Toon posts:

Netwerk werkte ff [Win98 & XP home]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige netwerkkaartje van mediamartke was kapot dus sinds gistere heb ik een nieuw van D-Link (€30 :( ) maar ja nu het aan de praat krijgen.
Eerst ff de situatie:
Pc1 (server):
IP : 192.168.1.1
Subnet 255.255.255.0
DNS: 192.168.1.1 en dan de 2 adressen van provider
gateway:
Win 98Se
128Sdram
600mhz p3
genoeg vrije schijfruimte
D-link 10/100 mb kaartje (goed geinstalleerd!!!)
Pc2 (laptop):
IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
DNS: 192.168.1.1 en dan 2ISP adressen
gateway:
Win Xp home
512ddram
2.66ghz p4
Obnboard lan ('t is een compaq dus ik denk dat hij geen probleem met netwerken zal hebben...)

Nu gisteren sluit ik alles aan, eerst werkt er nix (geen pingen!!!) en dan opeens na een tijdje werkt het (pingen en zien ze elkaar). Ik herstart mijn pc1 omdat ik iets had geïnstalleerd, herstart, en register controle ;( . Gevolg netwerkkaart opnieuw installeren en hij wil nu niet meer pingen.
Ik heb de pc's al en paar keer herstart en ze heel de voormiddag laten opstaan, maar niets.
Mijn netwerkkaart werkt op 100mb en soms worden er packets verzonden (leds).
De laptop ontvangt soms een paar packets (180 ontvangen) maar hij verzendt zelf geen of ontvangt geen nieuwe.
Waar kan dit aan liggen?
Of zou het beter werken moest ik mijn pc1 formatten en Windows Server 2003 installen?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
en werkt het op 1 pc afzonderlijk wel, dus als je die direct op het modem aansluit?
trouwens de gateway bij de 2de pc moet dus pc1 zijn :)

misschien heb je hier nog iets aan: Internet Delen Lukt niet

[ Voor 31% gewijzigd door schwarzenegger op 26-03-2003 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt het nog erger (of raarder) mijn laptop pingt naar de andere pc maar omgekeerd niet :s (0% verlies)
Er worden nu wel volop bytes verstuurd en ontvangen.
gateway is ingesteld nu op de 2de pc maar op mijn eerste pc (server) moet ik toch geen gateway opgeven voor zichzelf (btw deze heeft eiglijk 2 ip's 1 dynamisch van usb modem en 192.168.1.1 van netwerk...).

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
op de server moet je de gateway opgeven van je ISP.
Kijk maar eens even in het topic wat ik gaf in mijn vorige post, en je kunt hier ook nog kijken: Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Jaja heb ik allemaal gedaan staat juist ingesteld!
Gisteren werkte het maar nu maar langs een kant.
Ik denk dat ik mijn C schijf eruit gooi en Windows server 2003 op ander schijf installer!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Let je er wel op dat XP een ingebouwde firewall heeft die misschien aan staat??? Daar heb ik ook eens problemen mee gehad (zelfs pingen deed het niet), maar toen die firewall uit stond, deed hij het prima!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
firewall staat uit maar nu wordt het duidelijker, als ik ping van pc1 naar laptop als de laptop aan het opstarten is, dan werkt het maar vanaf dat het aanmeldscherm er staat dan werkt het niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
feestje! hij pingt! nu nog ff proberen alles goed te krijgen, ik weet niet wat er was, ik heb gewoon ff alles van netwerkinstellingen uit de xp pc gegooid!
Pagina: 1