[Winamp] Winamp 5, na de zomer

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
Na de zomer nieuwe Winamp
Woensdag, 26 maart 2003 - Aan het einde van de zomer komt Nullsoft met een nieuwe mediaspeler, 'Winamp 5'. Dit heeft het bedrijf zelf in zijn forum medegedeeld.

Volgens de softwaremakers komt na de zomer een totaal nieuwe Winamp mediaplayer uit. Deze gaat vooralsnog schuil onder de naam Winamp 5. Dit is afgeleid van Winamp 2.x (de huidige versie) en het nieuwe platform Winamp 3 (2 + 3 = 5), schrijven de makers zelf.

De nieuwe Winamp zal meer plug-ins krijgen en een mogelijkheid om cd's te rippen en cd's te branden. Verder kunnen de skins van Winamp 3 worden gebruikt

bron: www.webwereld.nl

kijk dit belooft wat....

Zelf was ik niet zo te spreken over de prestatie svan Winamp 3 en verkoos ik nog altijd de stabiliteit van Winamp 2.x boven flashy dingen die met 3 mogelijk zijn. Gelukkig lijkt het er op dat Nullsoft die met een zwaargewicht mediaplayer komt die toch de kracht van Winamp 2 zal behouden.

Ook erg fijn dat er cd-rip functionaliteit in komt te zitten, dit maakt het allemaal nog gemakkelijker:)

toevallig niet al ergens een beta online :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Ik hoop ook dat het wat beter werkt...
Winamp 3 is erg leuk... Alleen 1 minpuntje is dat cddb niet werkt... (ja dit staat aan :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Mja ik hoop dat het de snelheid gaat krijgen van 2 en niet die van 3. Een cpu load van 10% op een xp2100+ vond ik niet zo heel fijn. (daar waar winamp 2 nooit boven de 1 a 2% haalt, max)
Wat ik ook heel erg miste in 3 was de J-shortcut. Vooralsnog is winamp2 de beste.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 12:54
Volgens mij is de kracht van winamp KIS (Keep It Simple) en dat word steeds minder. Ik gebruik nu versie 2.9. Uiteraard heb ik versie 3 ook geprobeerd maar met tegenzin. Ik vond hem te omslachtig. De playlisten waren niet echt makkelijk samen te stellen enzo. Wat ik van een mp3 speler verwacht is dat hij mp3's afspeelt zonder extra's. En dat je eens een lijstje kan maken van een playlist.

Dus ik denk dat winamp '5' hetzelfde is. Teveel instellingen waar het gebruik niet makkelijker door word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

nhimf schreef op 26 March 2003 @ 10:00:
Mja ik hoop dat het de snelheid gaat krijgen van 2 en niet die van 3. Een cpu load van 10% op een xp2100+ vond ik niet zo heel fijn. (daar waar winamp 2 nooit boven de 1 a 2% haalt, max)
Daar heb ik idd ook problemen mee, de load wil hier zelfs nog wel is met pieken naar 60-80% schieten, 1 seconde lang en dan is het weer over hoor, maar toch storend als je net een spelletje zit te spelen.
Winamp 2 is uiterst stabiel en ook veel gebruiksvriendelijker, plus dat de "systeemeisen" veel minder zijn, zodat je op je oudere computertjes ook een goede mp3speler kon gebruiken, iets dat met winamp3 dus niet meer kon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Winamp 2 blijft gewoon stabieler en sneller dan winamp 3.
verder denk ik dat aangezien ze net winamp 2.9 beta hebben uitgebracht je een lite en full version krijgt van Winamp.

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
En ehm, winamp 4 dan? slaan ze die over ofzo

Maar ook ik hoop dat 'ie beter wordt dan winamp 3 want dat vond ik maar niks. Werkte instabiel, hoge CPU load en was onoverzichtelijk.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me wel af waarom ze Winamp 4 nou ineens overslaan? Is er een concurrent die op dit moment al versie 4 voert o.i.d. (net als bijv. Netscape doet)?
Ik hoop (net als vele anderen) dat Winamp 5 de stabiliteit, de CPU-load en de snelheid van Winamp 2 heeft, en de functies van Winamp 3. Dan ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind nou niet echt dat winamp 3 zo'n ontzettende verbetering was op versie 2 hoor. Stabiel is het iig niet! Ben benieuwd wat er met versie 5 gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je in Winamp is proberen vanaf je server 10000 MP3's in te laden ken je gelijk reboot >:) en nee dit is niet op een PII233 maar op een PIV 2.8Ghz met 1GB DDR 400 :'(.

