Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] betere indicatie oud topic

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tegenwoordig staat er onderaan duidelijk bij dat het om een oud topic gaat en is ook de quick reply verdwenen. Maar toch posten sommigen twee jaar na tijd nog steeds een reply terwijl ze daar net zo goed een nieuw topic voor hadden kunnen opendoen.

Het probleem is nu dat wanneer iemand antwoordt op een oude thread dat ook de waarschuwing verdwijnt dat het om een oude thread gaat.

Zo was ik al lekker een reply aan het schrijven voor geen beeld , wel geluid met divx, totdat ik toevallig opmerkte dat het eigenlijk om een topic uit 2001 ging.

Is het misschien niet een goed idee om de datum van een post ("Tuesday 25 December 2001 13:28") in vet rood weer te geven (of alleszins erg opvallend zodat je er wel naar moet zien) als het om een bericht gaat dat ouder is dan xx maanden/weken. Zo zie je in een oogopslag dat iemand in een oude thread heeft geantwoord.

Het is maar een ideetje natuurlijk :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 15:41
Moet denk ik wel goed te doen zijn aangezien er nu op diverse plaatsen al gechecked wordt of het topic / laatste posting meer dan 2 weken oud is. Ik ben alleen bang dat het erg vervelend wordt wanneer een topic langer dan 2 weken loopt, wat op GoT redelijk vaak voorkomt.

Misschien kan er in een volgend ontwerp rekening gehouden worden met een alternatieve achtergrond kleur van een posting wanneer die posting ouder dan 2 weken is (lichter oid?).

[ Voor 14% gewijzigd door Jasper op 26-03-2003 20:10 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 21:15
Jasper schreef op 26 March 2003 @ 20:09:
Ik ben alleen bang dat het erg vervelend wordt wanneer een topic langer dan 2 weken loopt, wat op GoT redelijk vaak voorkomt.
Daar heb je inderdaad een punt, maar dit kan je oplossen door de melding te laten staan als een topic meer dan twee weken geen reactie heeft gehad. Even een voorbeeldje, want volgens mij ben ik weer vaag :P
Er is een topic met 52 posts, er wordt voor 3 weken niks gepost. Als je dan gaat posten staat er bovenaan in het postvenster dat dit topic meer dan twee weken oud is enzovoort. Diegene die aan het posten is zet toch door, bij de posts daarna moet je dan de melding van 'Dit topic is meer dan twee weken oud' laten staan in plaats van het gebruikelijke weghalen van die melding.

Of misschien is een uitroepteken of zelfs een ander kleur mapje een goed idee om te laten zien dat een topic ouder is dan twee weken?
Misschien kan er in een volgend ontwerp rekening gehouden worden met een alternatieve achtergrond kleur van een posting wanneer die posting ouder dan 2 weken is (lichter oid?).
Dat is natuurlijk ook een optie, maar of mensen daar echt op letten is een tweede vraag. Veel mensen zullen ook iets hebben van 'huh? Waarom is die kleur anders?' :)

The devil is in the details.

Dit topic is gesloten.