Toon posts:

Gekleurde moderatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/nieuws/26126

Ik ben hier zo ongeveer overal de grond in gemodereerd...
Ik kan het zelf niet zo heel goed beoordelen, maar ik vond niet dat de meeste dingen zo nutteloos waren, dat er een 0-moderatie aan mag hangen (dingen off-topic gemod die puur on-topic waren... zelfs flames in die thread +1 of +2).

Ik denk dat het komt het omdat ik kritiek op enkele opensource-produkten heb, daar kunnen een hoop mensen niet zo goed tegen..
(Hoe schrik je als opensource-community bedrijven af? Gedraag je uiterst onprofessioneel!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm idletoad, je had zeker in het begin van de discussie goede argumentatie en een leuke lopende discussie, het is zo jammer dat jij en flipz zo ontzettend tekeer gingen, dit soort flamewars worden natuurlijk niet gewaardeerd.

Probeer de verstandigste te zijn, dan ben je een stuk beter af.

BTW, de goede argumenten krijgen natuurlijk een puntje erbij van mij, ik moest helaas wel enige reacties van jou ook voorzien van een flamebait/troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Bedenk ook dat de FP geen plaats is voor hevige onderlinge discussies. Die voegen niets toe en daar hebben we het forum voor. Voor de overige lezers zijn ze van weinig nut en al snel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het verhaal over wrappers en standaard windowsAPI calls is inderdaad te laag gewaardeer, die posts verdienen beter, maar sommige van de andere opmerkingen behoren wel degelijk terecht op 0:overbodig/offtopic
niet zozeer omdat de posts zelf slecht zijn, of trolls/flames, maar omdat ze ingaan op flamebaits en trolls

de 3-4 reacties vanaf deze verdienen wel wat *1 interssant/inzichtvol

[ Voor 41% gewijzigd door RM-rf op 26-03-2003 13:39 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vond die threat van flipz zo achterlijk, weer zon Microsoft-beledigings actie. Vat dit niet negatief op, maar zo lok je wel weer kwade/negatiefe reacties van anderen uit. Je weet immers hoe de mensen daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hum ja, op zich is Flipz best grappig... Komt even de snelle ondergang van Microsoft voorspellen enzo... En sneller/goedkoper developen is 'geen goed argument'.
Ik ben alleen bang dat teveel mensen dit soort lui serieus nemen, en dat is eigenlijk best eng.

Verder is het vervelend dat hij begon te flamen en uit de hoogte te doen, als ik hem vroeg iets uit te leggen, wat helaas degradeerde tot ordinaire moddergooierij, waar ik me per ongeluk in mee heb laten slepen :(

Ik heb hem in nieuwere threads ook weer bezig gezien... Kennelijk hoort hij bij die kleine groep LUIDE Free Software developers :)

Ik zal wel twee keer nadenken voordat ik nog wat post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

offtopic:
OMG idletoad!

Registratiedatum maandag 24 maart 2003
Laatste reactie woensdag 26 maart 2003, 11:18
Aantal reacties 36 (#3654)
Gemiddelde 15,78 reacties per dag

En het onderhavige draadje:
23 reacties in één draadje op de FP! Dat noemen wij thuis een voortvarende start _/-\o_

Zeg, pas wel op dat je geen RSI van het typen krijgt hè! ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
23 reacties in één draadje
Waarvan een hoop herhaling wegens mensen die niet goed lezen of gewoon een bord voor hun kop hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
super-de-boer schreef op 26 March 2003 @ 23:37:
Registratiedatum maandag 24 maart 2003
Laatste reactie woensdag 26 maart 2003, 11:18
Aantal reacties 36 (#3654)
Gemiddelde 15,78 reacties per dag

En het onderhavige draadje:
23 reacties in één draadje op de FP![/offtopic]
Waarvan een kwart bestaat uit "Leg dit eens uit" "bronnen?". Allemaal leuk en aardig die reacties met zulke inhoud, maar volstrekt niet nodig. Als je dat gaat doen in elk draadje, dan heb je een full-time baan.
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:45:
Waarvan een hoop herhaling wegens mensen die niet goed lezen of gewoon een bord voor hun kop hebben :(
Juist, en die kun je achterwege laten :). Het is helemaal niet nodig om op elke reactie te reageren om te vragen om uitleg. Dit is hinderlijk voor de mensen die de reacties lezen en de mensen lezen die ene reactie wel van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarvan een kwart bestaat uit "Leg dit eens uit" "bronnen?". Allemaal leuk en aardig die reacties met zulke inhoud, maar volstrekt niet nodig
Vind ik JUIST wel... Ik doe dat alleen als mensen dingen roepen, die echt nergens op slaan (en die, gezien de moderaties/reacties, kennelijk als waarheid worden aangenomen).
Een beetje kritisch zijn moet, vind ik.
en de mensen lezen die ene reactie wel van jouw.
Als ie niet weggemodereerd zou worden :(
Bovendien probeer ik het meestal extra toe te lichten, omdat het kennelijk nog niet duidelijk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 00:09:
Bovendien probeer ik het meestal extra toe te lichten, omdat het kennelijk nog niet duidelijk genoeg is.
We moeten er vind ik van uit gaan dat het moderatiesysteem redelijk goed werkt, op wat probleempjes na. Een goede oplossing om een van de kleine onvolkomenheden te lijf te gaan, is hier op /16 een berichtje neerzetten, als jij werkelijk meent dat jou "grof onrecht" is aan gedaan door een te lage moderatie. Dát moet de procedure zijn vind ik, en niet: "ik post er wel een stuk of 10 berichten achteraan".
Als jij namelijk op die manier 5 keer vrijwel hetzelfde zegt, alleen met andere woorden en in reactie op iemand anders, dan krijg je 4 keer een "dubbelpost" van mij ;).