Dus ik gebruik ook nog vrolijk 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 12:46
Dat is dus juist wat zo verwarrend is bij winamp was 2.8 en lager nog meer een mp3 speler (neem dit wat ruim want hij speelt ook ogg, wma, enz) is versie 3 een media player.
En een media player moet alle media kunnen spelen dus ook video.
Het jammere is dat de manier waarop ze dat hebben gedaan in 3 nog al wat van je pc vraagt. Want waar 2 nog meer een programma is is 3 meer een framework.
Het verschil is dat een programma vaak maar voor een ding gemaakt wordt een een framework je eigenlijk alles kan laten doen wat je maar kan bedenken. Het zelfde hebben zo ook gedaan met mozilla, dit is ook een frame work en hier kunnen dus ander applicaties op worden gebouwd.

Dus als ze bij 5 weer een soort framework gaan gebruiken dan blijft bij dus zo’n hoge load op je systeem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Winamp 2 + 3 = ?????

ja goedzo 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Winamp 3 heeft de fylosofie van winamp 2 verloren... snel, stabiel, kan wat het moet doen en niet meer en niet minder... Als ik tussen de winampversies moet kiezen is het dan ook versie 2.x
Winamp 5 gaat duidelijk verder op versie 3, en lijkt voor mij niet zo interessant.

Persoonlijk heb ik nu foobar2000, gebruikt ongeveer evenveel resources als winamp2 en geeft een betere klankkwaliteit.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Winamp 3 had ook zo'n klote probleem (bij mij dan) dat wanneer ik een directory mp3's toevoeg aan de lijst dat hij OF een paar nummers niet meepakt, OF een nummer er dubbel inzet en 1 nummer weglaat, OF de oude lijst overschrijft.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Nakebod

Nope.

Dit is afgeleid van Winamp 2.x (de huidige versie) en het nieuwe platform Winamp 3 (2 + 3 = 5), schrijven de makers zelf.
pleas read, Longhorn is ook niet de nieuwe Windows, Blackbomb ook niet, Winamp 5 is codenaam.
Zal wel waarschijnlijk gewoon 4 worden, of iets totaal anders. Winamp Media Center :)
Zelf gebruik ik altijd nog de 2.x serie, zowel op deze als op me shoutcast stream bak, een 233, ja, veel cpu load dan :)
Kweenie eens of die shoutcast plugin werkt onder 3, maar vond 3 tijdens de beta en de final releases al niet echt fijn werken, dus ik blijf bij 2.
Ook omdat ik onder wa3 niet me eigen skin kan gebruiken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:42:
Moet je in Winamp is proberen vanaf je server 10000 MP3's in te laden ken je gelijk reboot >:) en nee dit is niet op een PII233 maar op een PIV 2.8Ghz met 1GB DDR 400 :'(.

Dus ik gebruik ook nog vrolijk 2.8
TOEVAL :D ik heb het net nog gedaan met 4000+ mp3's, winamp reageerd dan niet echt meer, en al helemaal niet als je de optie "read idv3 tag on: load" aan hebt staan. Maar geef 'm 10 mins of meer en hij det het wel hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
M4RTiN schreef op 26 maart 2003 @ 13:43:
Winamp 2 + 3 = ?????

ja goedzo 5
INZICHT!!!!! Ik zal er al op te wachten, tot iemand deze optelsom zou maken ;-)

een dikke +1 van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Winamp 3 is vooral zo sloom omdat wasabi (xml-backend) nog niet zo optimaal werkt. Dat ding regelt praktisch alles: van skins tot plugins. De enige grote verandering in 2.9 is de library die ze nu erin gestopt hebben. In versie 5 gaan ze al het goeie uit 2.x en 3.x stoppen om zo tot een "ultieme" player te komen. Daarin zit dan ook nog geen wasabi, want die komt pas naderhand erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zit iedereen altijd te zeuren over nieuwe functies in nieuwe versies...

