Hellow,
Helaas heb ik niets goed over kunnen vinden via de search/google.
Het gaat om het volgende:
Ik ben in VB.net een app aan het maken die via LDAP een AD domein uitleest: hij dient alle gebruikers/groepen op te halen. Nu moet dit mogelijk zijn onder een zelf te kiezen (Admin) account.
In princiepe is dit mogelijk door bij DirectoryEntry een username en password op te geven.
Helaas krijg ik, wat ik ook probeer de melding: "Logon failure: unknown user name or bad password".
Ik gebruik de volgende code:
Ik krijg op de onderste regel (schemafilter.clear) de melding Logon failure. Ik weet 100% zeker dat het account administrator bestaat, actief is en dat het wachtwoord klopt.
Ook heb ik het volgende geprobeerd.
En ook dit werkt niet...
Als je de voorbeelden op internet bekijkt, moet het zo wel werken, maar ik kom er maar niet achter wat ik fout doe.
Wie kan mij helpen.
BTW:
strPath = "DC=test, DC=nl"
Helaas heb ik niets goed over kunnen vinden via de search/google.
Het gaat om het volgende:
Ik ben in VB.net een app aan het maken die via LDAP een AD domein uitleest: hij dient alle gebruikers/groepen op te halen. Nu moet dit mogelijk zijn onder een zelf te kiezen (Admin) account.
In princiepe is dit mogelijk door bij DirectoryEntry een username en password op te geven.
Helaas krijg ik, wat ik ook probeer de melding: "Logon failure: unknown user name or bad password".
Ik gebruik de volgende code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| WinntNamespace = New System.DirectoryServices.DirectoryEntry("LDAP://" & strPath) WinntNamespace.Username = "administrator" WinntNamespace.Password = "****" WinntNamespace.AuthenticationType = DirectoryServices.AuthenticationTypes.Secure WinntNamespace.Children.SchemaFilter.Clear() |
Ik krijg op de onderste regel (schemafilter.clear) de melding Logon failure. Ik weet 100% zeker dat het account administrator bestaat, actief is en dat het wachtwoord klopt.
Ook heb ik het volgende geprobeerd.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| WinntNamespace = New System.DirectoryServices.DirectoryEntry("LDAP://" & strPath) WinntNamespace.Username = "CN=administrator,CN=Users,DC=test,DC=nl" WinntNamespace.Password = "****" WinntNamespace.AuthenticationType = DirectoryServices.AuthenticationTypes.Secure WinntNamespace.Children.SchemaFilter.Clear() |
En ook dit werkt niet...
Als je de voorbeelden op internet bekijkt, moet het zo wel werken, maar ik kom er maar niet achter wat ik fout doe.
Wie kan mij helpen.
BTW:
strPath = "DC=test, DC=nl"