Tot slot: mijn leermeester Juridische Vaardigheden zei altijd: "Als je het niet zinnig in weinig woorden weet te zeggen, dan kun je dat zeker niet met veel woorden."

NOFI hoor idletoad, maar die wou ik ff kwijt :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan wil ik deze even kwijt: "Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg"...
Sommige tweakers zijn nogal oostindisch doof, denk ik :)

Ik heb trouwens nergens echt dubbelposts gemaakt, voorzover ik weet (op die ene na, die per ongeluk ging... maar die heb ik zelf weg ge-edit).

En ik denk niet dat het moderator-systeem altijd even goed werkt... Aangezien ik ten tijde van het openen van dit topic eigenlijk overal op 0 stond, misschien 1 of 2 posts uitgezonderd.
Lijkt haast wel een persoonlijke actie (niet alles ging over dat cygwin-gebeuren, en zelfs die posts werden weggemod).
Ik denk dat sommige mensen modereren met het idee van "Die kerel zegt iets wat me niet bevalt, ik ga hem in de hele thread maar even naar beneden halen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 00:22:
Lijkt haast wel een persoonlijke actie (niet alles ging over dat cygwin-gebeuren, en zelfs die posts werden weggemod).
Ik denk dat sommige mensen modereren met het idee van "Die kerel zegt iets wat me niet bevalt, ik ga hem in de hele thread maar even naar beneden halen".
Het is inmiddels bekend dat de onvolkomenheidjes van het modsysteem zich, in draadjes waarbij het woord Microsoft in de titel staat, wat extremer manifesteren. Dat ligt overigens naar mijn idee nog steeds meer aan de verschillende posters in die draadjes zelf (wederom, NOFI idletoad) dan aan de modders of het modsysteem op zich.
edit:
Er wil hier namelijk nog wel eens sprake zijn van emoties en dergelijke... en emotie is niet altijd een goeie drijfveer om te replyen op de FP :)

Overigens hebben we vanavond ook kunnen lezen dat het "Grote Vangnet voor als TMF het niet meer aankan" er toch echt aankomt... dus wederom een gevleugelde uitspraak: "geduld is een schone zaak."

Tot die tijd: zorg dat je keyboard niet smelt door de wrijvingswarmte ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Superdeboer op 27-03-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt overigens naar mijn idee nog steeds meer aan de verschillende posters in die draadjes zelf (wederom, NOFI idletoad) dan aan de modders of het modsysteem op zich.
Ja, dat is een redelijk veilig en nietszeggend statement :)
Als er niet gepost wordt, kan er ook niet gemod worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 00:35:
Ja, dat is een redelijk veilig en nietszeggend statement :)
Als er niet gepost wordt, kan er ook niet gemod worden :)
Je snapt waarschijnlijk wel dat ik bedoel dat dat vaak eerder aan de matige inhoud van de reacties, dan aan onterecht modden van de modders ligt ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 00:09:
Vind ik JUIST wel... Ik doe dat alleen als mensen dingen roepen, die echt nergens op slaan (en die, gezien de moderaties/reacties, kennelijk als waarheid worden aangenomen).
Een beetje kritisch zijn moet, vind ik.
Dan probeer op zijn minst ervoor te zorgen dat die reacties van jou beargumenteerd worden met tegenfeiten, zoals die er nu bijstaan is het niks. Op elke reactie reageren met "beargumenteer dat dan" is echt loos :{.

Daar zijn de mensen van TMF voor; als jij vind dat je reactie niet goed beoordeeld is moet je een topic openen in TMF. Je hebt de weg al gevonden, dat is alvast een goeie start :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan probeer op zijn minst ervoor te zorgen dat die reacties van jou beargumenteerd worden met tegenfeiten, zoals die er nu bijstaan is het niks. Op elke reactie reageren met "beargumenteer dat dan" is echt loos .
Dan moet je toch echt eens beter lezen. Dat doe ik namelijk bijna overal (soms is het nu eenmaal niet van toepassing).
Pagina: 1