Toon posts:

[ASP] Verschil tussen versie 2 en 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af wat de verschillen zijn tussen asp 3.0 en asp 2.0, omdat ik in asp2 pagina's moet maken omdat die op iis4 van NT4 moet draaien (is een vast gegeven). Hiervoor wilde ik het boek "beginning active server pages 2.0" van Wrox aanschaffen, maar nu blijkt die niet meer te worden uitgegeven en de uitgever is failliet. Is het verschil tussen asp2 en asp3 te groot om "beginning active server pages 3.0" aan te schaffen ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://www.asp101.com/articles/wrox/4753/47530101.asp

Concreet: Server.Transfer, Server.Execute zijn nieuw; het Error object geloof ik ook.

ASP bestaat ook maar uit een paar objecten, wo Request, Server, etc.

[ Voor 37% gewijzigd door gorgi_19 op 26-03-2003 11:04 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je merkt het toch vanzelf als iets niet werkt :?

日本!🎌

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Je merkt het toch vanzelf als iets niet werkt
Ik denk dat de TS dit probeert te voorkomen met dit topic ;)

De dingen die gorgi_19 aangeeft zijn zo wel de belangrijkste wijzigingen t.o.v. 2.0.
Een tip die ik je in ieder geval kan geven is dat je het beste eventuele HTML in je pagina´s het beste met Response.Write naar het scherm kan sturen dan door deze gewoon in de pagina te plaatsen.
In eerdere versie´s van ASP 3.0 heeft dit namelijk nogal eens performance-problemen tot gevolg gehad.
( het is sowieso ongeacht de versie aan te raden dit zo te doen aangezien de engine dan niet tussen HTML en je code hoeft te switchen )

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones