woorden worden afgebroken in excel

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Na het uitpluizen van Google (en Got :)) ben ik maar niet op het antwoord gekomen.

Ik heb een vaag probleem. Op mijn werk kwamen ze er achter wanneer ze de afkorting HGE in een cell invoerde, deze werd afgebroken naar HE. (ook in kleine letters). Wanneer je een andere character achter HGE zet (bv hgen) dan zet ie m wel goed.

Ik vond het volgende, dat er misschien een macro virus in excel zit. maar aangezien norton absoluut niks kan vinden begrijp ik nu even niet waar ik moet zoeken.. is HGE soms een commando in excel?! Of het bij andere afkortingen / woorden ook voorkomt weet ik niet, berekeningen in een excel document heb ik voor het grootste deel met de hand nagecalculeerd, en daar is ook niks mis mee.

Dit probleem doet zich trouwens ook bij mij thuis voor. (ook bij nieuwe documenten).

zou iemand het gewoon kunnen proberen om het woordje 'hge' in excel tiepen?! (excel 2000).

bvd ;)

traktor scratch!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51
He, bij bij ook het geval... Typisch! Ook geen formule of zo, want met een quote ervoor doet-ie het nog steeds...

[edit]
Als ik daarna F2 druk (cel bewerken), en dan een g tussen de h en e intik, doet-ie het wel, maar het lijkt erop dat wanneer ik de cursor na het wijzigen weer achteraan zet, dat hij dan wel weer he ervan maakt. Dus cursor niet achteraan gaat goed, cursor achteraan en dan enter = he :? :? :?

[edit2]
Okee, dacht dat ik autocorrect in heel Office uit had staan :X

[ Voor 67% gewijzigd door sjroorda op 26-03-2003 11:11 ]

Verwijderd

Hi ik heb net hge ingetypt, en heb geen probleem.
Heb je al bij extra gekeken en autocorrectie.
Misschien dat daar staat hge vervangen door he.

S6

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tools | AutoCorrect...

HGE wordt vervangen door HE

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Duidelijk te laat :p, BtM909

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
heil _gambit_

ben ik de hele ochtend op zoek op google :D blijkt het de autocorrectie te zijn :P

THANX..

traktor scratch!

Verwijderd

your welcome Erikie

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
typisch een geval van verder gezocht dan me neus lang is :+

traktor scratch!