Toon posts:

geheugen opschroeven naar 256 mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Heeft het zin om mijn geheugen ( van mijn computer dus;) ) op te schroeven van 128 naar
256 mb op mijn athlon 1000 systheempje.

En zo ja waarom?

Alvast bedankt voor de moeite

Rivo

Verwijderd

ligt eraan:

voor spellen heeft het weinig zin voor w2k en adobe sjit juist weer wel. U decide

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

heeft natuurlijk altijd nut, gaat het een en ander soepeler lopen, en vooral omdat het nu goedkoper aan het worden is, kan ik je het aanraden om meer geheugen erbij te kopen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Hmmm heeft het zin om voor het douchen je kleren uit te trekken ?? :) , sheelt je wel weer wassen in de wasmachine he ;) ;)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ga nog even snel werken voordat ik naar de hcc ga, want ik wil er 256 bij hebben, dan heb ik ehhh (kraak kraak)..... 368 Mb op een tb800@950, das wel netjes dacht ik :) !

Verwijderd

Ik heb gisteren 128mb bijgeprikt en zit nu op 256mb :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Heeft wel zin.. Minder swappen etc.

Maar vertel ff wat je er mee doet en wat er allemaal geladen is als je windows opgestart heb.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Voor Red Alert 2 heeft het ZEER VEEL NUT!
Het laden van de network battle gaat 10x sneller bij mij dan een gast met maar 128MB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk veel met grafische programma's
en af en toe doe ik unreal

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 20 november 2000 00:06 schreef Mastermind het volgende:
Het laden van de network battle gaat 10x sneller bij mij dan een gast met maar 128MB.
Ja, MAAR 128 MB, das toch niet meer van deze tijd zeg.
Sorry, maar ik moet even kwijt, dat ik merk hoe snel mensen gewend raken aan die enorme absurd snel groeiende capaciteiten en snelheden. En dat iedereen maar BLIJFT pikken dat software dit ook vraagt van die hardware, terwijl er volgens mij heel wat gedaan kan worden om die software veel efficienter met die capaciteit om te laten gaan.
Ikzelf heb ook "maar" 128 mb, en vind het voor nu wel ff genoeg, op m'n athlon 500@650.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Op zondag 19 november 2000 23:25 schreef Flippo-dealer het volgende:
Ik heb gisteren 128mb bijgeprikt en zit nu op 256mb :)
Erg fijn dat je dit meld, kan je er ook bij melden of het et waard was en wat je bevindingen/ ervan zijn??? zou denk ik nuttig zijn voor deze thread

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Op maandag 20 november 2000 03:36 schreef Rivotril het volgende:
Ik werk veel met grafische programma's
en af en toe doe ik unreal
Doendoendoen!!! 256 meg met photoshop = heaven! :9

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:25

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

hangt wel van je os af, pas vanaf win me, of win2k heeft het zin om meer dan 128Mb te hebben, daaronder weet win 9x niet wat ie met dat geheugen moet doen.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

persoonlijk vind ik het heel goed merkbaar hoor.
Onder windows je virtuele geheugen helemaal uitzetten en je windows loopt zeker 30 procent sneller.

• IceStorm
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Als het merkbaar is (met gewoon wat internet/games/kantoorstuff :)) wil ik het ook wel doen.
Ik ga denk ik sowieso maar 128 meg scoren op de HCC :)...

Verwijderd

Maxxmark> Tuurlijk wil ik vertellen wat m'n bevindingen zijn. Ik houd me regelmatig bezig met videobewerking en ik begon me onlangs te ergeren aan de lange wachttijden (swap) die ik had bij het knippen/plakken van frames e.d, daarom heb ik 128mb bijgekocht om dat ietwat te compenseren (méér geheugen valt buiten Flippo-dealer's budget). Het is overigens standaard el-cheapo geheugen, maar werkt wel op CAS2 :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Doendoendoen!!! 256 meg met photoshop = heaven!
256 MB met photoshop is niet heaven, dat is minimaal... 2GB met Photoshop, dat is heaven! :)

Dan nog even of het nut heeft. Voor grafische appz als Photoshop is het inderdaad een must. Maar hoeveel nu genoeg is, de gemiddelde webdesigner heeft in photoshop lang niet zoveel RAM nodig als iemand die billboard-posters loopt te ontwerpen. Meestal laat Photoshop of een andere mem vretende app wel weten of ie meer lust, dan gaat je HD namelijk nogal tekeer tijdens het werken en duurt elke button een aantal seconden voordat ie werkt.
You decide.

de betaler vervuilt

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Angelfire > ex-wang, ex-olsy of echt getronics??

ik = ex-wang, enne, meelij

toch vind ik het een beetje overtrokken allemaal, heb tot 2 weken geleden met 64 mb gedaan, werkte prima, oke oke ik ben wel blij dat ik nu 192 heb, maar toch, ook met 64 doet je systeem het, soms wat irri, maar 't werkt. (behalve als je NT4 server met IIS proxy dhcp etc. gaat draaien) :Z

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

{ZUCHT}
hangt wel van je os af, pas vanaf win me, of win2k heeft het zin om meer dan 128Mb te hebben, daaronder weet win 9x niet wat ie met dat geheugen moet doen.
Daar wordt je toch dood-simpel van... DIT IS EEN HOAX!!!
Blijft me verbazen hoe vaak ik dat complete onzin verhaal moet blijven horen. Kijk hier maar eens en lees.

http://www.zdnet.com/windows/stories/main/0,4728,347541,00.html

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik vind het beste stoere verhalen. Maar ik wil de resultaten van jullie photoshop praktijken wel eens zien. Op het moment dat je aan 128mb niet meer genoeg hebt moeten dat mooie plaatjes worden.

Laat maar zien.

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nygard/membench.gif
Gewoon goedkoop funprice geheugen.

Bij het laden van Red Alert 2 netwerk battle, is mijn laad-metertje allang vol, terwijl die van de anderen nog maar net in het begin zit! :o
Doen dus! Kopen dat geheugen! :)

De spellen worden ook steeds mooier en groter, vandaar dat je ook meer geheugen moet hebben. En nu kun je wel zeggen: Dat is nergens voor nodig, maar vroeger was 32MB geheugen net zo duur als 128MB nu, dus dat maakt niks uit.

Verwijderd

Bij b.v. Sacrifice moet je 256MB hebben als je de beste beeldkwaliteit wilt hebben.
Maarja, over een jaartje hebben/willen velen weer een moederbord waar DDR RAM op moet...

Mastermind> Vroeger? Een half jaar - jaar was 32MB zelfs zo duur als 128MB nu.8:)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb altijd meer geheugen dan iedereen noodzakelijk achte in mijn bak gehad. Werkt gewoon sneller. Daarom heb ik een p1 met 96MB

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1