PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Telnetten naar de TS op poort 3389 werkt nog ?
Pingen lijkt me wel gewoon te werken. Telnetten naar 3389 heb ik dus nog niet geprobeerd.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Bedankt voor je hulp iig.
Gebruiken de PC's nog andere netwerk diensten, en werken die wel foutloos?
Verwijderd
Zelf hier gehad met een server die boven de 80% cpu belasting uitsteeg en op dat moment geen terminal sessies accepteerde.
Succes
Mwa, lijkt me sterk dat dit ook bij ons het geval is. Er zitten nu zo´n 15 mensen op en de CPU usage is nog geeneens 15%. Daarnaast mogen er 30 mensen tegelijk op één server. 80% CPU usage wordt ben ik bang nooit gehaald.Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 08:55:
Deze foutmelding krijg je ook wanneer je server meer dan een bepaald aantal % cpu tijd druk is, weet niet boven de hoeveel % dat is.
Zelf hier gehad met een server die boven de 80% cpu belasting uitsteeg en op dat moment geen terminal sessies accepteerde.
Succes
auw, niet zo hard schoppen man!
[ Voor 18% gewijzigd door pistole op 01-04-2003 16:39 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Nee, we gebruiken Load Balancing. Maar ook al zouden we de TS Client gebruiken komen ze nog niet bij de username en password aanvraag komen.pistole schreef op 01 April 2003 @ 16:38:
gebeurt het tijdens het aanloggen (dus dat er al een connectie is, en dat ze username+pwd kunnen inkloppen) of kunnen ze uberhaupt niet connecteren?
offtopic:
auw, niet zo hard schoppen man!
Ze kunnen dus niet connecten.
Uit frustratie ga je harder schoppen
Die reaktie snap ik niet?GolbeZeromus schreef op 01 April 2003 @ 16:51:
[...]
Maar ook al zouden we de TS Client gebruiken komen ze nog niet bij de username en password aanvraag komen.
Maar.... ik zou eens een paar dingen in performance monitor gaan loggen, connection attempt etc; eventueel een tcpdumpje doen.
Is er niets in het eventlog te vinden?
Ik frut, dus ik epibreer
We gebruiken automatische logon. Dus een username en password wordt niet gevraagd. Eigenlijk ook wel, maar.... je weet denk ik wel wat ik bedoel. Ze krijgen dus na het aanklikken van de snelkoppeling gelijk dus de foutmelding. In principe zie je niet dat er op de Terminal Server gewerkt gaat worden.pistole schreef op 01 april 2003 @ 16:53:
[...]
Die reaktie snap ik niet?
Maar.... ik zou eens een paar dingen in performance monitor gaan loggen, connection attempt etc; eventueel een tcpdumpje doen.
Is er niets in het eventlog te vinden?
In de Eventviewer heb ik gekeken, maar daar is niets in te vinden.
Wat bedoel je precies met een TCP dumpje doen
[ Voor 18% gewijzigd door GZ op 01-04-2003 17:06 ]
En de optie perfmon?
Ik frut, dus ik epibreer
Perfmon? Dat is toch vreemd aangezien andere clients wel op de Terminal Server(s) kunnen komen. Volgens mij is het probleem meer clientsided eerlijk gezegd, maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom.pistole schreef op 01 april 2003 @ 17:07:
hehe nee, ik bedoelde even met een network sniffer aan de gang gaan.. Maar ja, dat kan je eigenlijk pas met succes doen als het fout gaat.
En de optie perfmon?
Ik frut, dus ik epibreer
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik waardeer je hulp erg. Maar volgens mij ligt het toch aan de client.pistole schreef op 01 April 2003 @ 17:17:
zolang je niet zeker weet dat het client-side is zou ik me niet beperken tot die conclusie.. En dan is de server toch het makkelijkst om daar te beginnen met monitoren, imho.
Wij maken gebruik van Load Balancing, dat wil zeggen dat de belasting gelijkmatig wordt verdeeld over de servers wat betreft het aanloggen van mensen.. Er wordt dus telkens een andere server gekozen. Als we hier op vastlopen, en dus de foutmelding tevoorschijn komt, hebben we als "reserve" altijd nog de Terminal Server client.
Nu kunnen we een specifieke server kiezen. We hebben keuze uit 7 stuks. De client kan dan met geen één van de 7 Servers connecten. Bij elke geeft hij die fout aan.