Terminal server via LPT poort

Pagina: 1
Acties:

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 16:27

GerriT

Dusss......

Topicstarter
IK zit met een probleempje....

Ik moet bij een klant verbinding maken met een Cisco 2600 Router via de console poort en een Terminal server programma.

Nu zit er een mooie kabel bij de router (RJ45) en een converter blokje van RJ45 naar LPT.

Als ik nu in Windows Hyperterminal opstart om een verbinding te leggen, dan heb ik enkel de keus uit COM1 t/m COM3 en niet uit mijn LPT1 poort waar de router aan vast zit. Een ander converter blokje heb ik ook niet bij de hand.....

Weet iemand een soortgelijk programma als Hyperterminal waarmee je wel via een LPT poort verbinding kan maken ?

Verwijderd

Weet je zeker dat het niet de grote varriant van de RS232 (com poort) is ? Daarnaast kun je ook gewoon een gewone null modem kabel gebruiken met 2x een sub9 aansluiting.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 12:34
Een Cisco router via een LPT poort?? nog nooit gezien..
Zit toch een seriele kabel aan??

Pvouput live

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
er zit inderdaad een seriele kabel aan, die gaat naar een modem.
De verbinding moet behouden blijven, dus die haal ik er maar even niet uit.

Maar er zit ook een RJ45 console poortje achterop de router, daarmee moet ik verbinding gaan maken. Alleen die kabel die bijgeleverd is past enkel en alleen op mijn LPT poort :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm dan heb je echt een verkeerde kabel, dat ding moet toch echt op de serieele poort.

• GerriT

GerriT

Dusss......

Topicstarter
zal een COM naar LPT converter helpen :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, want je zult nog niet zo snel een terminal-emulator programma vinden dat het over de parallelle poort doet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1