als winamp 2.x beter werkt blijf je die toch gebruiken en download je vooral niet de gratis versie 5.

ik zie hier mensen zeggen: ja, ik wil alleen muziek afspelen en dat zonder veel belasting van mijn systeem.
waarom zou je dan uitkijken naar versie 5 als 2.x al veel meer kan dan alleen muziek af spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 17-09 12:46
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:53:

als winamp 2.x beter werkt blijf je die toch gebruiken en download je vooral niet de gratis versie 5.

ik zie hier mensen zeggen: ja, ik wil alleen muziek afspelen en dat zonder veel belasting van mijn systeem.
waarom zou je dan uitkijken naar versie 5 als 2.x al veel meer kan dan alleen muziek af spelen?
En juist om deze reden bieden ze dus versie 2 nog steeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:53:

Helemaal mee eens! "If it ain't broken don't fix it!"
Winamp 2 doet het perfect, dus ik hoef niet te upgraden.
Maar op zich wel leuk als je een alternatief krijgt voor oa WMP ed.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 13:44:
[...]

TOEVAL :D ik heb het net nog gedaan met 4000+ mp3's, winamp reageerd dan niet echt meer, en al helemaal niet als je de optie "read idv3 tag on: load" aan hebt staan. Maar geef 'm 10 mins of meer en hij det het wel hoor :+
Yep dat heb ik dus ook, een paar duizend mp3z en dat ding is zo een apar minuten bezig met het laden van de id3 tags en de lengte van een nummer, en die wil ik toch wel graag eerst hebben geladen. Vind het irritant als die allemaal wordne geladen als ik een numme afspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op 26 March 2003 @ 13:59:

Maar op zich wel leuk als je een alternatief krijgt voor oa WMP ed.
Ja precies, maar dan moet je ook niet klagen dat het trager gaat. Je wil meer met een programma, maar het moet ook sneller draaien op dezelfde computer.

Daar kan ik me op mijn werk best aan ergeren. Mensen willen persé de nieuwste office, hebben geen idee wat de nieuwe functionaliteiten zijn en klagen vervolgens dat 'ie langzamer draaid. :)

Ik heb op mijn netwerk server thuis (20.000 mp3's). van die 20.000 mp3's zijn de tag's een chaos en de Media library van winamp 3 is voor mij een zegen om te zoeken. Een paar seconden en ik heb 50 nummers met het trefwoord "spliff"

In de huiskamer staat een pc die via het netwerk die mp3's benaderd. 20.000 mp3's inladen via een 100 Mbit lijn met winamp 3 is te traag dus daar gebruik ik winamp 2.9 met losse playlists. Maar ik mis wel de Media library van winamp 3

Voor mij zou Winamp 5 op beide pc's ideaal zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.9 heeft een media library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik vind het maar niks, al die overbodige zooi erin :/
Net zoiets als ICQ, veel te veel zooi eromheen. Daarom gebruik ik MSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:17
Dit is niet echt zooi vind ik hoor. Die medialibrary en het afspelen van video voegen wel degelijk wat toe aan 2.9. Ik ben er in iedergeval heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M0rpheus schreef op 26 maart 2003 @ 15:57:
dit bedoel ik nou.... dan gebruik je toch een oudere versie van ICQ?!?!

waarom persé de nieuwste altijd? sjees......... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winamp 4 is er nog niet eens, hoe kan er dan een winamp 5 komen 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Ik gebruik nog trouw 2.8 en nu ook 3 maar daar merk ik niet veel van want hij start niet eens meer op :+

