Toon posts:

Monitor valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee problemen. Allereerst wordt mijn cpu met een nieuwe slot koeler meer dan 100 graden. Veel te warm natuurlijk maar de comp loopt nog steeds dus ik ga vrolijk verder.
Volgende probleem is dat mijn monitor, een Hercules 920DVI constant wegvalt en weer terugkomt. Het lampje van de monitor valt dan ook weg dus ik denk dqat het iets met de stroom te maken heeft. Kan het één een gevolg zijn van het ander of zeggen jullie dat die monitor gewoon kapot is?
Dank.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Bij je monitor. Kabels waarschijnijk niet goed. Beweeg ze eens heen en weer en kijk dan eens of ie uit of aan gaat of dat je andere dingen ziet gebeuren.
En de cpu; 100 graden!!!! Dat is veels te warm. 8)7 Heb je wel koelpasta gebruikt. Ik zou daar dus niet vrolijk mee verder gaan hoor. Zit je koeler wel juist gemonteerd?

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde super irritant heb er btw ook een post over mijn monitor is net nieuw!!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat het te warm is weet ik. De kast is open en een nieuwe koeler. Pasta zat er niet bij helaas. Maar om dit topic niet te laten verplaatsen wil ik toch even doorgaan op die monitor. Hij is net nieuw en deed dit in het begin nog niet. Kabels zijn goed volgens mij.

Verwijderd

als jij niet gauw je temperatuur
omlaag brengt met minstens 40 graden heb jij straks
een proc omelete du fromage 100 graden is kook temperatuur kan niet goed zijn
voor welk processor dan ook wat je inderdaad maar eens moet is een high performance cooler te kopen die 6500 toeren draaid artic silver koelpasta kopen

onder je proc waar het kleine vierkantje zit van ijzer netjes je coolpasta aan brengen gebruik een wattestaafje want koelpasta is kanker verwekkend

cooler er op en dan nog eens proberen desnoods laat je je case open staan succes

100 graden is in elkgeval te veel

Verwijderd

over je monitor probeer eens te kijken of ie niet overrange is
wat betekend dat je verticale refresh rate van je monitor niet over range staat want dat kan resulteren in weigering van je monitor als dat niet helpt gewoon terug naar de winkel met je monitor

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 10:50:
...Pasta zat er niet bij helaas.....
Dan koop je die toch? Je MOET dat spul gewoon gebruiken, anders kost het je dadelijk echt een nieuwe CPU!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op 26 March 2003 @ 11:01:
[...]

Dan koop je die toch? Je MOET dat spul gewoon gebruiken, anders kost het je dadelijk echt een nieuwe CPU!
wat he said :D

Verwijderd

luister 100 graden gaat je geld kosten echt waar

Verwijderd

Topicstarter
Ga zo meteen wel even naar de winkel.
Hij draait nog steeds lekker moet ik zeggen, met als top 106 graden. >:)

Zit eigenlijk meer met die monitor, net een nieuw ding.

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:03
waar je ook nog even op kan controleren is of het drukpunt van je koeler wel goed ligt,
de bevestigingsclip moet met het laagste punt precies op je core drukken,
ik heb wel eens de Clip van m'm spire cooler omgedraaid en toen lag het drukpunt verkeerd
Heeft me een XP1800 gekost omdat de koeler aan 1 kant van de core niet goed contact maakte.
(en uiteraard pasta ja)
en trouwens 100'C _/-\o_ die van mij brandde al veel eerder door

Everytime I suffer I become a better man because of it

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 11:09:
Ga zo meteen wel even naar de winkel.
Hij draait nog steeds lekker moet ik zeggen, met als top 106 graden. >:)

Zit eigenlijk meer met die monitor, net een nieuw ding.
die monitor komt wel goed! Daar heb je nog garantie op.. Je cpu straks niet meer als die zwart is....

Pfff ik zou het zweet dik op de kop hebben als mijn cpu 100 graden was

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

uuh, is hij wel echt 100 graden? Probeer een te voelen aan de cooler ?

"May our framerates be high and our temperatures low."

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

naimed schreef op 26 March 2003 @ 11:22:
uuh, is hij wel echt 100 graden? Probeer een te voelen aan de cooler ?
Voelen aan de cooler heeft waarschijnlijk geen zin, de warmte van de CPU wordt waarschijnlijk niet goed doorgegeven aan de koeler anders had ie nooit 100 graden geworden. (tenzij er een veel te lichte koeler opzit natuurlijk). Staat ie wel op graden celcius en niet op fahrenheid?
is het trouwens echt een SLOT of is het stiekem toch een socket...

[ Voor 8% gewijzigd door NBK op 26-03-2003 11:31 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is een slot. Met koelpasta komt ie nu tussen de 90 en 95 graden, geloof dat er stond rond de 200 Fahrenheit. Koeler draait op meer dan 6000rpm. Misschien dat de Hardware monitor van de Bios niet meer goed is, want hij draait nog steeds goed, en dat al een hele lange tijd.
Pagina: 1