Toon posts:

[Casema]Snelheid Héél Raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik log weereens in vanochtend. Wat blijkt? Snelheid is echt de ene seconde 20kb (Premium Abbo dus eigenlijk 64 :( )en de andere 2,1 kb. Upload is dan natuurlijk al helemaal bagger: 0,3 max. Nou vroeg ik mij af of hier soms mensen hetzelfde probleem hebben, woonplaats: Castricum.

Zou het kunnen liggen aan de nieuwe snelheidsverhogingen of aan mijn Ul/Dl-limiet waar ik ongeveer 14x overheen zit? Nooit eerder last meegehad namelijk.
Iemand?

Verwijderd

Met "gewone" downloads of met Kazaa of een ander fileshareproggie? Heb je het met verschillende servers? Download je met een Download Accelerator?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 12:15 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:25
Probeer eens niets te downlaoden van een snelle server, xs4all ofzo. :)

Verwijderd

Voor gewoon even een snelheidstest uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval met internet, pagina's laden is een nachtmerrie, zal even wat shareprogs proberen. Ehm, dat werkt als een trein :) In ieder geval de upload is weer normaal, download komt op dit moment alleen niet boven de 1 uit, wacht nu 2 :) super nog maar 32x sneller te gaan

Verwijderd

Topicstarter
Nu komt het, de speedtest: (Wanadoo Cable 512/128)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Mar 26 2003 om 12:23:39 UTC+0100)

Download : 6.2 KByte/sec
Upload : 0.8 KByte/sec
Connection : 32.0 Conn/min
Ping test Nederland : 35.0 ms<-- WTF !

Ik heb gewoon van die volledige 'Time-Outs' :?
Alsie de volgende test moet doen, denkt hij er eerst een minuut overna daarna krijg je die fijne snelheden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 12:24 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
bel even casema op. 's ochtends zal die helpdesk toch wel goed bereikbaar zijn?

Verwijderd

Nou, ik klok op speedtest hier net een download van 6,440.1 KByte/sec, dus aan speedtest ligt het niet. Je zou kunnen proberen de stekker van je kabelmodem eruit te plukken en er na een minuut weer in te doen. Dan start ie even opnieuw op en meld ie zich opnieuw aan. Wil nog wel eens schelen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:54

MaxxMark

HT is Tof!

Je zou kunnen proberen de stekker van je kabelmodem eruit te plukken en er na een minuut weer in te doen.
Wel eerst even disconnecten van casema, anders mag je weer een kwartier wachten met inloggen :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, bedankt jongens, die laatste tip heb ik ook gekregen van de helpdesk net. Er schijnt weeres een storing hier in Castricum te zijn, maar het kon helpen zei hij. Het ging hier NIET om verhogingen :( Kon nog wel een middagje duren, maar dat laat ik niet gebeuren, dan maar weer me 56K aanzetten, heb ik hem toch nog ergens voor gekocht :)

Verwijderd

MaxxMark schreef op 26 March 2003 @ 12:30:
[...]

Wel eerst even disconnecten van casema, anders mag je weer een kwartier wachten met inloggen :)
Klopt, maak er overigens maar een half uur van.

Verwijderd

Topicstarter
Tis allemaal weer goed gekomen, ook voor de mensen in Beverwijk en Uitgeest neem ik aan, internet maar weer lekker verder, problems are solved !

Verwijderd

Offtopic:// Als wij aansluitingen moesten doen in Beverwijk, Castricum en Uitgeest dan konden wij rekenen op de nodige problemen. Modems niet online te krijgen omdat Casema weer eens vergeten was om een Com Controller te plaatsen in het wijkcentrum. Verkeerde abbo's kwamen ook wel eens voor met lage snelheden terwijl de klant een premium abo had besteld.
Al dit was mijn werk , om de fouten van mijn collega's te herstellen.

Lynx : Zeker geinstalleerd door iemand van Planhold?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 07:56:
Offtopic:// Als wij aansluitingen moesten doen in Beverwijk, Castricum en Uitgeest dan konden wij rekenen op de nodige problemen. Modems niet online te krijgen omdat Casema weer eens vergeten was om een Com Controller te plaatsen in het wijkcentrum. Verkeerde abbo's kwamen ook wel eens voor met lage snelheden terwijl de klant een premium abo had besteld.
Al dit was mijn werk , om de fouten van mijn collega's te herstellen.

Lynx : Zeker geinstalleerd door iemand van Planhold?
Ehm ja, geloof het wel :) Installatie ging BTW erg goed, was snel online ... geen klachten bij installatie in ieder geval
Pagina: 1