In 2.74 (op de server) kon ik 11000+ liedjes laden in 10 seconden met ID3-Tags.
Mooi dat ze nu ook een combinatie maken alhoewel ik toch niets anders er mee doe dan mp3'tjes afspelen en daarvoor voldoet 2 goed.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 17:11:
winamp 4 is er nog niet eens, hoe kan er dan een winamp 5 komen 8)7 8)7 8)7 8)7
LEZEN versie 3 + versie 2 is 5 en dit is alleen nog maar een codenaam dus.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Hmm, zover ik heb gelezen is de hele wasabi engine juist gedropt.
Waarom eerst een best of both worlds maken en daarna de engine weer compleet herschrijven en die nieuwe player weer omschrijven zodat ie functioneert met de wasabi engine?
Winamp 5 is waarschijnlijk de naam zoals het ook serieus gaat heten, niks codenamen enzo gewoon de humor en werkwijze van de developers. (De backends hebben meestal alleen een naam)
Ik vind het allemaal prima ik heb 2.9 geprobeerd, ik weet het is nog beta, maar tis volgens mij geen nieuwe engine dus ik vond de processor usage die van 0-1% ineens naar 5-6% weer niet nodig. Ik ben dus weer terug bij foobar, das pas echt no nonsense high quality muziekplayer (foobar2000.hydrogenaudio.org).

Ik blijf ze wel proberen, maar foobar krijgt ook steeds meer handige plugins die veel functies van winamp overbodig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik blijf voorlopig bij winamp 2.x (vooral nu die media library in winamp 2.9 zit). ik vind het wel goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ben ik voor de verandering eens weer....
Ik snap deze vergelijking niet. Dit is als water met vuur vergelijken. ICQ en MSN zijn twee compleet verschillende diensten. Als je het hier dan toch over wilt hebben, gebruik dan een lite versie van ICQ als vindt dat de normale te veel zooi bevat. Gebruik anders de web-based versie van ICQ daar zit praktisch helemaal niets op. Zelf minder features dan de oude ICQ's, imho. Maar goed ik wil niet offtopic raken:
Sorcerer@ schreef op 26 March 2003 @ 17:44:
Hmm, zover ik heb gelezen is de hele wasabi engine juist gedropt.
Waarom eerst een best of both worlds maken en daarna de engine weer compleet herschrijven en die nieuwe player weer omschrijven zodat ie functioneert met de wasabi engine?
Winamp 5 is waarschijnlijk de naam zoals het ook serieus gaat heten, niks codenamen enzo gewoon de humor en werkwijze van de developers. (De backends hebben meestal alleen een naam)
Ik vind het allemaal prima ik heb 2.9 geprobeerd, ik weet het is nog beta, maar tis volgens mij geen nieuwe engine dus ik vond de processor usage die van 0-1% ineens naar 5-6% weer niet nodig. Ik ben dus weer terug bij foobar, das pas echt no nonsense high quality muziekplayer (foobar2000.hydrogenaudio.org).
Voor de duidelijkheid, ontwikkeling aan Winamp3 en Wasabi worden niet stop gezet. Zo word ook de ontwikkeling aan de Winamp2 player niet stopgezet. Winamp 5 is wel een voorlopige codenaam er zijn al wel andere namen gevallen. Winamp5 word een hybride player, een kruising tussen Winamp2 en Winamp3. De player zal de snelheid en stabiliteit van Winamp2 hebben en de functionaliteit van Winamp3. Denk dan aan dingen zoals de freeform skin engine. Er gaat niet bijzonder veel aan het plug-in systeem veranderd worden. Er is over support voor Winamp3 components gesproken. Maar dit komt er zeer waarschijnlijk niet in of pas later als de boel volledig geoptimaliseerd is.

Winamp2.9 heeft absoluut geen nieuwe enginge. Deze versie is gewoon gebaseerd op de 'oude' Winamp2.

