Ik ben aan het kijken voor waterkoeling. Nu heb ik een kast gezien van Koolance, maar in de pompunit zitten nog steeds 3 fans. Dan is het effect van een stil systeem toch weg?
niet helemaal, de fans draaien meestal op 7 volt en dan zijn ze onhoorbaar, en die fans zijn nodig om de radiator te koelen
trouwens kan dit beter in Het grote waterkoelings vragen topic deel II
trouwens kan dit beter in Het grote waterkoelings vragen topic deel II
[ Voor 8% gewijzigd door Odin op 26-03-2003 14:21 ]
Dat hangt er maar helemaal vanaf op hoeveel rpm die fans draaien en hoeveel db ze dan produceren...Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 14:18:
Ik ben aan het kijken voor waterkoeling. Nu heb ik een kast gezien van Koolance, maar in de pompunit zitten nog steeds 3 fans. Dan is het effect van een stil systeem toch weg?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Maar...de fan van mijn Zalman draait maar 1600rpm en die hoor ik ook. Elke fan die draait vind ik lawaaierig. Zorg er gewoon voor dat je een autokachelrad hebt en zorg ervoor dat de warme lucht direct uit de kast verdwijnt door hem bijvoorbeeld bovenin je kast tegen de bovenkant te bouwen en je kan passief koelen
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
JT >
Er is zoiets als iets nèt kunnen horen en een nadrukkelijk aanwezige PC. Je kunt ook overdrijven
Er is zoiets als iets nèt kunnen horen en een nadrukkelijk aanwezige PC. Je kunt ook overdrijven
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Radiator buiten de kast hangen helpt er niet veel aan, na een tijd is hij min of meer verzadigd en gaat je CPU temp steeds maar omhoog (langzaam, maar toch..).
Maar waarom, als je waterkoeling wilt, dat kant-en-klaar in een kast kopen? Geld teveel ofzo
Verder hoort dit inderdaad in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml].
Maar waarom, als je waterkoeling wilt, dat kant-en-klaar in een kast kopen? Geld teveel ofzo
Verder hoort dit inderdaad in [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml].
Geheel stil systeem zal je nooit krijgen, heb met mijn waterkoeling toch nog 6 fans in kast (alles meegerekend dus fan op grafische kaart enzo ook
en alles draait op 7V of 5 V).
Maar enigste wat ik echt hoor is mijn HDD en mijn DVD en CDRW
Af en toe ook voeding als het warm wordt maar de fans zelf hoor ik dus geheel niet, HDD en DVD komen er bovenuit.
Maar enigste wat ik echt hoor is mijn HDD en mijn DVD en CDRW
Ik heb 4 fans, maar ik hoor ze echt helemaal niet, enkel de HDD's. Zijn op zich wel stil (WD 800JB 8 MB cache), maar best wel vervelend als je er zo twee op hetzelfde moment hoort draaien.
[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 26-03-2003 19:25 ]
Ik heb beide fans in m'n voeding aangesloten op m'n baybus, onhoorbaar en toch een goed gekoelde voeding + voldoende outtake.
Tja, ik heb nou eenmaal een hekel aan welke ongewenste vorm van lawaai dan ook van mijn pc.Captain Pervert schreef op 26 March 2003 @ 16:17:
JT >
Hoeft niet, er zijn mensen hier op GoT die hun systemen enkele dagen hebben gedraaid zonder fan en de temp bleef stabiel.Jupiler schreef op 26 March 2003 @ 19:17:
Radiator buiten de kast hangen helpt er niet veel aan, na een tijd is hij min of meer verzadigd en gaat je CPU temp steeds maar omhoog (langzaam, maar toch..).
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ja, op een gegeven punt blijft hij min of meer stabiel, maar dat punt ligt redelijk hoog.. Verschil tussen (onhoorbare) fan en geen fan was een dikke 10° bij mij. Een radiator kan erg veel warmte verstoken, maar daarvoor heeft hij een heel klein beetje airflow nodig. Dus waarom geen onhoorbare fan erop zetten, je hebt er toch geen last van.
Hoog ? 45 stressed vind ik zeker niet hoog voor een XP2000 passief gekoeld ! En ELKE fan is hoorbaar. Ik heb hier 12dB Papst fans en zelfs die zijn mij eigenlijk te luid.
Ecodan warmtepomp
Die dingen noem ik echt niet stilJupiler schreef op 26 March 2003 @ 19:25:
Ik heb 4 fans, maar ik hoor ze echt helemaal niet, enkel de HDD's. Zijn op zich wel stil (WD 800JB 8 MB cache), maar best wel vervelend als je er zo twee op hetzelfde moment hoort draaien.
Seagate Baracuda (zoiets) of de nieuwe IBM, Die zijn pas stil.
Veel mensen zeggen dat de WB 800JB stil is, maar dat viel me zwaar tegen.
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Idd, ik heb een Baracuda V erin hangen en die zijn heerlijk stil !ken schreef op 26 maart 2003 @ 19:47:
[...]
Die dingen noem ik echt niet stil
Seagate Baracuda (zoiets) of de nieuwe IBM, Die zijn pas stil.
Veel mensen zeggen dat de WB 800JB stil is, maar dat viel me zwaar tegen.
Ecodan warmtepomp
Wat voor HDD's heb je dan?
OK....net te laat.
OK....net te laat.
[ Voor 40% gewijzigd door zimbab op 26-03-2003 19:48 ]
Verwijderd
Een waterkoelingsvraagje
Daar hebben we een apart draadje voor: [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml] Dat draadje is er om een chaos aan waterkoelingsvragen te voorkomen.
Maar ja, je hebt al min of meer antwoord nu..maar je kan daar eventueel gewoon verder gaan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()