[laptop] toshiba gf4 go vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb ondertussen weer een toshiba 6100 maar met een nadeel dat dat ding maar 16 mb videogeheugen heeft. Nu zou ik graag meer hebben (iig 32 maar het liefst 64 mb). Is dat er bij te plaatsen of moet ik de hele videokaartmodule vervangen? Er is in de bios geen optie om videomem te sharen ofzo.

Ik zag nl. in een topic hier (via search) dat het vervangen van een videokaartmodule kon (betrof een dell).
Kan dat bij de toshiba ook en waar kun je ze evt krijgen en wa gaat da kosten. Ik heb ff gegoogled maar kon ze niet vinden.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ehm... Kzalt kort houden...

Nee :)

Verwijderd

jij hebt een toshiba satt pro 6100 zeg je, kan jij mij toevallig vertellen hoesnel de HDD in die laptop is hoeveel rpm? 4200/5400/7200?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
4200 rpm volgens mij maar verschilt ook weer per model meen ik.

gehaktbal:

Ik heb ff het toetsenbord eraf gehad, en daar zag ik volgens mij dat de videokaart gewoon een soort van risercard was. Daarnaast zijn er problemen geweest met de toshiba's dat de videokaart loszat (als die onboard zit kan die toch niet loszitten :?).

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:04
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik heb juist gehoord dat de chip op de videokaart zat en dus niet vervangen kan worden.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Gehaktbal schreef op 26 maart 2003 @ 19:03:
Ehm... Kzalt kort houden...

Nee :)
En hij heeft gelijk

Profile

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik heb ff het toetsenbord eraf gehad, en daar zag ik volgens mij dat de videokaart gewoon een soort van risercard was.
waarschijnlijk heb je een modem of netwerkkaart gezien, die worden regelmatig als vervangbare kaartjes in Toshiba's gedrukt. Het vervangen van een videokaart lijkt me stug, en als het al zou kunnen, dan kun je het wel vergeten dat je er een te pakken krijgt. Daar komt nog bij dat je de hardware config van je laptop zou veranderen, en dan werkt je laptop al helemaal niet meer (heb ervaring met modems, procs en nw-kaarten op dit gebied, vervangen=hangen).

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

Waarom kunnen de Dell laptops het dan wel ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• lameeuw

lameeuw

Hmmm, plaats anders es een pic van dat riser-kaartje als dat mogelijk is.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Omdat dat Dell aardig is geweest. Dell's kunnen het alleen in theorie, zie jij maar eens aan zo'n kaartje te komen..... veel succes, je bent de eerste in nederland als het lukt :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

omdat Dell wat dat betreft gewoon strakke laptops afleverd. Je kunt heel veel vervangen aan een Dell notebook. Standaard spullen die makkelijk losgekoppeld kunnen worden, van moederbord tot scherm.

Met de handleiding er bij natuurlijk :)

Verwijderd

ik ben van plan om over 2 maanden een goede laptop te gaan kopen, maar zoals ik het hier lees kan ik dat dus het beste bij Dell doen? aangezien ik in de toekomst graag wat dingen upgrade/vervang?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Smarron

The bend

GambitRS schreef op 27 March 2003 @ 14:31:
Omdat dat Dell aardig is geweest. Dell's kunnen het alleen in theorie, zie jij maar eens aan zo'n kaartje te komen..... veel succes, je bent de eerste in nederland als het lukt :+
offtopic:
Check het Delltalk forum maar eens. Zijn er zat die hun videokaart hebben vervangen. De videokaarten zijn ook gewoon te bestellen via Dell.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

die kaartjes kun je gewoon bij Dell bestellen, dat heet toch gewoon upgraden van je notebook?
Is volgens mij echt wel een optie op www.dell.nl
Kost wel wat maar hedde ook wat is de theorie van Dell

offtopic: en accu's die 4 1/2 uur meegaan heb ik ook nog niet mogen bespeuren bij andere leveranciers...