En inderdaad foobar2000 is een no nonsense high quality muziekplayer. Dat is ook de opzet, en Peter kennende zal dit zo blijfen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winamp3 is inderdaad traag, maar dit komt niet alleen door de player zelf. Dit kan ook aan de skins liggen (die of slecht gecode zijn, of gewoon veel cpu vragen.) Daarnaast is de laatste echt stabiele internal build (b498) erg stabiel, en ook al wat minder cpu intensief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 22:27:
winamp3 is inderdaad traag, maar dit komt niet alleen door de player zelf. Dit kan ook aan de skins liggen (die of slecht gecode zijn, of gewoon veel cpu vragen.) Daarnaast is de laatste echt stabiele internal build (b498) erg stabiel, en ook al wat minder cpu intensief
even een linkje naar b498,
http://ftpwa.newaol.com/c...t/wa3install_build498.exe
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Die Build498 moeten zo ook eens gaan vervangen, die loopt al rond sinds vorig jaar :o. Sinsdien is er geen nieuwe build verschenen van Winamp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

M0rpheus schreef op 26 March 2003 @ 15:57:
Ben ik het helemaal mee eens. MSN is simpel en gemakkelijk, gebruik Messenger Plus 2 erbij en je hebt een geweldig programma voor IM.

Dit is bij winamp 2 en 3 net zo. Winamp 2 is snel, stabiel, makkelijk en ziet er ook zeker niet slecht uit. Winamp moet een simpele speler blijven en moet het bij muziek houden. Mpg en zo speel ik wel met de Windows media player af, ik heb geen zin om tig programma's geinstalleerd te hebben die zich met meedere files bemoeien.

Ik heb op het moment Winamp 3 draaien, ongeveer 2 weken, om de nieuwe versie eens te testen na mijn laatste keer dat ik de laatste beta had gedraaid. Wilde weten of er vooruitgang was. De skins zijn mooi, vooral MMD3, maar de stabiliteit en snelheid van winamp 2 mist echt in versie 3, evenals de J functie. Dat mis ik heeeeel erg. Hopelijk wordt winamp 5 een mengsel van de leuke en mooie skins en opties van versie 3 samen met de stabiliteit en snelheid van versie 2.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Robbeke schreef op 26 maart 2003 @ 13:43:
Persoonlijk heb ik nu foobar2000, gebruikt ongeveer evenveel resources als winamp2 en geeft een betere klankkwaliteit.
Ik draai nu sinds kort met beta 2 van 2.9. Samen met de Dee2 plugin klinkt het hier prima hoor, zowel met de Aureon Space als de Audigy Platinum. (Ja ik heb beide kaarten in mijn PC hangen 8) ) Winamp 3 is voor mij de personificatie van de term bloatware. :r

En voor filmpjes etc. draai ik nog steeds vrolijk met Windows MediaPlayer 6.4 _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door SandsOfArrakis op 27-03-2003 23:22 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Winamp was bedoeld om gewoon leuk mp3 mee af te spelen...ik denk toen 2.81 uitgebracht was hun oorspronkelijke doel bereikt was. Functioneel, bugfree en snelle mp3 player. Je moet toch wat he met je tijd. 8-)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
jbcyber schreef op 26 March 2003 @ 10:01:
Volgens mij is de kracht van winamp KIS (Keep It Simple) en dat word steeds minder. Ik gebruik nu versie 2.9.
...
Dus ik denk dat winamp '5' hetzelfde is. Teveel instellingen waar het gebruik niet makkelijker door word.
Helemaal mee eens, daarom heb ik Winamp3 ook nooit gebruikt...
Ik vind het erg jammer dat deze snelle, lichte mp3 speler in de nieuwere versies word omgebouwt naar een logge mediaplayer die zoveel mogelijk moet kunnen...

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Rhapsody

In Metal We Trust

ik ben ook van Winamp afgestapt, geef mij maar WIndows Media Player, die heeft alles wat ik graag wil en verwacht van een media player. behalve dan die zinloze visualizations (die winamp ook heeft)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 27 maart 2003 @ 23:06:
Die Build498 moeten zo ook eens gaan vervangen, die loopt al rond sinds vorig jaar :o. Sinsdien is er geen nieuwe build verschenen van Winamp3.
NSDN Changelog Updated
2003.03.19

Updated Downloads
Winamp3 Developer Build #498
Still having to hold on new sdk. :(
Euhm, ja... Half jaar terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Oudere versie's zijn imo vaak beter! Kijk maar naar ICQ(2000B r0x), Windows(2000 *D) en om ontopic te blijven ook Winamp(2.81) :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel even Winamp 3 geïnstalleerd gehad, maar heb het er ook maar weer snel afgedonderd. Wat een traag baggerpakket is dat zeg. Zelfs op de snelste CPU's start het nog traag op. Nee, wat mij betreft is (op dit moment) 2.81 de beste :) En daarna maar eens zien wat Winamp 5 zal brengen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Wianmp 2 vind ik een stuk beter dan 3,
3 is traaaaag..

