CD-burner fout

Pagina: 1
Acties:

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb jarenlang goed kunnen branden met mijn CD'tjes. Nu krijg ik echter heel erg vaak een error wanneer Nero klaar is met branden. Hij doet het gewoon helemaal tot het einde, tot er 100% staat. In plaats van dan te zeggen dat het "successfully" is verlopen komt er een foutmelding dat zegt "could not perform fixation". Wat kan ik hiertegen doen? Het heeft altijd gewerkt :(. Het updaten van Nero werkt ook niet. Wat wel lijkt te werken is het uninstallen van Nero, het dan weer opnieuw installeren. Je kunt dan weer eenmaal branden, maar daarna begint het probleem weer. Als je me een ander brandprogrammaatje kan aanraden wil ik dat ook wel horen.

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 2400+
Hercules 3D Prophet 8500LE
1 Seawars 40 GB 7200rpm
1 Samsung 20 GB 7200rpm
610 MB SDRAM
Windows XP Professional
Nero Burning ROM 5.5.10.15

Dank voor je hulp!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat als je errors krijgt mbt fixation dat de lens dan vies is, of de cds niet goed zijn.

Dit was met sommige oudere fikkers vaker regel dan uitzondering :( ,ik weet niet precies wat voor brander je hebt, maar schoonmaken zou kunnen helpen.

• Athlon_2o0o
Oh dat ben ik vergeten te zeggen. Ik heb een acer, maar weet niet precies het typenummer. het is een 8x4x32 speed. Al bestwel een oude. Toen ik hem kocht, maart 2000, was ie wel goed.

Hij lijkt heel erg op deze: http://www.dansdata.com/images/cdrwstuff/acerdrive220.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Athlon_2o0o op 26-03-2003 11:46 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
This problem can be caused by Windows XP.
If your CDR/RW has been autodetected by XP, this IS most likely your problem. If you're going to use Nero, disable the IMAPI CD-Burning COM Service, under Control Panel | Services in Windows XP. When Nero attempts to finalize the CD burning process, Windows XP attempts to access the newly created CD, this causes an " Unable to recover TOC " and "Could not perform Fixation " to appear in the Nero log. You may also need to adjust the properties of the CD-ROM in My Computer. Disable the various auto-run, auto-play, Windows XP built in features to prevent XP from accessing the newly created CD.

Gij zult eerst Googlen in plaats van posten ;)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 09:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Disable de IMAPI CD-Burning COM Service, onder Control Panel -> Services in Windows XP. XP probeert je vers gefikte cd te openen en dat gaat niet altijd goed. Althans dat staat hier.

/laat: GRRRRRRRR @ djexplo :( :P

[ Voor 8% gewijzigd door MAZZA op 26-03-2003 11:45 ]

• Athlon_2o0o
Ja dat had ik ook al gelezen op google! Maar... Waar zit services onder control panel? Waar kan ik dat uitschakelen?

Verwijderd

heb jij misschien een virusscanner op de achtergrond draaien? norton ofzo...

• Athlon_2o0o
Ja ik heb Norton Antivirus draaien.. Kan dat het zijn? Ik had vroeger er nooit problemen mee als het samen aanstaat...

[ Voor 54% gewijzigd door Athlon_2o0o op 26-03-2003 11:49 ]

Verwijderd

Athlon_2o0o schreef op 26 March 2003 @ 11:48:
Ja ik heb Norton Antivirus draaien.. Kan dat het zijn? Ik had vroeger er nooit problemen mee als het samen aanstaat...
zet die maar eens uit als je gaat branden . baat 't niet schaad 't niet..bij mij was norton de boosdoener :|

• Athlon_2o0o
Weet jij waar services zit in control panel? Hoe ik dat automatisch lezen van Windows XP uit kan zetten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Administration Tools ..

Of sneller: start > run > services.msc ;)

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 26-03-2003 11:58 ]

• Athlon_2o0o
Ik heb nu alle programma's in de achtergrond uitgezet (dus ook norton) en dit CD'tje heeft het goed gedaan. Ik moet nu toch een hele zooi CD's branden dus zal ik zien of het niet toevallig een keertje werkt, maar of het echt het probleem is!

Verwijderd

* blijft bij norton als de boze dwarsligger * :)

• Athlon_2o0o
Ik kon twee cd's goed branden maar nu is die error er weer. :( Ik zal nu proberen bij services dingen in te stellen...

• Athlon_2o0o
Niks werkt gewoon :(
Pagina: 1