Toon posts:

@home met Motorola Surfboard - hoe snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb na jaren van ISDN ellende dan eindelijk ook @home kabelinternet. :) Heb zo'n motorola surfboard kabelmodem en het is zeker snel. :9 Bij downloaden meestal rond de 400 kByte/sec (heb het nog maar net, 1 avond getest) maar volgens www.speedtest.nl en andere speedtestsites haal ik wel 770 tot meer dan 1 megabyte per seconde!

Kan dit wel? Ik dacht dat @home tot 3,8 mbit beperkt was, of is dit alleen zo met Com21 modems en zijn de surfboard kabelmodemnetwerken sneller of niet gelimiteerd? Zo ja, wat is dan ongeveer mijn theoretisch maximum?

Ben benieuwd hoe het zit.... :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 15:41
hou je ook rekening met het verschil tussen bits en bytes....

Theoretisch kunnen de modems meer aan dan wat @home doorgeeft. Dat is net als met adsl, KPN knijpt de maximale snelheid zodat iedereen dezelfde snelheid heeft en dus mensen niet gaan klagen van hij heeft precies dezelfde config maar krijgt een hogere snelheid dan ik....

En over het verschil in modems kan ik je weinig zeggen, dat weet ik niet. Met de search kun je wel een hoop info vinden betreffende de diverse modems.

I.i.g. veel plezier met je nieuwe aansluiting.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

@Home adverteert met gemiddeld 1-2 Mbps (125-150kBps).
Met een oude COM21 heb ik hier al meer dan 500kBps gehaald (meer dan 3.8Mbps dus).
Nieuwe abonnees op plaatsen waar nog niet al te veel abonnees zitten, halen inderdaad de snelheden die jij noemt (in kilobyte/sec), maar hou er rekening mee dat dit na verloop van tijd kan afnemen.
Aangenomen dat die modems nog steeds een 10Mbit aansluiting hebben, is dat meteen ook het theoretische maximum.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

rvm schreef op 26 March 2003 @ 12:32:
@Home adverteert met gemiddeld 1-2 Mbps (125-150kBps).
Met een oude COM21 heb ik hier al meer dan 500kBps gehaald (meer dan 3.8Mbps dus).
Nieuwe abonnees op plaatsen waar nog niet al te veel abonnees zitten, halen inderdaad de snelheden die jij noemt (in kilobyte/sec), maar hou er rekening mee dat dit na verloop van tijd kan afnemen.
Aangenomen dat die modems nog steeds een 10Mbit aansluiting hebben, is dat meteen ook het theoretische maximum.

Uhm, das een beetje veel onzin :).

Je haalt bij @home 3,8 mbit max. Punt, einde verhaal. Wat daar buiten valt zijn meetfouten (speedtest laat je 1 mb downloaden uit mijn hoofd, das 2 sec, dat is niet betrouwbaar).
Haal maar eens een groot bestand van bijv ftp.xs4all.nl oid af en dan zul je het zien.

Theoretische maximum ligt veel hoger. Voor com21's was dat 32 mbit uit mijn hoofd, voor die surfboards hoger (dacht ik). Maar ja, theoretisch is niet praktisch ;).

Oh, met com21's is het ooit wel mogelijk geweest hoor om hogere snelheden te halen, ooit in een ver verleden hadden ze die limieten nog niet :).
* IceStorm had als eerste in Rosmalen kabel (half jaar voor gezeurd bij @home) en ja toen was het echt snel :).

[ Voor 11% gewijzigd door IceStorm op 26-03-2003 12:39 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

die surfboard heeft max 51 mbps down (je heb geloof ik nog ander model die 31 mbps was ofzo) en 10 mbps up.

