Kobishi webcam/digicam/mp3speler voor €49,-

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Bij megapool hebben ze een cameraatje in de aanbieding die ook mp3tjes speelt

Specs

Specifications type DSC, USB Digital / Web Camera and MP3 Player
MP3 Player LCD Display Play, Stop, Delete, Volume, Index no.
Accessory Stereo Headphones
Image Sensor CMOS Sensor
Focus Fixed
View Finder Optical
Digital Camera Exposure Auto
White Balance Auto
Image mode High (640 x 480) : 100 frames / 8 MB CF Card
Low (320 x 240) : 240 frames / 8 MB CF Card
Output resolution VGA (640 x 480 pixels)
CIF (320 x 240 pixels)
Lens Focal Length f=5.8mm
F number F2.3
Focus range 40cm - infinity
Shutter 1/10 - 1/8,000 sec
Flash Auto, Off
Compression JPEG
PC Interface USB
Software Magic Manager
Power Source 2 AA Alkaline batteries
Dimensions 3.6x2.6x1.4 in / 92x65x36 mm
Weight 1.4oz / 120 gr (without batteries)
Web Camera 15 frames / sec
5 frames / sec (CIF 320 x 240)

Afbeeldingslocatie: http://www.megapool.nl/data/products/large/431765.jpg

Lijkt me wel een leuk dingetje voor die prijs, heeft iemand dit cameraatje en kan die wat vertellen over geluidskwaliteit en fotokwaliteit? Het liefst zien we hier natuurlijk wat fotootjes >:)

http://www.megapool.nl/si...ct.asp?intproductID=14378

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 08:01
Voor 50 euro lijkt het echt een koopje. Maar het moet natuurlijk wel fatsoenlijke foto's kunnen maken :). Ook 8MB voor MP3 lijkt me wat aan de lage kant :P.

tvw

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
tis een CF kaart dus je kunt zelf uiteraard een 128mb kaartje erin proppen..

zelf vertrouw ik dit soort dingen nooit zo voor zo'n prijs.. kun je gewoon geen kwaliteit voor verwachten.. maar wie weet is het een leuk dingetje ..

Verwijderd

ik zie een cmos sensor dus de foto`s zijn ala trust spycam.
en het geluid zal wel redlijk zijn maar verwacht geen super kwaliteid.
leuk speeltje maar niet meer dan dat.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

arjandijk schreef op 26 March 2003 @ 02:39:
Bij megapool hebben ze een cameraatje in de aanbieding die ook mp3tjes speelt

Specs

Specifications type DSC, USB Digital / Web Camera and MP3 Player
MP3 Player LCD Display Play, Stop, Delete, Volume, Index no.
Accessory Stereo Headphones
Image Sensor CMOS Sensor
Focus Fixed
View Finder Optical
Digital Camera Exposure Auto
White Balance Auto
Image mode High (640 x 480) : 100 frames / 8 MB CF Card
Low (320 x 240) : 240 frames / 8 MB CF Card
Output resolution VGA (640 x 480 pixels)
CIF (320 x 240 pixels)
Lens Focal Length f=5.8mm
F number F2.3
Focus range 40cm - infinity
Shutter 1/10 - 1/8,000 sec
Flash Auto, Off
Compression JPEG
PC Interface USB
Software Magic Manager
Power Source 2 AA Alkaline batteries
Dimensions 3.6x2.6x1.4 in / 92x65x36 mm
Weight 1.4oz / 120 gr (without batteries)
Web Camera 15 frames / sec
5 frames / sec (CIF 320 x 240)

[afbeelding]

Lijkt me wel een leuk dingetje voor die prijs, heeft iemand dit cameraatje en kan die wat vertellen over geluidskwaliteit en fotokwaliteit? Het liefst zien we hier natuurlijk wat fotootjes >:)

http://www.megapool.nl/si...ct.asp?intproductID=14378
CMOS = Webcam...@ 640 reso....bagger dus! En de muziek kwaliteit zal best leuk zijn maar spaar dan gewoon ff door voor een echte mp3 speler /mp3cd speler! Want aan die camera heb je niks

Default blanke hetero

• arjandijk162
ik heb nl nog wel een paar CF kaartjes liggen, dus wat dat betreft wel makkelijk.

