Kyro II agp 4x mod probs

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op http://www.paraknowya.com/articles/agpmod/ deze site staat hoe je je KYRO2 kan modden dat ie agp 4x ondersteunt, mwa ik heb nog een kyro2 dus dacht, why not? (tweakers spirit :*) ) nou zat ik dat stukje te lezen, en daar hadden ze het over een software gedeelte (bios) en hardware gedeelte (tranisistor solderen) maar op die site stond iets vaags namelijk:
The Hercules 4500?s BIOS is just like any other Kyro 2?s BIOS software locked to AGP 2x. The result is a limitation to a max of AGP 2x though the card is on the hardware side compatible with AGP 4x. Via BIOS-editor software one can remove that limitation. With an unofficial tool this is possible on Kyro 2s too. Once the modified BIOS is flashed into the board AGP 4x can be activated.
dus dacht ik, "coolio, ik hoef niet te solderen :D" nah bios je erin geflasht, en rebooten, hmz nog steeds agp2x, hmz even drivers opnieuw installen, en jahoor! AGP4x! (cpu-z, wincpuid en sandra gaven alle 3 agp4x aan) Ik effe een game opstarten, en nee, error, even een openGL app, en weer error, en dit had ik al eens met verrotte drivers gehad, dus ik uninstallen ,rebooten, en andere drivers geinstalleerd. (als ik geen uninstall doe, en gewoon andere drivers over de huidige, dan word ie weer agp2x!) Zag er weer goed uit, agp4x, maar weer die errors,

mijn vraagje, zijn er kyro2 gebruikers die ook even die bios durven/willen flashen om te kijken of het bij hun wel werkt, anders moet ik toch echt gaan solderen... :)

sysspec:
win2k sp3 nl
amd xp1800
512ddr
kyro2
sblive
100mbits nic

oja weet iemand waar ik die 'unofficial bios edito' voor kyro kaarten kan vinden?

oja, ik zie trouwens nu ook dat dat solderen opzich niet zo'n punt is, is alleen met tin een bruggetje maken ...

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 26-03-2003 09:47 ]

• Mister_X
zijn er uberhaupt wel mensen die nog een kyro2 hebben? of alleen ati's en geforces... :(

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Mister_X schreef op 26 March 2003 @ 10:51:
zijn er uberhaupt wel mensen die nog een kyro2 hebben? of alleen ati's en geforces... :(
Mja ik heb d'r nog 1 :Y) Een Hercules non-tv-out versie :Y)

0wnage die kaart overigens, nogsteeds best wel ei'k. Overigens grappig dat ik dit lees, serieus nooit geweten dat dat ding modbaar is naar 4x AGP. Makes me wonder, als de kaart het ondersteund, waarom het dan in godsnaam uitschakelen? Het _was_ wel het topmodel van de Kyro series... Mogelijk dus compatability problemen met 2x AGP moederborden oid.

Ik heb de kaart nog wel liggen, die durf ik echt nooit meer weg te doen :* ;)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Ik heb er ook nog 1tje liggen die aan het wegstoffen is... Na vervanging van de kaart omdat de core bij mij ontploft is (lang leve vastloper van de koeler) heb ik dat ding niet meer ingebouwd..

TV-OUT is wel goed van dat ding... Zal eens proberen om die gehackte bios erin te flashen..

Maaruh; als ik het goed lees moet je zowel de hardware als software mod doen...

Pvouput live

• Mister_X
ja ik ga dus vanavond weer eens solderen :D ik laat het hier weten of het werkt of niet.

• Mister_X
zat even wat te zoeken over de xabre II , check wat ik tegekwam op t.net:
In de schaduw van deze titanenstrijd blijft 3dcenter ook nog op de kleintjes letten . Naar verwachting ook nog in het tweede kwartaal zal PowerVR nog met een nieuwe Kyro-variant naar voren treden. Hiervan is nog weinig bekend, behalve dat hij zeker DirectX9-compatible zal zijn. Verder ziet men in deze periode misschien ook nog de Xabre 2 van SiS en een low-cost MS-variant van de S3 DeltaChrome op de markt worden gezet.
dit wist ik niet, ben benieuwd, misschien toch nog even wachten met upgraden!

Verwijderd

Het gaat je zeker alleen maar om dat er "AGP 4X" staat in die progs, want je denkt toch zeker niet dat het ook maar iets uitmaakt ;).

• Mister_X
jawel jawel, 0.2% performance :) nee idd, wil gewoon het uiterste uit de kan halen :) en alle mogelijkheden benutten,

dit is trouwens niet alleen voor snelheids winst, maar sommige mobo's (mijnes niet) hadden nogal moeite met de agp2x...

Verwijderd

Het grootste voordeel kan zijn dat je hem op een modern mobo zou kunnen prikken,de nieuwere modellen werken niet met AGP X2 of overleven het geeneens.
Een TNT2 kan je doorgaans eenvoudig van X2 op X4 zetten door 3 jumpers te plaatsen,zo te zien is het met die Kyro ookzo echter moet je het doorverbinden met een druppeltje soldeer.

• Mister_X
nou heb de mod gedaan, percies volgens de website (bovenste post) maar krijg hem niet in agp4x :(
Pagina: 1