld aan de rechterkant iets naar beneden gezakt.. Na ongeveer 5 minuten is het beeld weer normaal (net alsof die even warm moet worden ofzo).. en het tweede punt waar ik me erg aan stoor is dat er zich aan de rechterkant van het beeld hele lichte verticale strepen bevinden die vooral goed zichtbaar zijn op een wit/grijze achtergrond..
Ook is het al enkele malen voorgekomen dat het beeld aan de linkerkant versprong..

Is er iemand dit hier ook last van heeft gehad of is dit soms normaal en heeft iedereen het?

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n VM413 pro en geen last van streepjes, wel van het in elkaar gedrukte beeld bij een koude monitor. Zijn die streepjes duidelijker zichtbaar dan de twee horizontale?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als je rechts een aantal streepjes hebt, geef dan eens een bescheiden klap tegen de zijkant van de monitor.
het kan zijn dat de raster lijnen een beetje scheef zitten. een paar klappen kan dat verhelpen. of bedoel je dat je last hebt van moire?

ik heb ook de VMpro 413 en geen van de problemen die jullie beschrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 26-03-2003 15:45 ]

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hm ja die klapjes werken dus niet /me grijpt naar de moker
Die verticale streepjes zijn lang niet zo duidelijk als de horizontale maar sommige komen aardig in de buurt
Ik heb verder geen last van moire want met die functie heb ik al lopen klooien in het menu in de hoop dat het weg zou gaan (niet dus) het valt me nu trouwens op dat ik niet alleen rechts (vooral aan de bovenkant) maar ook links strepen heb zit al zijn die lang niet zo duidelijk als aan de rechterkant..

Ik denk dat ik maar eens contact moet opnemen met iiyama want ik vind dit eigenlijk wel een beetje shitty als je 325 euro betaald voor een monitor en je zit de hele dag tegen strepen aan te kijken

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

Het is compleet normaal dat een monitor moet opwarmen.
Als het masker koud is, vallen de elektonenstralen nog niet op de juiste fosforpunten.
Door warmte zet het masker namelijk uit en verschuiven de beeldpunten en dan wordt het beeld gevormd zoals het bedoeld is.
De andere problemen zijn wat minder normaal.

Verwijderd

Heb je de monitor al eens op een andere computer aangesloten (check dan gelijk de kabel)? Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de videokaart ligt (redelijke kans dat IIyama het hierop zal gooien)
Pagina: 1