Ook ben ik benieuwd naar de webcam functie. Ik heb wel eens een webcam van 15 euro geprobeerd en daarmee had je precies het goede licht op je gezicht nodig om een beetje iets moois op het scherm te krijgen, anders was het onder of overbelicht. Dat was wel een groot verschil met die dingen van logitech.

Maar goed, eerst maar eens een GOT'er die dit ding heeft. Waarschijnlijk wordt ditzelfde apparaat onder meerdere namen verkocht, dus foto's van elke mp3/webcam/digicam zijn welkom

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
cool ik w8 opd e eerste review!!

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Niet doen!!!!!!! Ik heb bij me buurmeissie 3 uur lopen kutten om dat ding aan de praat te krijgen en hij werkt nog niet. En als je het voor de mp3 speler doet koop dan een DiVa van 32 MB voor 85 euro is klein lichter grotere uitbreiding mogelijk noem maar op. Mijn mening NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!

• Sir Vega
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 10:52:
Niet doen!!!!!!! Ik heb bij me buurmeissie 3 uur lopen kutten om dat ding aan de praat te krijgen en hij werkt nog niet. En als je het voor de mp3 speler doet koop dan een DiVa van 32 MB voor 85 euro is klein lichter grotere uitbreiding mogelijk noem maar op. Mijn mening NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!
meer voor de camera eigenlijk :) maar kun je indicatie geven waaraan het ligt? of een indicatie van hoe technisch je bent :D

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Vega op 26-03-2003 11:00 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Die cameratjes zijn brak, gewoon een webcam met een batterij, zelfde kwaliteit als zó'n trust spycam e.d.

Voor de camera zou ik hem niet kopen, maar is altijd goed genoeg om gewoon zo nu en dan wat foto''s mee te maken.

Verder is de geluidskwaliteit gewoon goed, niets bijzonders.

• Sir Vega
cyberbetica schreef op 26 March 2003 @ 11:04:
Die cameratjes zijn brak, gewoon een webcam met een batterij, zelfde kwaliteit als zó'n trust spycam e.d.

Voor de camera zou ik hem niet kopen, maar is altijd goed genoeg om gewoon zo nu en dan wat foto''s mee te maken.

Verder is de geluidskwaliteit gewoon goed, niets bijzonders.
dat concludeer je uit dat het een com sensor is? of dat het goedkoop is...
ik twijfel nog ik wil cameraatje die je cafes in kan nemen of naar starnd om fotos te maken, kwaliteit niet echt belangrijk maar ik moet de personen op foto wel herkenne he :)

• arjandijk162
Sir Vega schreef op 26 maart 2003 @ 11:08:
[...]

dat concludeer je uit dat het een com sensor is? of dat het goedkoop is...
ik twijfel nog ik wil cameraatje die je cafes in kan nemen of naar starnd om fotos te maken, kwaliteit niet echt belangrijk maar ik moet de personen op foto wel herkenne he :)
het is mij nog niet helemaal duidelijk of je het ding in handen hebt gehad. Ik hoor wel meer van die reacties dat het waarschijnlijk hetzelfde is als een spycam, maar ik hoor van niemand verdere toelichting.

Degene die em heeft zou misschien wel wat plaatjes kunnen posten

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 21:10
Zulke goede foto's kan je er niet van verwachten, voor die prijs zeker niet. Als je ziet dat je al ruim 250€ kwijt bent voor 2 mp camera (voor fatsoenlijke kwaliteit afdrukken 9*13)...

• arjandijk162
tuurlijk, dat weet ik ook wel. Ik weet ook wel wat de beperkingen van de resolutie zijn, maar ik wil juist graag weten of die 640*480 er een beetje strak uitziet, of dat het een groot korrelig geheel is.

• Johnny
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is hetzelfde als de Samsung digimax 35 en een Q-ware camera, precies hetzelfde, maar dan met een andere naam.

Over die camera's kun je hie rop GoT wel wat vinden... maar ik kan je nu al vertellen: het was niet positief.

