Toon posts:

[AS en JSP] Vreemde tekens via XML naar flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondaks dat in omschrijving van 'programming en webscripting' niks wordt genoemd over actionscript, post ik deze vraag toch maar hier, het betreft namelijk ook JSP. Ik vind actionscript echter ook wel degelijk programming.

Mijn vraag luidt: Ik heb vanuit flash via JSP wat XML binnengehaald. In de teksten die hier in zitten, zitten soms ook quotjes, dakjes, trema's, etc. Deze worden echter in flash niet goed weergegeven, je ziet dan een vierkantje.

Hoe los ik dit op? Kan dit in flash, of is er een JSP functie die over de teksten heen kan gooien om dit op te lossen? De XML output wordt ook niet goed geparsed door IE.
thx

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:?
Even alles op een rijtje... De XML-output gaat iig ook al fout? Lijkt me dat de rest dan ook al fout gaat...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Het probleem lijkt me dat die tekens niet beschikbaar zijn in jouw flash dingegie.

Ik weet er niet veel vanaf, maar kan het zijn dat de font die je gebruikt niet beschikt over de juiste tekens?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 26 March 2003 @ 11:29:
:?
Even alles op een rijtje... De XML-output gaat iig ook al fout? Lijkt me dat de rest dan ook al fout gaat...
Flash is wat coulanter dan de parser van IE. Dus op zich gaat flash er wel om door, maar IE struikelt over de tekens. Waarschijnlijk dus inderdaad dat ik de oplossing het beste al bij de XML uitvoer van JSP kan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
StratoFarmer schreef op 26 March 2003 @ 11:32:
Het probleem lijkt me dat die tekens niet beschikbaar zijn in jouw flash dingegie.

Ik weet er niet veel vanaf, maar kan het zijn dat de font die je gebruikt niet beschikt over de juiste tekens?
Dat is het probleem niet, want ik embed het font niet, maar gebruik gewoon _sans

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Die speciale tekens, lees diacrieten zullen omgezet moeten worden naar html entities a la
code:
1
ë

In PHP kan je dit met de functie htmlentities doen, maar in JSP zou ik niet weten hoe dit zou moeten.

Als het echter well-formed XML is zouden die speciale tekens reeds omgezet moeten zijn.
Mocht dit niet lukken zou je moeten kijken of Flash de ISO-8859-1 character set gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door pjonk op 26-03-2003 11:43 . Reden: typo's ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02

https://fgheysels.github.io/

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

dit is het unicode verhaal: [rml][ flash/mime] dynamysche tekst met eurosymbool[/rml]

dus flash gebruik laten maken van de op de computer aanwezige codepage, met:
code:
1
system.useCodepage = true;

en nog wat van MM

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat is duidelijk. In mijn geval gaat het echter om een combinatie van JSP (serverside) en ActionScript (clientside), dus beide is goed lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
tie-rep schreef op 26 March 2003 @ 11:54:
dit is het unicode verhaal: [rml][ flash/mime] dynamysche tekst met eurosymbool[/rml]

dus flash gebruik laten maken van de op de computer aanwezige codepage, met:
code:
1
system.useCodepage = true;

en nog wat van MM

succes :)
Wat goed!! Dit werkt inderdaad. Bedankt
Pagina: 1