Ik heb een mp3spelers om mp3's af te spelen, niet om films te bekijken en alle andere onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp 2.9 is gewoon erg relaxt. De media library is echt super. En de video playback is ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 20-09 14:57

ddZ

M4RTiN schreef op 26 maart 2003 @ 13:43:
Winamp 2 + 3 = ?????

ja goedzo 5
Waarom dan niet 1+2+3 = Winamp 6 8)7

;) :P

Maar jah, ben benieuwd; ik ben al erg te spreken over winamp 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

2 met de beste toevoegingen van 3 lijkt mij ook de beste oplossing voor Nullsoft. Maar om de Winamp 3 skins hiervoor te gebruiken vind ik niet echt ideaal, mede uit marketing-oogpunt. Ze hadden het net voor elkaar dat de Winamp-interface een visueel synoniem voor het mp3-formaat was, en nu laten ze ineens freeform, veelal onbruikbare skins toe. Dat vermindert de herkenbaarheid alleen maar.

Het is hiermee trouwens wel weer onomstotelijk bewezen dat een volledige rewrite bijna nooit te rechtvaardigen is omdat je bij een dergelijk groot project minstens zoveel fouten opnieuw maakt. De jaren die je gespendeerd hebt aan het debuggen van een oude versie ben je sowieso kwijt, en de kans bestaat dat een concurrent (Microsoft's Windows Media Player) in de tussentijd met een concurrerend product komt, waarbij ze *wel* een volledig team aan de huidige versie hebben werken, en zo elke paar maand met nieuwe features in de huidige versie komen.

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nog lekker winamp 2 met de standaar skin :P Een eindje 3 gebruikt maar die zuigde zo, gaat veel te traag. Hopelijk gaat die 5 weer wat rapper, alhoewel met al die extra's erop zal dat wel weer wat van de snelheid afnemen volgens mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-08 09:44
Wrom hebben zo veel mensen het over een hoge cpu load bij winamp 3 :?
ik heb hier op TB 1400 nooit hoger dan 8% als winamp 3 aan staat, eigenlijk staat ie de hele tijd op 2 of op 4 % met uitschieters naar 8. Keb een hercules muse 5.1 dvd als geluidskaart, hoe de cpu load zou zijn met me onboard ac97 zou ik niet weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

kijk wel wat het word ... als ie maar compatible is met Mirc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Laatst online: 18-05 22:02
Kijk dit is pas goed nieuws ;) Winamp 2.81 is gewoon tot nu toe de beste d8 ik zo qua perfomance...
ben het volledig met de meeste hier eens: KIS... mp3=winamp, video=bsplayer...etc
alles in 1 multimedia software dat ook nog eens soepel werkt op bijna alle systemen is volgens mij een utopia!

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

tis wel bijna 1 april he :P

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56
Ik heb nu ook WinAmp 2.9 béta 2 geïnstalleerd en tot nu toe ben ik er heel positief over. De Media Library is een 'General Purpose' plugin en beter dan die van WinAmp 3. Deze heeft ook de mogelijkheid om entries te verwijderen en ook om dat door WinAmp zelf te laten uitzoeken.

Ik heb 'm nu geïnstalleerd met video plugins. Op m'n oude bakkie kan hij video's vloeiend afspelen, in tegenstelling tot WMP. Ik gebruik meestal geen WinAmp voor video, maar gewoon AviPreview (ja, de player die bij KaZaA lite zit). Op fullscreen formaat is AviPreview Winamp de baas en ziet WinAmp er iets te blokkerig uit.

