problemen met Club3d ati Radeon 9700 pro

Pagina: 1
Acties:

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
ik heb sinds kort een nieuw systeem, waarin ik problemen heb :'(

Asus P4G8x Deluxe
P4 2.53GHz
2x256 MB PC2700
Club3d Ati Radeon 9700 pro
Windows XP SP1

Wanneer ik een tijdje gewoon XP draai krijg ik de melding: windows has recovered from a device faillure (dit in een scherm met 16 kleuren en 640x480oid), dan moet ik rebooten.

Ook wanneer ik C&C Generals draai gebeurt het regelmatig dat het beeld hangt, het achtergrond geluid loopt dan nog wel door, de muis stopt ook na een tiental seconden, rebooten is vaak de enige optie!

De bios staat al ingesteld op AGP 4x, omdat ik had begrepen dat 8x problemen kan geven.

Heeft iemand een idee wat dit probleem kan veroorzaken???

sorry, verkeerde forum, kan iemand dit naar Videoplanken verplaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door mars-L op 26-03-2003 11:52 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Ok..

OH => VB :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Heb je de kaart al inder een ander systeem geprobeerd? ZO ja gaf deze dezelfde errors? ZO ja is ie brak en moet je ff garantie claimen of je bios flashen mss dat het helpt.

Verwijderd

Heb je toevallig een VIA chipset op je moederbord??
zo jah, install je chipset dan niet, de radeon drivers hebben conflicten met de VIA drivers (elker versie). :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 13:57 ]

Verwijderd

Welke catalist versie gebruik je?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:56:
zo jah, install hem dan niet, de radeon drivers hebben conflicten met de VIA drivers (elker versie). :(
Mmmh via? op een p4g8x? dus niet, dat is een E7205 intel chipset.
Daarvoor moet je dus wel de intel inf + application acc. installeren.

Verwijderd

Jep ik heb daar ook last van gehad. In combinatie met een GeForce 2 TI en een Ati Radeon 9700. Je kaart wordt te warm en daardoor sluit windows hem af, ik heb het probleem verholpen door een extra casefan te plaatsen. Deze twee kaarten waren in twee totaal verschillende systemen dus het kan niet aan mobo's ect liggen maar het was dus wel verholpen door extra cooling.

Ik krijg het ook nog steeds als ik mijn radeon 9700 te hoog oc, wat leidt tot te veel warmte enzo.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
zo jah, install je chipset dan niet, de radeon drivers hebben conflicten met de VIA drivers (elker versie). :(
Goh wat vreemd dan dat het bij mij in combinatie van mijn via chipset including drivers voor deze chipset en mijn radeon 9700 pro met catalyst drivers wel prima werkt, bij elke versie...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Lijkt me wel heeeel sterk, vooral dat "elke versie" als het al een keer zou voorkomen dan fixen ze het niet even 8)7

• mars-L
Welke catalist versie gebruik je?
ik gebruik 3.1 (3.2 heeft problemen met Counter Strike hoorde ik)

Verwijderd

mars-L schreef op 26 maart 2003 @ 14:41:
[...]

ik gebruik 3.1 (3.2 heeft problemen met Counter Strike hoorde ik)
Heb je mijn oplossing hierboven al geprobeerd? Weet namelijk bijna zeker dat dat het is aangezien ik het ook twee keer had.

• mars-L
Je kaart wordt te warm en daardoor sluit windows hem af, ik heb het probleem verholpen door een extra casefan te plaatsen.
het vastlopen gebeurt ook wanneer ik gewoon XP draai en wanneer ik C&C Generals net opstart, wanneer het spel wat langer loopt blijft het gewoon werken.

Ook 3DMark2001 kan ik zonder problemen draaien (als hij ergens warm zou worden is het daar wel van denk ik).

Warmte lijkt me dus niet het probleem.

Zou het iets met fastwrite kunnen zijn (die optie kwam ik laatst tegen)?

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Het lijkt mij ook een warmteprobleem...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Okeey de cat 3.2 geeft idd problemen met HL.
Warmte Probleem denk ik niet. De standaart cooling van deze kaart is voldoende om standaart clockspeeds te draaien. en dan zou je fouten in het beeld zien maar fouten dat je vga kaart uit valt. Wat wel zou kunnen is dat de voeding het niet trekt. want als de ati te wijnig stroom krijgt gaat het natuurlijk fout. Controleer de floppy power connector en je voltages van je voeding. Werkt diet niet clean install heb je nog problemen probeer een ander systeem of andere voeding. als je dan nog last hebt moet je gewoon de kaart omruilen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde... En met ons nog legio anderen op Rage3D. Ook daar wordt geen oplossing geboden.... Mij lijkt het sterk dat het de warmte is, aangezien mijn kast gewoon openstaan (geen zijpanelen dus)......

Op Rage3D hebben ze ook al vanalles geprobeerd. Van Fastwrite tot Combined tot APG Voltage tot Aperture tot 3 teentjes knoflook.... Niets mocht baten.

HELP?!

/edit : ik heb BTW een Hercules 9700 Pro

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 15:05 ]

• mars-L
Wat wel zou kunnen is dat de voeding het niet trekt. want als de ati te wijnig stroom krijgt gaat het natuurlijk fout. Controleer de floppy power connector en je voltages van je voeding.
Het is een 300W voeding, dus ik neem aan dat dat geen probleem is.
de floppy-power-connector kan ik idd wel controleren, ben nu niet thuis, maar dat is vanavond het eerste werk!

Verwijderd

300W. voeding hoeft niet altijd te voldoen, heb al vaak genoeg gelezen dat mensen die problemen hadden met een 9700pro dit konden verhelpen, met een zwaardere/stabielere voeding.
Ook is de fastwrite optie iets waar je idd mee kan spelen, dit schijnt vaak ook problemen te veroorzaken bij de 9700pro, dus probeer hem eens uit te zetten, ik geloof niet dat je dat merkt in performance.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en ik heb van alles gedaan alle drivers geprobeerd en 2 keer opnieuw install windows pro noe maar op werd er helemaal gek van.

Ik terug met de kaart en een nieuwe mee wat denk je hetzelfde probleem ik weer terug weer een nieuwe kaart nog steeds hetzelfde.

Na een memtest bleek het mijn geheugen te zijn zou ook een optie kunnen zijn voor jou.

Wie weet!!

Verwijderd

Hé je moet ff bij rage3d.com (dacht ik) even een paar drivers downloaden voor je
Radeon 9700pro. Ik had het zelfde probleem (specs zie onder). Maar de officiele ATI drivers
vindt ik maar zuigen.

p4.2.53, 512mb rambus, gigabyte 8ihxp, audigy, 160gb raid0, radeon 9700pro.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Bij mij deed een bios-update de trick

• mars-L
Zou het iets met fastwrite kunnen zijn (die optie kwam ik laatst tegen)?
ik heb gisteren de optie fastwrite uitgezet, daarna had ik geen probleem, ik heb zelfs AGP op 8x gezet en cachewriting (of hoe dat ook mag heten) op UDWH ofzo gezet in de bios (keuze uit UD en UDWH).
Ik heb niet lang getest, maar dat ga ik nog wat uitgebreider doen, tijd is even het grootste probleem...

Als dit de oplossing is zal ik het meteen melden!!!

Verwijderd

Vaak is het zo dat je ineens twee dagen geen last meer heb van het euvel....Maar vervolgens steekt het toch de kop weer op... Ik heb nu inmiddels geprobeerd :
Fastwrite
UDWH
AGP Voltage
USB
Drivers
Aperture
etc etc etc
Pagina: 1