[XP] LPT1->printserver

Pagina: 1
Acties:

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 20:23
Ik heb een netwerkje van 2 pc's op een switch, aan die switch hangt ook een printserver met daar aan weer een HP1220C.
Beide PC's draaien winXP Pro. Nu wil ik uit een dospakket printen naar de HP printer aan de printserver. Ik deel de printer op de andere pc, en wil dan gebruik maken van net use lpt1 \\andere pc\hp1220. Als ik nu de pc met het dospakket opnieuw opstart, blijft dan die koppeling naar lpt1 intact? zo nee, hoe doe ik dit dan? Bij voorbaat dank.

sigh

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nee die koppeling blijft niet intact. Maar als je dat dospakket opstart, moet je bij de eigenschappen van de exe ff opgeven dat is een aparte autoexec.bat moet gebruiken. Dat maakt dan een .PIF bestandje aan (tenminste onder 98 etc was dat zo) en als je dat opstart start het programma op met die LPT-ondersteuning

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eboman
  • Laatst online: 19:10

Eboman

Ondertitel

Net use lpt1: \\andere pc\hp1220 /persistent:yes volgens de help van net use (net help use) ook moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Eboman op 26-03-2003 12:41 ]

Signature

• Eboman
  • Laatst online: 19:10

Eboman

Ondertitel

Eboman schreef op 26 March 2003 @ 12:40:
Net use lpt1: \\andere pc\hp1220 /persistent:yes volgens de help van net use (net help use) zou ook moeten werken.

Signature

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

of je maakt een BATCH bestand, waarin je die net use doet, en die in je opstarten zet, werkt ook prima :)

Ey!! Macarena \o/

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 17-08 20:23
Allereerst bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad voor het batchbestand ga. Voor wat betreft de oplossing van Eboman, /persistent:yes had ik ook al gevonden, maar dan geeft hij ongeldige schakeloptie. (wie de juiste syntax weet mag het zeggen :) )

sigh

Pagina: 1