Toon posts:

CPU fried of mobo/rimm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kzit dus al een tijdje met een probleem.
ik had een nieuwe P4 2.66Ghz gekocht en een tweedehands Th7-II + 256mb rimm.
alles instald enzo, na een tijdje wilde ik eens zien in hoeverre ik deze kon overclocken. nu kijk ik naar de Vcore en die staat al een maand of 2-3 op 1.75V te draaien, wat niet echt goed is voor een c1 stepping! na een tijdje draait ie zelfs niet meer stabiel @ stock speed.

nu draait ie aan 2.3 redelijk stabiel. zou het kunnen dat de cpu aan overvoltage ofzo lijdt? dat hij niet meer stabiel kan draaien aan 1.5V?

kan het ook aan iets anders liggen? HDD ofzo bv?

anyway, zou ik kunnen rekenen op RMA?
ik heb al naar de winkel gemailed, tis in orde, kmoe em nu alleen nog opsturen en een duidelijke verklaring van het probleem geven..alsk nu zeg dat die cpu niet meer op default draait stabiel, is nooit overclocked en altijd de standaard cooler is gebruikt(is ook zo). zou moeten lukken toch?

anyway, tis nog nie zeker dat het de cpu is, kan iemand dit bevestigen of verduidelijken?

thx in advance

Verwijderd

naar mijn mening kun je een p4 niet frituren :P
ja tenzij je hem in de frituurpan gooit :P

p4's zijn hier heel geod tegen beveiligd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 16:10:
naar mijn mening kun je een p4 niet frituren :P
ja tenzij je hem in de frituurpan gooit :P

p4's zijn hier heel geod tegen beveiligd.
3 letters: ESD. Hoe goed de thermische beveiliging ook is, dit kan gebeuren. Maar hoe zit het met de RAM timings? Het kan zijn dat de RIMMs gewoon te ver gepushed worden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 26 maart 2003 @ 16:27:

[...]

3 letters: ESD. Hoe goed de thermische beveiliging ook is, dit kan gebeuren.
uh, nou dit kan gewoon NIET gebeuren.. kijk maar eens naar zo'n test.. de p4 gaat alleen langzamer lopen

Verwijderd

ESD=Electronic Shock Disorbion (OID)
Oftwel. Verneukt door statische electriciteit of een te hoge voltage (dont blame me if im wrong)

Verwijderd

Topicstarter
rimm heeft geen timings alleen x3 of x4, en hij draaide normaal vlot aan x4, is ook standaard...
P4 kun je wel degelijk verneuken door te hoog voltage.

Verwijderd

/OFFTOPIC
ESD is Electro Static Discharge voor zover ik het weet
/ONTOPIC
Als topicstarter een esd heeft gehad zal zijn proc meer kuren moeten hebben lijkt me

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Waren er niet van die northwoods waarvan bekent was dat je ze super kon overclocken, maar die door overclocken kapot gingen? Zelfs al bij een kleine overclock? En werden die processoren niet gewoon door Intel vergoed? Dit is in ieder geval hier op GoT een keer langsgekomen, de search zal je vast kunnen helpen.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

mwah vind het een beetje zwak een cpu oc'en, gaat vervolgens kapot, en dan garantie willen verhalen :(

edit:
volgens mij staat daar ook iets over in de faq, weet ik zo gauw niet meer lang niet meer gelezen :P

offtopic:
je bent nieuw hier, welkom maar lees wel ff de faq voordat je de modjes op je dak krijgt :+

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 14:22 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
http://forum.oc-forums.co...ad.php?s=&threadid=115166
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2003/snd_syndrom/
http://www.tweakpc.de/berichte/emig/emig.htm
http://www.theinquirer.net/?article=6549

ETC

Is de laatste tijd telkens normaler bij een Pentium 4 :(
Zelfs bij systemen die nog nooit zijn overgeclocked heb ik het al gezien.

Tja, garantie claimen

[ Voor 10% gewijzigd door KBDE op 27-03-2003 16:21 ]

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Het kunnen twee dingen zijn:

1. De clockgenerators van je TH7-II kunnen maar een beperkte FSB halen. Bij mijn oude TH7-II kon ik maar tot maximaal FSB=120, misschien dat bij de nieuwere revisies betere generatoren zitten.

2. De Rimms kunnen ook maar een beperkte FSB halen. Als je dubbelzijdige Samsung Rimms hebt zou je FSB=133 moeten kunnen halen op 4x. Alle andere PC800 rimms zullen minder presteren.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Verwijderd

Topicstarter
mobo en rimms hebben primestabiel op 190fsb gedraait aan 3.2Ghz. dus ik denk dat het niks met de beperkingen van het mobo te maken heeft...
was niet met deze cpu btw
Pagina: 1