Toon posts:

[Java] Niet-officiële html file blokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Op systeem A draait een server. De client kan inloggen op deze server door gebruik te maken van een aantal client classes en een client.html file die het applet opstart. Deze client files + de client.html draaien op dezelfde pc als de server. Dat gaat prima, maar nu wil ik voorkomen dat mensen met een eigen html file vanaf hun eigen pc gebruik kunnen maken van de client op systeem A. Een eigen html file is simpel te maken door de codebase van de applet enzo erin te zetten.

Hoe check ik in de java client of de "originele" client.html wordt gebruikt?

Verwijderd

string door formuletje laten heen gaan en die later weer
controlleren. (maak je iets wat veranderd , aan de hand van tijd ofzo. )

Verwijderd

Topicstarter
Uhm kun je een voorbeeld geven...snap niet helemaal wat je bedoeld.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan toch ook zorgen dat de plaats waar de classes zich bevinden niet geshared is over je netwerk? Dan kan je er allen op de lokale machine bij.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probeer het duidelijker uit te leggen. Alle classes staan op systeem A, en er is een client.html, en die start bijv Client.class op:
HTML:
1
<applet code="Client.class" width="100%" height="100%"></applet>

Ok applet tag is depricated, maar daar gaat het nu ff niet om :P

Wil ik nu Client.class starten vanaf mijn eigen pc, dan maak ik een html file als:
HTML:
1
<applet codebase="http://www.domein.nl/dir_van_client" code="Client.class" width="100%" height="100%"></applet>

Snappie? Dat wil ik dus voorkomen! Maar hoe kan dat slim?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 11:42 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32

momania

iPhone 30! Bam!

Alles draait toch op 1 systeem? Ik ben het nu echt ff kwijt...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles draait op 1 systeem. Zal het nog ff proberen wat duidelijker uit te leggen. Heb je wel eens gechat op TMF bijv? Je maakt dan gebruik van de classes en de html file van TMF om te kunnen chatten. Stel dat er param tags in de html staan voor de kleuren op die chatbox en jij wilt andere kleuren voor jezelf. Dan maak je een eigen html file op je harde schijf. Je verandert wat param values (andere kleuren bijv) en je zet de codebase erin van TMF en dan log je met jouw html file in op de chat (je blijft wel gebruik maken van de classes van TMF). Je kleuren zijn veranderd en tada het werkt. Ik wil dus voorkomen dat dat mogelijk is op mijn systeem. Duidelijker zo? :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe is het onmogenlijk helemaal veilig te krijgen, maar je zou kunnen proberen om je applet te laten kijken in welke pagina deze is ingevoegd mbv getDocumentBase( ) (wat ook wel makkelijk in javadoc te vinden is ;) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op 26 maart 2003 @ 12:35:
In principe is het onmogenlijk helemaal veilig te krijgen, maar je zou kunnen proberen om je applet te laten kijken in welke pagina deze is ingevoegd mbv getDocumentBase( ) (wat ook wel makkelijk in javadoc te vinden is ;) )
getDocumentBase() checkt toch alleen de herkomst van de applet, en niet de herkomst van de HTML file?

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

het voorkomen van het maken van een eigen html-file is volgens mij onmogelijk

maar als 't gaat om dat parameters gewijzigt kunnen worden (en dus niet om 't feit dat de applet dan niet 'in de site' draait)
dan zou je die bijvoorbeeld in een losse file kunnen stoppen.

Verwijderd

Je moet een veranderende MD5sum met het formulier mee sturen. De applet kan dit dan controleren en weet dat het van een betrouwbare HTML pagina komt.
Pagina: 1