CPE Network Interface:
USB, Ethernet 10/100 Base T (auto sensing)

[ Voor 26% gewijzigd door SithWarrior op 26-03-2003 12:44 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12

maontje

better off Playing

Het is weldegelijk mogelijk om met een motorola horgere snelheden te halen dan die 3.5Mbit
Haal hier thuis vaker 600Kb/sec en dan maakt het niet uit of ik via kazaa bezigben of gewoon een bestand van een of andere web(FTP)server afhaal.
Dus dat verhaal van max 3.5Mbit klopt ook niet

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

De eerste dag was het bij mij ook erg snel (400 kB/s), maar na een week (en nu) toch behoorlijk langzamer (50 kB/s)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens speedtest haal ik 800KB/s met uitschieters tot meer dan 1200KB/s

Als ik daadwerkelijk een groot bestand download (van een snelle server) begint het met 1MB/s en zakt dan vrijwel gelijk terug naar 500/600.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24

oCe

aka Dookie.

gisteren nog met een vertegenwoordiger van @home gesproken op 't werk; ik dacht eerst ook dat 't gecapped was op 3.8 mbit. Nou, dat is dus niet zo. @Home capped NIETS qua download, alleen de upload. De Com21 modems houden zo'n beetje op bij 3.8mbit, vandaar dat dat vaak gedacht wordt. Boven de 3.8mbit zijn uitzonderingen met Com21. Heb je een Motorola Surfport modem, dan kan je wel degelijk hoger halen en is inderdaad 1 MB/sec haalbaar. De modems werken op een ander platform (eurodocsys) dan de Com21's en zijn opzich al kwalitatief beter/hebben de capaciteit hogere snelheden te halen. Dus inderdaad, met een Motorola modem ben je beter af. En nee, in tegenstelling tot wat ik ook tot gisteren dacht, wordt @Home niet gecapped. *wil van z'n Com21 modem af!*

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

oCe schreef op 26 March 2003 @ 19:57:
gisteren nog met een vertegenwoordiger van @home gesproken op 't werk; ik dacht eerst ook dat 't gecapped was op 3.8 mbit. Nou, dat is dus niet zo. @Home capped NIETS qua download, alleen de upload. De Com21 modems houden zo'n beetje op bij 3.8mbit, vandaar dat dat vaak gedacht wordt. Boven de 3.8mbit zijn uitzonderingen met Com21. Heb je een Motorola Surfport modem, dan kan je wel degelijk hoger halen en is inderdaad 1 MB/sec haalbaar. De modems werken op een ander platform (eurodocsys) dan de Com21's en zijn opzich al kwalitatief beter/hebben de capaciteit hogere snelheden te halen. Dus inderdaad, met een Motorola modem ben je beter af. En nee, in tegenstelling tot wat ik ook tot gisteren dacht, wordt @Home niet gecapped. *wil van z'n Com21 modem af!*
onzin.. bekijk de specs maar eens op de com21 site dan zal je zien dat zo'n modem tot 30mbit/s downstream kan halen.. ;)

Overigens wil @home idd van hun com21 modems af maar dat heeft met de prijs van de modems te maken.. een com21 modem kost ongeveer 1000 pietermannen en een motorola goed 100.

overigens zijn de motorola modems behoorlijke zorgekindjes van @home... opstart problemen zullen we maar zeggen...

edit:

Hmm... je kan helaas de specs van de modem niet meer vinden maar de specs van de "wijkcentrale" nog wel :)
http://www.com21.com/products/pdf/ComCONTROLLER_Brochure.pdf
kijk maar eens onder features

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:18 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 20:07:
overigens zijn de motorola modems behoorlijke zorgekindjes van @home... opstart problemen zullen we maar zeggen...
Toen ze mijn COM21 gingen vervangen voor een Motorola (tijdens de betatest) had ik 4 dagen geen internet, daarna (na veel gebel en gepruts) een ontzettend brakke verbinding :X toen is er nogeens iemand bijgeweest en heeft in de wijkcentrale zitten klooien, toen werkte het eindelijk :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41
Dit is echt al erg vaak langsgekomen.

Com21 wordt gecappen op 3.8mbit / 128kbit
Motorola wordt op dit moment nog niet gecapped, dat gaat echter WEL gebeuren. Geniet er dus nog maar even van....

[edit]
oCe schreef op 26 maart 2003 @ 19:57:

Das *hele* grote onzin. Vraag me af wie jij dan gesproken hebt...
Het com21 systeem (de comcontroller dus) kan 30+ mbit aan. Per modem is dit max 10mbit, aangezien de WAN poort 10 mbit is 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2003 20:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.