heeft er iemand opmerkelijke feiten te melden omtrent dit onderwerp ? zaken waarmee ik ernstig rekening dien te houden ?
dennis
dennis
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de 2.4V versie op 2.7V draaien op 5x95. Op 5x100 post ie ook wel, maar geeft W2K een STOP error. Ik zit nu op 30/32 graden met 100% load. Denk je dat ik boven de 2.7V die ik mezelf als grens opgelegd heb mag gaan? Bijvoorbeeld 2.9V? Of brandt ie dan? Ik ben overigensn iet van plan om em te slopen, omdat ik weer van plan ben dit jaar de Duron over te slaan (ik vind em nog snel genoeg, net zoals mijn Savage4)Op dinsdag 21 november 2000 22:51 schreef klausewitz het volgende:
Gewoon m'n K6III 400 op 4,5x100 gezet. Koelpasta tussen koelblok en processor. Lekkere luchtige kast. Geen voltage's verandert. Mijn K6III 400 wil POSTEN op 5x100 en vertikt het dan verder. Ik zou het voltage dus kunnen verhogen. Helaas kent mijn plank geen temperatuur weergave... Dus heb ik verder geen risico genomen. 't spul moet nog een paar maandjes mee...
Mijn plank is een Soyo 5ema (BIOS versie 1ca2).Nieuwere BIOS versies zuigen overigens!! Alhoewel dit niet terzake doet.
't spul viert straks zijn 1 jarige jubileum op 450 mhz.
www.digireflex.nl
Verwijderd
Welke versie heb jij? Ik heb dus een 400 2.4V, die geeft aardig wat extra warmte op 475. Die coolmaster fan kan je beter ertussenweg halen en op je videokaart zetten, dat ding houdt je 8cm fan alleen maar opOp dinsdag 21 november 2000 23:13 schreef Graaf_slis het volgende:
Ik heb me K6 III 450 nu op 475 en is 25 graden. Koelpasta erop en een mooie socket7 coolmaster erop. En een 8 cm fan ertegenaan laten blowen.
www.digireflex.nl
Verwijderd
Verwijderd
Opfikken? Nee, heb hem nu op 28 graden: 2.6V 475. Had eerst 2.7V 475 gisteren, was ie maar 2 graadjes warmer. Heb hem gisteren ook op 5x100 gehad, postte wel, maar daarna niet veel meer (DOS werkt wel denk ik). 2.8 of 2.9V zou misschien de 5x100 moeten opbrengen, maar ik durf dat niet te doen. Deze CPU was destijds 275, die ga ik niet verbranden.Op woensdag 22 november 2000 20:34 schreef klausewitz het volgende:
Een K6III 400 moet met goede koeling dus op 4,5x100, zoals in mijn geval, willen lopen zonder voltage verhoging.
Ik ben nog niemand tegen gekomen op een forum die een K6III 450 op 5x100 stabiel kon laten werken. Zijn K6III 450 processoren mischien de betere K6III 400 processoren?
Ik opper maar wat hoor!!!! Trouwens een tiende voltje erbij moet kunnen om te overklokken. Meer lijkt me tricky. Zo'n K6III schijnt zo opgefikt te zijn!