De input plugin voor mp3 is ook volledig herschreven. Op het Nullsoft forum zijn ze hier tevreden over. Iemand heeft dit blind getest, met dezelfde plugin en het door elkaar husselen van de schermen. Daarna speelde hij het liedje op de één en de ander af en hij concludeerde dat het geluid 'natuurgetrouwer' klonk.

edit:
Oooh ja. Op het forum zeggen ze ook: dat met de 'zomer' waarschijnlijk 'zomer 2004' wordt bedoeld >:).

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-03-2003 20:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekas
  • Laatst online: 19-09 09:27
Agreed!
Maar nu weer ff o-topic, ik heb hoge verwachtingen van Winamp5, als het zoiets word van de functiies van 3 en de snelheid en stabiliteit van 2 dan word het een goede mediaplayer. Net zoals WinXP = Win98 + NT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

DJ^ schreef op 29 maart 2003 @ 19:54:
tis wel bijna 1 april he :P
Ja nu je het zegt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick tis zomer, weet er iemand wanneer de exacte datum van release is?
ddZ schreef op 28 March 2003 @ 22:39:
[...]

Waarom dan niet 1+2+3 = Winamp 6 8)7

;) :P

Maar jah, ben benieuwd; ik ben al erg te spreken over winamp 3 :)
Omdat winamp 1 niet gecombineerd wordt.

Volgens mij wordt het ook winamp5 en niet 4. Bij windows media player hebben ze toch ook van 7 naar 9 gegeaan, of ben ik fout?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeskoes schreef op 28 March 2003 @ 23:51:
Wrom hebben zo veel mensen het over een hoge cpu load bij winamp 3 :?
ik heb hier op TB 1400 nooit hoger dan 8% als winamp 3 aan staat, eigenlijk staat ie de hele tijd op 2 of op 4 % met uitschieters naar 8. Keb een hercules muse 5.1 dvd als geluidskaart, hoe de cpu load zou zijn met me onboard ac97 zou ik niet weten :?
Ik heb hier bij winamp2 0% load soms een uitschieter tot 1% dus voor een mediaspelertje is 2-4 % met uitschieters tot 8% nog veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08

Maximus

There is no substitute

ik hoop wel dat er weer die functie inkomt om de playlist te generaten in een HTML file

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

ja die heb ik idd ook erg gemist! En nog meer van die handige dingentjes zoals dubbelklikken op de titel die rondscrollt in het mainscherm en dan id3 tag krijgen. Zit ook niet meer in 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 12:28:
Kick tis zomer, weet er iemand wanneer de exacte datum van release is?

[...]

Omdat winamp 1 niet gecombineerd wordt.

Volgens mij wordt het ook winamp5 en niet 4. Bij windows media player hebben ze toch ook van 7 naar 9 gegeaan, of ben ik fout?
Wrong, MediaPlayer 8 bestaat wel degelijk. Wordt standaard met XP geleverd :)

Ik draai nu met Winamp 2.92 samen met de iZotope Ozone plugin, die overigens ook met Winamp 3 werkt. 2.xx is het helemaal voor mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haemorrhage schreef op 26 maart 2003 @ 13:35:
En ehm, winamp 4 dan? slaan ze die over ofzo
Inderdaad. Wat is het toch met 4? Geen Larry 4, Geen DirectX 4 en nu kennlijk ook geen Winamp 4... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 26 June 2003 @ 17:09:
[...]

Wrong, MediaPlayer 8 bestaat wel degelijk. Wordt standaard met XP geleverd :)

Ik draai nu met Winamp 2.92 samen met de iZotope Ozone plugin, die overigens ook met Winamp 3 werkt. 2.xx is het helemaal voor mij _/-\o_
ow altijd gedacht dat dit wmp 7 voor xp was. Nog iets wat ik weet.
Maar ja het gaat hier over winamp niet wmp, en ik denk dat het toch 5 wordt, het zou stom zijn om als profect naam winamp5 te nemen en het zelf winamp4 te noemen als ie uit is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 17:17 ]

Pagina: 1