Modem verliest com poort.

Pagina: 1
Acties:

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 16:10
Ik heb al geruime tijd te kampen met het volgende probleem:

Bij het gebruik van mijn US Robotics 56k modempje lijkt alles in 1e instantie perfect te gaan. Omdat dit een vrij standaard (vrij goed) modem is lijkt mij dat het ook met Windows XP (mijn OS) goed zou moeten werken.

Maar wat is nu het geval. Regelmatig wil ik gaan internetten en krijgt dan een fout 697. Ik heb alles al afgezocht (M$ site, google, forum search) maar er is niks over te vinden. Een tweede melding is dan dat mijn modem niet met een com-poort is verbonden.

Het probleem lijkt mij dus te zijn dat mijn modem zijn binding met de com-poort verliest. Ik heb wederom overal gezocht op dit probleem. Helaas zonder resultaat.

Is er iemand die ooit iets dergelijks heeft meegemaakt, of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen. Dit probleem heeft me nu al zoveel tijd gekost dat ik niet zal rusten voor het opgelost is.

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA

Verwijderd

is het een PCI insteekmodem? extern?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Heb hetzelfe probleempje gehad met Win2k en een Tornado SFM56-SE... Aangezien ik de driver disks allang niet meer heb, heb ik maar een standaard modem geinstalleerd en kreeg deze problemen.. Problemen als "Poort reeds geopend" en dat het modem gekoppeld was aan een niet bestaande compoort :?

nu ik de fatsoenlijke drivers heb geinstalleerd werkt het allemaal perfect.. Hij geeft nu ook eindelijk de linespeed aan na het connecten ipv van de portspeed

[edit]
idd wel handig.. de mijne is een externe....

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 26-03-2003 11:27 ]

Pvouput live

• SubSoNick
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 16:10
Het gaat om een extern 3com (Us Robotics) 56K modem.

De drivers die ik gebruik komen van de Us Robotics site en zouden geschikt moeten zijn voor Windows XP.

Wel krijg ik altijd de melding dat de stuurprogramma's niet digitaal ondertekend zijn.

Het vreemde is dat ik 2 andere mensen ken die hetzelfde modem, hetzelfde OS en dezelfde drivers gebruiken als ik. BIJ HEN GAAT HET WEL GOED 8)7

www.oudshoorn.it | MCTIP | JNCIA-FWV | 3CX certified Pro | Swyxware SCTA