Toon posts:

Vcore verhogen met A7V8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer de Vcore van mijn mobo naar 2,05 V te krijgen en volgens handleiding hoef ik alleen een jumper om te zetten. Dit heb ik gedaan, maar ik zie in mijn bios (versie 1012 b5) nergens de waarde 2,05 terug. Ook als ik de vcore op auto laat staan wordt ie in Win niet hoger dan 1,88.

Is er iemand die weet hoe ik een vcore van 2,05 V kan realiseren. ?

Thx

Verwijderd

Heb je dan al wel het een en ander in de bios veranderd? Volgens mij moet je dan ook in de bios het volt op max zetten.

Edit:

Weet je eigenlijk wel waar je mee bezig bent? Een hoog voltage vereist een hele goede cooler en bij sommige processoren heeft het niet eens zin het zo hoog te zetten. Wat zijn je specs?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 12:23 ]

Verwijderd

Ik zou ff alle jumpers checken. je moet nl. bij de A7v8x eerst een andre jumper omzetten voordat je die jumpers voor overvoltage kan gebruiken.

Is temp het enige gevaarlijke eigenlijk als je je voltage omhoog zet?

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Asus A7V8X
AMD XP2000+ @ 1955 Mhz (11.5 X 170 vcore 1.85)
Zalman 5100Cu @ 43 graden
Infinion 512MB PC2700
Maxtor harde
Geforce4 Ti4200

Welke jumper zou dat moeten zijn dan ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:09:
Welke jumper zou dat moeten zijn dan ?
Zal wel de 'jumper free' jumper zijn.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Er zit boven je cpu een jumper om "overvoltage" te kunnen gebruiken, echter toen ik dat deed ging het voltage wel omhoog maar m'n cpu begaf het in windows, heb het hele bord ook bestudeerd maar andere jumpers om het voltage in te stellen ben ik niet tegengekomen.

Oerbrood!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 12:53:
Ik zou ff alle jumpers checken. je moet nl. bij de A7v8x eerst een andre jumper omzetten voordat je die jumpers voor overvoltage kan gebruiken.

Is temp het enige gevaarlijke eigenlijk als je je voltage omhoog zet?
Hoge voltages zijn niet bevoordelijk voor de levensduur van de cpu. Ook zit je dan inderdaad met hoge temps en een relatief kleine winst kwa overclock. Reken er misschien iets van 70 a 80 mhz bij.

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
Er zit boven je cpu een jumper om "overvoltage" te kunnen gebruiken, echter toen ik dat deed ging het voltage wel omhoog maar m'n cpu begaf het in windows, heb het hele bord ook bestudeerd maar andere jumpers om het voltage in te stellen ben ik niet tegengekomen.
End quote

Die Vcore over-voltage jumper had ik ook gevonden, dit is wat asus er over zegt:

When enabled, this jumper allows CPU Vcore ranges of 1.7V to 2.05V
When this jumper is disabled, Vcore settings has a range of +1.5V to +1.85V. You may adjust the CPU Vcore throught the BIOS Setup.

Als ik het goed begrijp, kan je de Vcore dus niet via je BIOS setup instellen als je Vcore over-voltage aanzet. Conclusie het kan dus wel, maar hoe wordt in het midden gelaten. Zijn er andere met dit A7V8X mobo die de Vcore wel op 2.05 hebben gekregen en zo ja, hoe?

