ik wil graag tussen mij en een vriend een vpn verbinding opzetten tussen de beide servers die wij hebben. Ik hoop op die mannier 1 groot netwerk te krijgen.
ik:
Windows 2000 Server
Active Directory: ja
IP: 192.168.0.1
Hij:
Windows 2003 Server
Active Directory: nee
beiden dus de zelfde interne ip adress...
het vpn adres die wordt uitgedeelt is wel verschillend.
Nu is het mij al gelukt om een RAS server te starten waar hij op kan inloggen, alleen wanneer hij inlogt dan kan hij op een of andere mannier niet meer internetten, maar hij houd de verbinding wel...
Moet die vpn verbinding 2x worden opgezet?
dus hij een RAS server en ik een RAS server en dan dat we beiden bij elkaar inbellen. de situatie die er nu is is dat ik alleen maaar een RAS server heeft en hij dus inbelt, ik doe nix...
En wanneer hij heeft ingebeld lukt het hem ook niet om mijn interne computers te pingen...
Weet iemand misschien een goede site waar het word uitgelegt....
ik:
Windows 2000 Server
Active Directory: ja
Hij:
Windows 2003 Server
Active Directory: nee
beiden dus de zelfde interne ip adress...
het vpn adres die wordt uitgedeelt is wel verschillend.
Nu is het mij al gelukt om een RAS server te starten waar hij op kan inloggen, alleen wanneer hij inlogt dan kan hij op een of andere mannier niet meer internetten, maar hij houd de verbinding wel...
Moet die vpn verbinding 2x worden opgezet?
dus hij een RAS server en ik een RAS server en dan dat we beiden bij elkaar inbellen. de situatie die er nu is is dat ik alleen maaar een RAS server heeft en hij dus inbelt, ik doe nix...
En wanneer hij heeft ingebeld lukt het hem ook niet om mijn interne computers te pingen...
Weet iemand misschien een goede site waar het word uitgelegt....
www.debrasserie.nl