V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Getest met een WD 80GB-JB 8mb cache.
*insert signature here
Een PCI IDE controller hoeft niet per-se langzamer te zijn dan die op de mobo. Het ligt er maar aan welke IDE controller je reeds op je mobo hebt. Is het bijvoorbeeld ATA100, dan zal een ATA133 PCI IDE controller sneller zijn en een ATA66 PCI IDE controller langzamer
bovendien hangt de o.b. controller ook aan de PCI busBalusC schreef op 26 March 2003 @ 12:34:
Je bent inderdaad beter af met een PCI IDE controllerMerk maakt niet zozeer uit. Check gewoon de prijzen, reviews, features en support. Zie ook de OM FAQ
Een PCI IDE controller hoeft niet per-se langzamer te zijn dan die op de mobo. Het ligt er maar aan welke IDE controller je reeds op je mobo hebt. Is het bijvoorbeeld ATA100, dan zal een ATA133 PCI IDE controller sneller zijn en een ATA66 PCI IDE controller langzamer
Mijn MB heeft een ATA100 dus ga ik voor een extra controller van ATA13. De brander had ik van de week al uitgezocht op de PC Discount beurs maar in de pricewatch is ie toch nog 83 eurotjes goedkoper.
De DVD brander wordt de: NEC DVD+RW+R RW ND-1100A16/10/40 12/2,4 (€ 217,-)
En de IDE Controller: Q-TEC 330D UDMA133 IDE PCI CARD (€ 35,-)
[ Voor 3% gewijzigd door SideBuster op 26-03-2003 12:52 ]
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-03-2003 13:27 ]
Mijn Highpoint kaartje kan ik downgraden, de oudste bios versie ondersteund wel ATAPI apparatuur (maar geen RAIDBalusC schreef op 26 March 2003 @ 13:26:
Tukkie_3: 3rd party ATA/RAID controllers moeten vaak niks van ATAPI apparaten hebben. Deze controllers zijn specifiek voor HDD's bedoeld
Ik weet niet hoe dit met Q-Tec zit, maar soms kan het dus wel
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik heb zelf een PCI Raid controller met het Highpoint 370 chipset ooit heb ik er weleens een CD-rom aangehangen en dat werkte toen,echter met de nieuwere BIOS versies weet ik het niet.