bios update = downdate :(

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Heb ik me bios geflasht omdat windows bij het afsluiten een fout gaf en vroeg een biosupdate te doen... en nu heb ik een oudere versie :(

dit is wat er gebeurde voor deze shit:

Ik installeer directX 9 = gelukt
Ik doe mijn pc uit.........blauw scherm waar opstaat dat windows niet wil afsluiten en geeft een foutcode. verder staat er in dat blauwe scherm dat een eventuele bios update dit zou voorkomen.

ikku bios updaten = oudere versie

heb ik gelukkig een backup gemaakt van m'n oude(dus nieuwere bios) wil hij die niet terug zetten :(

nu zit ik nog steeds met het probleem dat windows niet wil/kan afsluiten en ik heb nu een oudere bios versie :( :(

Ik kan nergens die nieuwe(re) vinden wie weet hoe ik dat kan oplossen?

specs:
moederbord = jetway VIA Apollo Pro VT 82C693A AGPset(volgens boekje)
VT 82C692A volgens dxdiag
Vorige bios van 21-02-2002
huidige bios 09-12-2001

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsfeenema op 26-03-2003 05:17 ]

die van hen is mooi....

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Welk moederbord heb je ? Alleen Jetway is weinig informatie.

Op de download pagina van Jetway kan je alle bios updates vinden: http://www.jetway.com.tw/evisn/download/

Zorg er voor dat je het modelnummer van je moederbord achterhaalt en dan kan je de nieuwste bios downloaden en gebruiken. Gebruik eventueel SiSoft of kijk op je moederbord om het modelnummer te achterhalen. Misschien heb je zelfs nog een doos en het zal vast wel op het boekje staan.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
ik heb volgens sandra 693-686

op die site staat dus alleen die bios versie die ik dus nu heb en ik had dus een nieuwere

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsfeenema op 26-03-2003 05:41 ]

die van hen is mooi....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even een vraagje.. Als je je moederbord type niet eens weet, dan ben ik geneigd om te denken dat je een OEM bak hebt. Zo ja, dan moet je juist de BIOS van de OEM fabrikant gebruiken en niet die van Jetway.

Wat betreft het afsluitprobleem en BSOD. Kijk eens in de FAQ van Windows Operated Systems, daar staat meer :) Maar we kunnen je hier ook wat verder helpen wanneer je meldt welke BSOD foutcode je hebt gekregen. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen.

Welke flashprogramma had je gebruikt? En wát versta je onder "het niet meer terugzetten" van de nieuwe BIOS? Je moet de foutmeldingen van het programma niet verdraaien :z ;)

Als laatste hoop kun je alsnog Windows herinstalleren en niet meer DX9 installeren :Y)