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
lameeuw schreef op 27 maart 2003 @ 14:03:
[...]

waarschijnlijk heb je een modem of netwerkkaart gezien, die worden regelmatig als vervangbare kaartjes in Toshiba's gedrukt. Het vervangen van een videokaart lijkt me stug, en als het al zou kunnen, dan kun je het wel vergeten dat je er een te pakken krijgt. Daar komt nog bij dat je de hardware config van je laptop zou veranderen, en dan werkt je laptop al helemaal niet meer (heb ervaring met modems, procs en nw-kaarten op dit gebied, vervangen=hangen).
Een modem met koperen plaat erover die in contact staat met de metalen onderkant van het toetsenbord en deze dus als cooling gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/kees-jan/111-1127_IMG.JPG

• lameeuw

lameeuw

Je videokaart/chip zit "rechtsboven", naast de fan, waar jij het nu over hebt is je proc. en die kan idd op een apart kaartje zitten (heeft m'n comprak ook zie ik nu :p). Dit ivm vervanging bij het overlijden van zo'n ding, me vorige laptop was een Toshiba met proc vast op mobo en toe proc d00d was, moest er een nieuw mobo in. Om dat soort trucs te voorkomen (makkelijker en goedkoper te vervangen voor zowel producent als consument) worden steeds vaker ook procs op aparte kaartjes gezet (info van comprak zelf :)).

Verwijderd

lameeuw schreef op 28 March 2003 @ 10:35:
Je videokaart/chip zit "rechtsboven", naast de fan, waar jij het nu over hebt is je proc. en die kan idd op een apart kaartje zitten (heeft m'n comprak ook zie ik nu :p). Dit ivm vervanging bij het overlijden van zo'n ding, me vorige laptop was een Toshiba met proc vast op mobo en toe proc d00d was, moest er een nieuw mobo in. Om dat soort trucs te voorkomen (makkelijker en goedkoper te vervangen voor zowel producent als consument) worden steeds vaker ook procs op aparte kaartjes gezet (info van comprak zelf :)).
alle laptops van pentium II en hoger kun je de processor vervangen al naar gelang het type is het alleen de processor of een pcb met processor en chipset erop.

http://www.tomshardware.com/cpu/20001107/index.html

• lameeuw

lameeuw

alle laptops van pentium II en hoger kun je de processor vervangen al naar gelang het type is het alleen de processor of een pcb met processor en chipset erop.
Hmm, dan had ik zeker een vreemde eend, want mijn PII zat toch echt VAST op het mobo... 8)7 :? :X

Verwijderd

waarschijnlijk zat hij vast op het mmc bord waarop de chipset ook zit deze kun je vervangen. incl de prcoessor die er vast op zit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 15:12:
offtopic: en accu's die 4 1/2 uur meegaan heb ik ook nog niet mogen bespeuren bij andere leveranciers...
:X :X :X Dan moet je toch echt eens beter zoeken. IBM T40 series heeft een batterijtijd van 7 uur 8)7

en 4 1/2 uur is volgens mij echt niet zo'n uitzondering.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 10:47:

http://www.tomshardware.com/cpu/20001107/index.html
dikke nonsense natuurlijk, zat laptops waar de CPU gewoon vastgesoldeerd is, en dat ga jij echt niet vervangen :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

of met een goed soldeerpistooltje ;)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Oke dan weet ik genoeg, ik dacht dat het net andersom was dat dat ding bovenin je proc....

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Nou ik ben nog steeds niet overtuigd, (misschien wel te eigenwijs), maar als ik zo kijk naar dat bovenste ding met die heatpipe erop lijkt mij dat toch echt een P4-m processor. Vooral als ik kijken naar dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/products/i/photo/p4p_m.jpg kleur en stikker zijn hetzelfde.

Dus wat is dat onderste ding met dat koper dan?

Verwijderd

kheb van laptophardware niet echt super veel verstand, maar lijkt me dat onder die koperen plaat de north+southbridge zitten?

• lameeuw

lameeuw

Hmmm, bovenste is idd je proc (sorry, is een beetje lastig te zien op zo'n overzichts foto :p) kun je dat stuk koper er niet afhalen?? Zit zo te zien alleen met een paar schroeffies vast, en dan weet je zeker wat het is...

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:04
Bij mij knipperde het linker ledje van m'n satellite pro 6100. Ben ermee naar de systeembeheerder gegaan en die drukte een paar keer hard op het toetsenbord rond de H. Volgens hem was het een bekend probleem en had te maken maken dat de chip van de grafische kaart los zat. Betekent het dan toch dat deze chip te vervangen is?
Pagina: 1