Thx

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het zou nog kunnen dat je voeding het niet trekt, dat heb ik gehad op me msi k7t pro2-a.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 360W chieftec voeding, kan me niet voorstellen dat die niet genoeg kan leveren.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:15
je moet gewoon met je bios je vcore kiezen die je wilt hebben. Afhankelijk van je jumperinstelling kan dat van +1.5V tot +1.85V of van +1.7V to +2.05V zijn. Dat is tenminste wat ik eruit op maak. Heb het zelf alleen nog niet geprobeerd, loopt best hier.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb dat mobo ook, en als je die jumper omzet dan klopt volgens mij het voltage in je bios niet meer. die overvolt jumper is een vast voltage van 2volt oid kijk maar naar je vcore bij sisoft sandra oid

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Het is tress simpele :

Die overvolt jumper kun je aan of uit zetten
aan: voltage uit bios + 0.2 volt
uit: gewoon voltage zoals aangegeven in bios

Voila

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit eens gaan testen, alvast bedankt allemaal.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

hhmm toch blijft het apart dat ik met die jumper op default, dus overvoltage uit, max 1,7 volt door mijn xp1800 heen kan jagen, dat zou dus tot 1,85 moeten kunnen.

Oerbrood!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:03
Kick :)

Heb hetzelfd ehier? overvoltage jumper omgezet en kan alleen maar weer kiezen uit 1.5 tot 1.7v.. alleen 1.7v is dan 1.85 en hoger krijg ik niet... en ik wil mijn luchtgekoelde xp1800 wel iets hoger krijgen als 2400 mhz :p

https://wren.co/join/Devian

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 16:09

Gerco-M

mijn tornado res.

Zoals gezegd, als je de jumper op "overvolt" zet dan staan er nog dezelfde waardes in je bios alleen dan moet je bij alle waardes 0.3 V bij optellen dus, of hoeveel het ook is.
Ik heb zelfde mobo en dacht ook eerst "het werkt niet" maar als je dan de voltages ziet in Asus Probe blijkt dat het toch wel hoger is.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
kheb een a7v8x-x als ik die overvolt jumper zet gebeurt er echt niks!! alleen dat ik nu maar 1,8Vcore mag ipv 1,85V en sisosandra+asus probe geeft +0,1V aan en das heel normaal

• Devian
Gerco-M schreef op 09 July 2003 @ 22:21:
Zoals gezegd, als je de jumper op "overvolt" zet dan staan er nog dezelfde waardes in je bios alleen dan moet je bij alle waardes 0.3 V bij optellen dus, of hoeveel het ook is.
Ik heb zelfde mobo en dacht ook eerst "het werkt niet" maar als je dan de voltages ziet in Asus Probe blijkt dat het toch wel hoger is.
das leuk en aardig.. maar erstaat in het boekje echt van 1.5 tot 1.8 NAAR 1.8 tot 2.1.... en ik wil iets van 1.9 ofzo gebruiken nu :p

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Offtopic gezeik: Als je gewoon een Abit NF7-S rev2.0 had gekocht kon je zonder gezeik de Vcore verhogen tot 2.3 :)

• Devian
Yokozuna schreef op 10 July 2003 @ 19:07:
Offtopic gezeik: Als je gewoon een Abit NF7-S rev2.0 had gekocht kon je zonder gezeik de Vcore verhogen tot 2.3 :)
offtopic.. daar had ik dan geld voor moeten betalen

Helemaal niemand verder? hoe ver gaat de a7n8x dan met het voltage?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ok, topic gaat weer open, maar ik wil de heren verzoeken zich ontopic te houden, het gaat om de A7V8X hier. Geen offtopic geblaat als "Dan had je dit of dat bord maar moeten nemen". Dat is vrij zinloos, aangezien het hier specifiek dit bord betreft.

[ Voor 80% gewijzigd door Remy op 10-07-2003 20:39 ]

LinkedIn
Instagram

• KiLLaHc5
Maybe zitten die voltages in geprogrammeerd in die cpu`s dus als je die jumper omzet dat je maar de toegewezen Vcore mag geven.
Toch vreemd dat ik ineens maar 1,8 kan geven ipv 1,85 en die aopen voeding is nogal vrij super en geeft 0,01V erbij dus dis poep....
Asus is gewoon een schijt merk <--- hier begin ik de laatste tijd steeds meer aan te denken, want die a7n8x deluxe heb serious issues met usb devices...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

