Toon posts:

eps file foutmelding binnen Illustrator 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende vraag:

Ik exporteer vanuit Adobe Indesign 2.0 naar een EPS-file. Vervolgens wil ik deze Eps-file openen in Adobe Illustrator 9 maar krijg ik de foutmelding: "The file is in an unknown format and cannot be opened". Iemand hier ervaring mee? En enig idee hoe het probleem verholpen kan worden? Alvast bedankt.

Verwijderd

probeer eens .eps er achter te zetten

2de optie: niet openen met illustrator maar de FUNCTIE plaatsen/importeren gebruiken en dan de file importeren/plaatsen

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 11:14 ]

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
En als je een nieuwe ill. file maakt en dan de eps probeert te plaatsen ?..

Ik ken Indesign niet, maar als je export to .eps doet, zijn er dan nog opties die je kan aangeven ?, of doet ie dat vanzelf ?.

Verwijderd

Topicstarter
met de functie "place" binnen illustrator9 kan ik niet eps files importeren.

en bij exporteren naar eps file zijn er niet dermate opties die het verschil kunnen maken, heb al alle opties geprobeerd, maar het schijnt maar niet te werken.

Bij exporteren heb ik ook al geprobeerd door er standaard .eps achter te plakken bij de filename, maar ook hier geen resultaat.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:03
Misschien werkt 'copy' in Indesign en 'paste' in Illustrator ? 't zijn allebei Adobe programma's dus kans is groot dat die communicatie wel werkt :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
dat copy paste werkt ook niet

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens of je hem wel met GhostView kunt bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
ja, het gaat me voornamelijk om het feit dat ik binnen illustrator de letters van die eps kan omzetten naar lettercontouren, en op die manier opstuur naar de drukker, want de drukker ondersteund geen indesign files.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Selecteren > SHFT+CTRL+O

klaar :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar het probleem is dat ik die eps file die ik vanuit indesign geexporteerd heb, niet kan openen binnen illustrator 9 :(

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

..en opslaan als PDF en de PDF openen in illustrator?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Kan ook goed zijn dat het met Illustrator 10 wel kan. Indesign 2.0 is weer wat nieuwe en gebruikt misschien wat nifty PS functies die 9 niet aankan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

SillyJW schreef op 26 March 2003 @ 13:22:
..en opslaan als PDF en de PDF openen in illustrator?
Lever dan gewoon een druk-klare PDF aan. Anders wordt het wel heel omslachtig.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
ja, misschien werkt het wel met Illustrator 10, dan moet ik dat nog even proberen als laatste optie. Vreemd genoeg werkt de epsfile wel op de mac bij de drukker, in illustrator.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Hmm.. en heb je geen opties bij exporteren vanuit InDesign?
Exporteren als eerdere versies?... (like Illustrator)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
nee, was het maar waar, vrij weinig opties en geen enkele die enig verschil brengt in foutmelding of iets dergelijks. Ik kan de epsfile wel bv in photoshop 7 openen maar binnen illustrator slikt ie het niet.
Pagina: 1