Als iets te geod is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar.

Een nieuwe, redelijke, instap digitale camera kost in Nederland nooit minder dan 150 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• arjandijk162
owkee, daar kan ik wat mee. Ik heb trouwens laatst voor een vriend een Creative webcam gekocht voor 40 euro, zit een flits op en kan filmpjes opnemen zonder aan de pc te zitten, en de foto's daarvan zijn heel aardig.

Vanaf 150 euro heb je het trouwens idd over echt digicams vanaf 1 mpix. Maar dit ding heeft geen LCD en een lage resolutie, dus ik dacht dat het in verhouding toch iets goeds had kunnen zijn

Verwijderd

deze fot heb ik gemaakt met mijn spycam heeft ongveer dezelfde spec`s als die van megapool.

deze foto is de mooiste ooit gemaakt met dat ding.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zonsopgang.JPG

maar onder normale sitauties zal dit het resultaat zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/condesator.jpg
edit* deze is opgeblazen naar 1024 x nog iets zie ik

en kijk vooral uit met tegenlicht kan ie niet tegen.

sorry voor het vermoorden van de layout :X

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 17:10 ]

• arjandijk162
dezefde specs betekent nog niet dezelfde kwaliteit plaatjes, die kan nogal uit elkaar liggen. Hier heb ik weinig aan. Ik had wel uit die andere reactie en andere posts over die samsung en qware begrepen dat het eigenlijk niet echt een interessant ding is:

slecht in te stellen
lastig te bedienen
slechte foto's
muziekkwaliteit matig

enz, ik laat m dus maar schieten

Verwijderd

Sir Vega schreef op 26 maart 2003 @ 10:59:
[...]

meer voor de camera eigenlijk :) maar kun je indicatie geven waaraan het ligt? of een indicatie van hoe technisch je bent :D
Nou ik ben niet de supertechneut. (zeg nooit zoiets van me zelf) Maar ik heb wel zelf me computer in elkaar geknutseld etc. Ik heb veel aan de praat gekregen wat anderen niet lukte. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een ''kapot'' model zijn geweest. Ik heb er verder nooit naar geken. Maar er zijn net foto's in dit topic geplaatst en ik kan nou niet zeggen dat ik het mooi vind. Je krijgt denk ik hetzelfde als met een SpyCam alleen heeft deze een voordeel dat 'ie een flitser heeft. Maarja het ligt er ook aan wat voor eisen je stelt. Ik ga zelf namelijk Canon powershot a 40 of a 60 kopen. Omdat ik wat dat betreft veeleisend ben. Zelf heb ik hier een trust spycam 100 staan en ik heb er nog spijt van dat ik er 100 goeie oude guldens aan uitgegeven heb. Maargoed de keus blijft aan jou.
En ik less net in het DiVa topic dat je al een diva hebt. 8)7 :X |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 23:08 ]

• Sir Vega
Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 23:04:
[...]

Nou ik ben niet de supertechneut. (zeg nooit zoiets van me zelf) Maar ik heb wel zelf me computer in elkaar geknutseld etc. Ik heb veel aan de praat gekregen wat anderen niet lukte. Maar het kan natuurlijk ook gewoon een ''kapot'' model zijn geweest. Ik heb er verder nooit naar geken. Maar er zijn net foto's in dit topic geplaatst en ik kan nou niet zeggen dat ik het mooi vind. Je krijgt denk ik hetzelfde als met een SpyCam alleen heeft deze een voordeel dat 'ie een flitser heeft. Maarja het ligt er ook aan wat voor eisen je stelt. Ik ga zelf namelijk Canon powershot a 40 of a 60 kopen. Omdat ik wat dat betreft veeleisend ben. Zelf heb ik hier een trust spycam 100 staan en ik heb er nog spijt van dat ik er 100 goeie oude guldens aan uitgegeven heb. Maargoed de keus blijft aan jou.
En ik less net in het DiVa topic dat je al een diva hebt. 8)7 :X |:(
hoezo dat ik al een diva heb, vat ik neit helemaal.... enne voor hoeveel verpats je die spycam ? :) mail me maar HEHE

Pagina: 1