ZWAAR probleem met RAID 0!

Pagina: 1
Acties:

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Ik draai al geruime tijd op de ASUS A7N8X Deluxe met een PCI Promise TX2000 (laatste firmware) en 2 IBM 120 GXP 80GB harddisks en dit werkte tot gisteren echt SUPER....echter ik was gisteren avond op een site wat aan het lezen en ineens slaat mijn muisaanwijspijl vast...gevolg de PC bleef op die pagina staan maar reageerde op niks meer!

Vervolgens heb ik gereset echter toen kwam ik niet verder dan het Windows XP opstartscherm (je ziet de laadbalk, maar er gebeurt HELEMAAL niks!)...vervolgens weer een paar keer gereset, echter soms loopt ie in het nood configuratiescherm zelfs bij het aftellen al vast (kan niet in safemode komen...niks werkt!)

Ik heb toen maar een volledige backup getest met Ghost 2002 en terug gezet...echter dit hielp ook niet (terwijl de image volgens de test PERFECT was!)
Toen heb ik een image van een kale install terug gezet, maar allemaal helpt dit helaas niet....kom nooit verder dan het zwarte Windows XP opstartscherm....alle andere partities schijnen goed te werken....ik heb ALLE meest recente update's en SP geinstalleerd, dus weet mij nu echt geen raad...
Is er iemand die mij kan helpen a.u.b.?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

Het lijkt er op dat iets van je hardware gewoon defect is, en dan niet eens je raid (schijven). Het zou ook b.v. brak geheugen of een i/o kaart kunnen zijn, Heb je al getest met alleen je schijven, videokaart en mem?

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Topicstarter
Heb een speciaal programma van een computerzaak gehad waarmee ze ALLES testen en vooral het geheugen (doen ze voordat een PC de zaak uit gaat!) en door die test kwam de PC vlekkeloos heen.... het is wel een Athlon XP 2600+ gemod naar een 2800+ en deze draai ik nu op 2700+....maar alles werkte altijd goed.....zelfs dat IBM DFT (Drive Fitness Tool) draaid nu perfect onder DOS!

Wat kan het dan toch zijn? Te lange IDE kabels misschien (rounded) en dat die nu pas een fout gaan geven bij het laden van de grafische schil van windows XP?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Lees deze eens: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
En leg eens uit waaruit je conludeerd dat het de raid-array/controller is?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..