Toon posts:

beeldscherm uit na bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een probleem.

nadat de post van de bios etc goed is verlopen wil de computer
WinXP gaan laden.

Net voordat het WinXP scherm verschijnt en net nadat het bios
is verdwenen springt het scherm uit.

Druk je dan een paar keer op enter dan springt hij weer aan
het gaat het vrolijk Windows laden.

Het is een Gigabyte moederbord type 8IHXP. (De raid
functie wordt niet gebruikt) Windows staat op een schijf
welke gewoon is aangesloten op het IDE1 kanaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe je het oplost?

Owja.. het gigabyte mobo bevat Dual-BIOS deze optie
heb ik al geprobeerd. Het losts niets op. Ook is de schijf
een keer compleet geformatteerd geweest.

:>

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je het al eens met een andere videokaart geprobeerd (als je die hebt hoor)
Lijkt mij dat op de een of andere manier na initialiseren van je systeem de videokaart stand-by gaat en geen signaal meer afgeeft.
Misschien is wel iets in je mobo en is er een bios update die het probleem kan verhelpen of een firmware upgrade van je videokaart zou ook kunnen. Dat zou je even moeten bekijken in de changelogs op de verschillende sites van de fabrikanten.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Ik had zoiets ook een keer. Had toen nog geen Windows geinstalleerd maar het beeld sprong ook uit. Wat er nou was bij mij: De draden van de voeding had ik naast de koeler van de processor geplaatst wat dus tegen de processor aan drukte. Toen ik dat had weggehaald was alles weer normaal. Misschien moet je daar even naar kijken.

Verwijderd

Zit er toevallig ook tv-out op die kaart? Dat kan het ook zijn namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
AMDinc, het is een P4 2.4GHz dus echt veel drukken zal niet uitmaken omdat die koelers
veel beter op een mobo vast zitten in vergelijking tot de koelers die op een AMD zitten.

Een andere videokaart heb ik al geprobeerd.

Ik heb er zelfs al een PHD-PCI in gehad om het spul wat te testen. Resultaat is dat
alles normaal werkt :(

Er zit ook TV-Out op de kaart. Maar hoezo kan dat het zijn Elzared?

Verwijderd

Ik denk dat het je voeding is. Wanneer je een brakke voeding gebruikt krijg je ook dit soort kuren

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

BIOS al gereset?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Het kan zijn dat in het BIOS staat ingesteld, dat ie na de POST in standby/hibernate modus moet gaan. Op 1 of andere manier gaat deze setting in sommige Award BIOSsen aan als je ergens anders in het BIOS wat hebt veranderd. Zoek eens in het BIOS onder het gedeelte 'Power' of 'Power Management' naar iets dat begint met 'Standby mode' en kijk of dat aan staat en zoja, op welk moment enz.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 08:41:
AMDinc, het is een P4 2.4GHz dus echt veel drukken zal niet uitmaken omdat die koelers
veel beter op een mobo vast zitten in vergelijking tot de koelers die op een AMD zitten.

Een andere videokaart heb ik al geprobeerd.

Ik heb er zelfs al een PHD-PCI in gehad om het spul wat te testen. Resultaat is dat
alles normaal werkt :(

Er zit ook TV-Out op de kaart. Maar hoezo kan dat het zijn Elzared?
Als TVout op je kaart ingeschakeld staat dan gaat hij na de bios post over naar het TVout signaal. Ik zou daar is naar kijken, want het is vreemd dat het pas in windows begint. Volgens mij worden in windows de drivers geladen en krijgt je kaart opdracht tvout uit te zenden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 14:58:
[...]

Als TVout op je kaart ingeschakeld staat dan gaat hij na de bios post over naar het TVout signaal. Ik zou daar is naar kijken, want het is vreemd dat het pas in windows begint. Volgens mij worden in windows de drivers geladen en krijgt je kaart opdracht tvout uit te zenden.
Nee je begrijpt het verkeert, 't is nog ver voordat er een drivers wordt geladen
precies nadat het bios gaat kijken naar bootable devices en de maxtor HD vindt
dan gaat het scherm op zwart. Dit ligt niet aan de schijf. Met het net opkomen van het WinXP scherm bedoel ik het scherm "Windows XP Home" Met zwarte achtergrond en copyright microsoft blabla.. het allereerste microsoft scherm
als je de PC aan doet. (De intro etc) (pff)

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:16

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

kijk toch eens in je bios of de energy-saving functies op max saving staan, bij mij ging die na 20 seconden standby..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het al... dit was de oplossing...

Nadat het BIOS is geweest (dat lijkt zo) en net voordat Windows XP Home start
controlleert het BIOS alle bootable devices die zijn aangesloten. Ook de CD-ROM spelers en
CD-ROM branders.

In dit geval was (denk ik) het ATAPI gedeelte van de CD-ROM brander kapot waardoor het BIOS in de war raakte en niet meer wist wat hij moest doen. Ookal heb je in het bios ingesteld waarvan hij moet booten.

Door het vervangen van de CD-ROM brander is het probleem opgelost.
Pagina: 1