Toon posts:

[php]/[MySQL] probleem met de datum bij verschuiven maand

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn MySQL dbase heb ik een data staan (als een timestamp). Als dezedatum ouder is dan 7 dagen t.o.v. de huidige datum moet deze datum worden verwijderd. Nu is dit normaal niet zo lastig maar ik zit even met het verschuiven van de maand. Voorbeeld een datum is aangemaakt op 26-03-03, dan moet deze pas in april. Weet iemand een oplossing?

Mijn idee was om in mijn index file een SQL statement te maken en daaarmee automatisch mijn dbase op te schonen. Maar goed blijft het eerder genoemde probleem....

Verwijderd

je kunt toch 7 dagen van de huidige datum afhalen en dan zoeken naar alles wat < is dan die datum en dat opschonen

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Is het opgeslagen als een UNIX timestamp?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ja, als unixtime stamp

Verwijderd

Topicstarter
en dit "e kunt toch 7 dagen van de huidige datum afhalen en dan zoeken naar alles wat < is dan die datum en dat opschonen" gaat dus niet goed bij verschuiven van de maand

Verwijderd

Wat dacht je van

$expiredate = date("ymd",time()-168*3600);

Verwijderd

DATE_SUB in Mysql kan toch gewoon 7 dagen eraf halen? Je kunt het dan volledig in de mysql db doen, zonder moeilijk te doen met php.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
gebruik eens TO_DAYS (mysql manual)

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dat even toelichten lijkt me een prima oplossing. Kun je dan gewoon de datum ophalen date() (linux datum). Daar zeven dagen aftrekken en die met de timestamp in de database vergelijken? Kun je me een beetje opweg helpen?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
to_days (datenu)-7> to_days(datumdbveld)

weet niet helemaal zeker ben niet wakker nog

test voor de zekerheid wel met een select en niet met een delete (is zo lullig al er iets fout is en al je recente shit is weg)

[ Voor 44% gewijzigd door cybermans op 26-03-2003 11:18 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Topicstarter
cybermans schreef op 26 March 2003 @ 11:15:
to_days (datenu)-7> to_days(datumdbveld)

weet niet helemaal zeker ben niet wakker nog

test voor de zekerheid wel met een select en niet met een delete (is zo lullig al er iets fout is en al je recente shit is weg)
Heb nu dit:

//dbase connection
$Host = "localhost";
$Gebruiker = "****";
$Wachtwoord = "*****";
$DBNaam = "nijestee";
$Verbinding = mysql_connect($Host, $Gebruiker, $Wachtwoord);
$KlantprofielTabel ="Klantprofiel";
$to_days = time();

// SQL statement
$Opdracht = "SELECT klantnummer, FROM $KlantprofielTabel WHERE ($to_days -7) > koop_optie_datum ";

Maar goed, dit werkt natuurlijk niet, omdat ik werk met een timestamp. Iemand nog iedeen. Beetje lastig probleem dit.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Je haalt nu 7 dagen van je $to_days af, terwijl je seconden moet hebben. Dus vermenigvuldig je het aantal dagen met het aantal seconden dat er in een dag zit.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 11:53:
Beetje lastig probleem dit.
Valt mee.. Als je nou even de link geklikt had die achter die oplossing stond (De MySQL manual had je al een eind verder geweest. Je probeerd nu dingen waarvan je niet weet wat het doet.. Lezen is de sleutel van programmeren (Samen met proberen, maar wel eerst lezen ;) )

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
^^ Zie Sn3akz en de rest van de users in dit topic.
Logisch combineren van de tips hier gegeven moeten je naar de oplossing brengen. Veel succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.