KiLLaHc5 schreef op 10 juli 2003 @ 20:50:
Toch vreemd dat ik ineens maar 1,8 kan geven ipv 1,85 en die aopen voeding is nogal vrij super en geeft 0,01V erbij dus dis poep....
Asus is gewoon een schijt merk <--- hier begin ik de laatste tijd steeds meer aan te denken, want die a7n8x deluxe heb serious issues met usb devices...
KiLLaHc5, dat je slechte ervaringen hebt met een bepaald merk, hoeft niet gelijk te betekenen, dat je je mening ("Asus is gewoon...") als een feit hoeft te presenteren, en zeker niet in die bewoordingen. Daar heeft niemand wat aan :)

LinkedIn
Instagram

• KiLLaHc5
mja ik kap iig met asus!
het feit dat er nergens wat over vermeld staat over die overvoltage.... en het werkt dus echt niet!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik kick dit topic weer een eindje omhoog, Ik heb een asus a7v8x, XP1700+ proc en een Chieftec 330W voeding.. Ik heb het hele web af zitten zoeken om hem op jumperfree te krijgen, kan het alleen niet vinden. Jumper overzetten alleen, verhoogd de voltage niet aldus AIDA32.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft de A7N8X deze functie ook?

[ Voor 85% gewijzigd door MadMarky op 09-09-2003 23:24 ]

🖥️ | 🚗

• bobo1on1
Op mijn asus a7v8x-x doet die overvoltage jumper ook helemaal niks, de spanning blijft op 1.90 volt staan in de bios.
Volgens mij zit die jumper er gewoon op voor de sier.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• danslo
bobo1on1 schreef op 09 September 2003 @ 00:26:
Op mijn asus a7v8x-x doet die overvoltage jumper ook helemaal niks, de spanning blijft op 1.90 volt staan in de bios.
Volgens mij zit die jumper er gewoon op voor de sier.
Ik heb niet eens een 1.9 optie, hij komt niet hoger dan 1.8

• bobo1on1
Bij mij staat de instelling ook op 1.85, maar in de hardware monitor staat ie op 1.9 .

• danslo
bobo1on1 schreef op 10 september 2003 @ 16:28:
Bij mij staat de instelling ook op 1.85, maar in de hardware monitor staat ie op 1.9 .
Ook? Zoals ik al zei kom ik niet hoger dan 1.8...

• dog4life
  • Niet online
Als je goed leest dan zie je dat als je de jumper eraf haalt, de instellingen in de bios hetzelfde blijven, alleen dan moet je er dus nog 0,2V bij optellen! Lezen!

Verwijderd

Als je overvoltage wilt moet je perse je CPU in je BIOS op manual hebben en ook van je geheugen.
Vergeet ik toch bijna de AGP.
Alle voltages dus van auto afhalen.

Misschien is dit iets, zo was het bij mijn XP2000+ met a7v8x in ieder geval wel.

• danslo
dog4life schreef op 10 September 2003 @ 17:38:
Als je goed leest dan zie je dat als je de jumper eraf haalt, de instellingen in de bios hetzelfde blijven, alleen dan moet je er dus nog 0,2V bij optellen! Lezen!
:|... Waar komt in hemelsnaam dan dat verhaal van jumperfree vandaan, en volgens aida32 is mn voltage nog steeds 1,8. En JA ik heb de jumper goed van plaats gewisseld.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik heb die jumper eindelijk gevonden, en idd 1,9 stabiel in BIOS, that's all. Nou ik kom er niet verder mee, ik wil de 2400 mhz barriere doorbreken, maar ik blijf gewoon steken op 11,5x200, 2300 mhz, @ 1,8v (default dus jumper in orginele stand. Alles watergekoeld. Idle @ 33c dus wel netjes verder.

-

• bobo1on1
dog4life schreef op 10 September 2003 @ 17:38:
Lees jij ook eens goed dan B)
De overvolt jumper heeft bij mij geen invloed op de waarde in de hardwaremonitor.

Pagina: 1