[html/js] textarea op dezelfde scroll-positie houden

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een HTML-pagina met een textarea, van waaruit ik een post doe naar diezelfde pagina (een post-back dus). Een toepassen-knop is het in feite. Ik weet dat het normaal is dat een textarea bovenaan begint, maar het is mogelijk om de scroll-positie te 'bewaren', dus tijdens het versturen van het form mee te geven met de post en vervolgens uit te lezen en opnieuw in te stellen?

Ik heb al de property scrollTop gevonden, maar die is in Mozilla altijd 0. En het moet in Mozilla wel werken, als het al mogelijk is. Dan zag ik nog de methode scrollTo, maar die is alleen van toepassing op het window object, volgens de standaard. Dus ik tast hier ff in het duister. Iemand met een helpende hand hier?

日本!🎌

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou eens een bezoekje brengen aan:

http://dynamicdrive.com/

Hier wat voorbeelden pakken en verder stoeien met form-elementen.

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2003 14:46 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

rechtstreeks vanaf ppk:
drunk.nl

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Shadow3333, heb je m'n post wel gelezen? het gaat om een textarea, niet een of ander ding dat blijft staan als je je window scrollt |:(

日本!🎌

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je kunt de method scrollIntoView gebruiken :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
scrollIntoView is MS-only, met dat het niet doet wat ik wil:
Causes the object to scroll into view, aligning it either at the top or bottom of the window.
Oftewel textarea.scrollIntoView() zou betekenen dat het window naar de textarea scrollt, zodat je em kan zien. Ik wil in de textarea zelf scrollen.

日本!🎌

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

_Thanatos_:
scrollIntoView is MS-only, met dat het niet doet wat ik wil:
Niet helemaal, maar ala :)
Oftewel textarea.scrollIntoView() zou betekenen dat het window naar de textarea scrollt, zodat je em kan zien. Ik wil in de textarea zelf scrollen.
Dan had ik je verkeerd begrepen, sorry :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1