Toon posts:

WINROUTE+Zone Alaram werkt niet samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik dus gisteravond overgegaan van een gewoone proxy server naar nat via het programma winroute... werkt opzich perfect maar zodra ik zone alarm erbij aanzet heb ik op het hele netwerk geen internet verbinding meer:'(, zowel op de host pc als op de clients

en nu is het ook nog eens zo dat als ik op www.surfopsafe.nl de poortscan uitvoer hij me 1 poort open ziet staan: de bestand en printer deling. deze heb ik afgesloten zoals in de uitleg stond op die site maar hij blijft open staan

weet iemand hoe ik zone alarm hiebij wel draaiend kan krijgen samen met winroute
of heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderd

In zone-alarm 2 zones aangeven... Trusted zone (je thuisnetwerk) en je andere zone (het internet)

Verwijderd

je moet goed aangeven wattie moet blokken en niet...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteravond al ligge klote met de zones maar wat moet ik daar dan allemaal precies invullen.
ik heb het ip nummer van de internet netwerkkaart erbij gezet, het ip nummer van de netwerkkaarten voorhet locale netwerk (192.168.0.1 & 192.168.0.2)
maar zodra ik dus zone alarm aanzet heb ik helemaal geen verbinding meer
en als ik winroute dus uizet en zone alarm aan dan doet ie het wel

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou Zone Alarm links laten liggen als ik jou was... Winroute heeft zelf al aardige firewall functionaliteit ingebouwd :)

Ik draai iig al lange tijd een server met Winroute en verder geen extra firewall, en heb nog geen problemen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
jah klopt... dit had ik ook al gezien maar het wil nog niet echt goed luken
zeg ik dat ie het verkeer naar mijn internet ip nummer over poort 139 moet wijgeren en ik voer een poortscan uit dan blijft ie nog altijd open staan

even goed bedankt
maar ik blijf proberen
Pagina: 1