Toon posts:

Proxyserver kan niet alle poorten dichten.

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor school ben ik bezig met een verslag over proxyservers, wat het is wat ze doen, hoe ze werken etc.
Voor experimentele doeleinden heb ik AllegroSurf 5 gedownload en in gebruik.

Situatie:
PC1 zit aan het internet en fungeert als proxyserver. 2 NIC's.

PC2 zit aan PC1 en gebruikt de proxyserver als internet toegang.
Verbindingseigenschappen IE6:
Proxyserver gebruiken.
Proxyserver Poort
HTTP 10.0.0.150 80
Beveiligd 10.0.0.150 80
FTP 10.0.0.150 80
Gopher 10.0.0.150 80
SOCS 10.0.0.150 1 080

Ik kan met beide PC's op internet en ik kan de PC's ook zien in de proxyserver programma.

Het probleem is het volgende:
AllegroSurf heeft de mogelijkheid poorten individueel af te sluiten, zoals voor het www (poort 80), telnet, (poort 23), FTP (poort 23), etc.

Als ik de telnet poort afsluit in AllegroSurf, dan kan ik niet meer telnetten, als ik poort 80 sluit reageert het ook goed, geen internet meer. Twee poorten reageren dus correct.

Maar het probleem is met de andere poorten. Als ik FTP of POP3 poort sluit kan ik nog steeds op FTP servers komen en ook mail ophalen, dus die poorten reageren niet zoals je verwacht.
Ondanks dat het FTP poort dicht gezet is, kan je in de activiteitenscherm van AllegroSurf de FTP file vrolijk zien binnenkomen. :(
Op aanraden van een medetweaker heb ik ook de standaard gateway in TCP/IP verwijderd zodat alles echt over de proxyserver gaat, maar helaas geen effect.

Ik ben op zoek gegaan naar instellingen binnen Windows die wellicht het problem zouden kunnen zijn maar kon nergens opkomen. :?

Wellicht heeft een van jullie een idee.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Heb je de sluitmessage van Koffie in dit topic: Proxyserver AllegroSurf 5 uberhaubt wel gelezen:?

Ports 2 - 1 Proxy S
Crossposten is niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik niet gelezen. Op mijn vorige post kreeg ik einig reacties, ik kan me niet voorstellen dat dit een dusdanig complex probleem is dat er zoweinig mensen reageren.

De reden dat ik het nog een keer gepost heb is dat de post *Ports 2 - 1 Proxy S* niet meer in de initiele-lijst voorkomt en dat is de lijst waar mensen het meest op reageren.
Je kan nu zeggen " Ja maar dan openen en bekijken ze toch oudere topics ". De vraag die dan rijst de vraag waar trek je de grens? Want je kan zelfs topics ouder dan 2 jaar terug vinden. Want als je dit als criterium zou gebruiken zou het betekenen dat je een vraag waarop je geen antwoord hebt gekregen pas na een hele lange tijd zou kunnen vragen.

Het is zeker niet mijn bedoeling om het forum te vervuilen met dubbel/crossposts maar de hulp inroepen van wellicht meer ervaren computer liefhebbers op dit gebied.

P.S.: Exuces voor enig ongemak die dit topic veroorzaakt mocht hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 15:10 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wanneer je de faq's had gelezen, dan had je het volgende wel geweten.

Je mag (mits na 24 uur) je topic weer onder de aandacht brengen door er een schopje tegen te geven.
Topics die al heel oud zijn, worden liever niet naar boven geschopt.

Dan even ontopic: Wanneer jij in de proxy server opgeeft dat je ftp en pop3 dicht zet, dan moet hij dat ook doen. werkt dat dan niet, dan is het waarschijnlijk een but programma.

Maar, weet je zeker dat je niet stiekum via de default gateway werkt :? dus haal je default gateway eens weg, en test of het dan nog werkt..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Ga maar verder met je vorige topic, je mag het zelfs eens omhoog schoppen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.